مهدی مناجاتی

سرپرست اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: به نظر می رسد سکان هدایت فوتبال ما به دست رقبای مان افتاده تا هر چه زودتر کاری کنند این رشته در ایران زمین بخورد و بقیه راحت شوند.

سرویس ورزش مشرق – با انتصاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان صدای بسیاری از اصحاب این رشته و فوتبالی های قدیم و جدید درآمد و معترض شدند به اینکه چرا چنین پست خطیری را به فردی بدون رزومه سپرده اند.

مهدی مناجاتی سرپرست و مدیر اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت و گو با مشرق، درباره انتصاب جدید سرپرستی تیم ملی به فردی که کمتر کسی در جامعه فوتبال با او آشناست حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* آقای مناجاتی! درباره انتصاب جدید سرپرست تیم ملی فوتبال تقریبا اغلب اعضای هیأت رییسه فدراسیون گفته اند که از این موضوع مطلع نبودند. نظر شما چیست؟

- وقتی یک چیزی روشن می شود و رو می آید خیلی ها خودشان را کنار می کشند. در صورتی که من پیشکسوت که چندین دهه در این فوتبال در پست های مختلف بوده ام می دانم غیرممکن است که اگر بخواهند به کسی پست و سمت بدهند، اعضای هیأت رییسه، مدیران رده بالا و دیگر مسئولان فدراسیون در جریان آن نباشند. اینها باز هم می خواهند مردم را فریب بدهند و این خوب نیست.

* چرا چنین تصمیماتی گرفته می شود؟

- متأسفانه دیگر چیزی از این فوتبال برای مردم باقی نمانده و فقط عده ای غیرفوتبالی آن را به این شکل به هم پاس می دهند.

* چاره چیست؟

- دیگر امیدمان فقط به خدا است که این ورزش را از دست این افراد نجات بدهد که آن را تنها به چشم پله ای برای بالا رفتن می بینند نه ابزاری برای سرگرمی و شادی ملت. نه ابزاری برای احیای غرور این مملکت و مردمانش.  

* وظیفه سرپرست تیم ملی چیست و آیا هر کسی می تواند این کار را انجام بدهد؟

- پست سرپرستی تیم ملی تقریبا هماهنگی کلیه مسایل و مدیریت امور مرتبط با تیم است. از نظر رفت و آمد تیم به مسافرت و اردو، برد و آورد، ساپورت کردن بازیکنان و پلی برای ارتباط کادر فنی با فدراسیون و بازیکنان با مربیان و خلاصه که پست بسیار مهمی است. اینقدر مهم که حتی سرپرستی تیم ملی اگر فردی باقدرت باشد می تواند روی مربیان و مدیران فنی هم نظر داشته باشد.

* الان این اتفاق افتاده است؟

- ببینید کسی که به این عنوان انخاب می شود باید در یک کشور ۸۰ میلیون نفری لااقل ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر از جمعیتش اسمش را شنیده باشند، کارآیی اش را در تیم ملی بشناسند و با رزومه اش آشنایی داشته باشند. نه اینکه کسی را به این عنوان منصوب کنند که از ۱۰ تا همسایه خودش در کوچه شان، ۸ تای شان او را نشناسند!

* چه توصیه ای به شهاب الدین عزیزی خادم، رییس جدید فدراسیون دارید که در بدو ورودش به این مجموعه علاوه بر از دست رفتن میزبانی دور برگشت مقدماتی جام جهانی و اعطای آن به بحرین، میزبانی لیگ قهرمانان را هم در دو گروه به عربستان دادند و حالا سرپرست تیم ملی را به این شکل انتخاب کرده است؟

- توصیه ام این است، پیش از انتخاب های اینچنینی اقلا ۴ تا کوچه آنطرف تر از فدراسیون را هم ببینند. ببینند افرادی که دور و برشان هستند کدامشان هستند که از ۱۰۰ تا قسمی که می خورند ۹۹تای آن دروغ نیست.

* چرا چنین اتفاقاتی رخ می دهد؟

- متأسفانه ما را اینگونه بار آورده اند برای اینکه اینگونه با ما رفتار شود! ما هر بلایی سرمان بیاید حقمان است. ما یک تیم بزرگ آسیایی بودیم که در این قاره با این عظمت حرف اول را می زدیم ولی الان تنمان از این می لرزد که حسن می آید یا حسین؟ بعد هم افرادی را معرفی می کنند که حتی اسم شان در کتاب موش و گربه هم نیست.

* این انتخاب ها چطور صورت می گیرد؟

- چه بگویم؟ به خدا گاهی آدم فکر می کند این انتخاب ها و انتصاب ها دستی دستی از سوی کشورهایی انجام می شود که در فوتبال آسیا رقیب و دشمن ما هستند و می خواهند کاری کنند که فوتبال ایران هر چه زودتر زمین بخورد. وگرنه چه ایرانی می آید چنین انتخاب هایی در فوتبال یک مملکت با این پشتوانه فوتبالی انجام بدهد؟ روند حرکتی فوتبال ما درست به سمتی است که این ورزش در ایران نتیجه نگیرد و اتفاقا درست هم در حال حرکت هستند. به خدا دشمنان ما هم اینگونه بد برای ما تصمیم نمی گیرند که این عده به نام ایرانی چنین تصمیماتی برای فوتبال ایران اتخاذ می کنند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 5
    درست وقتی نمیخان پیروزی قهرمان بشه دیگه تکلیف مشخص شد.ولی تعصب دولت و بازیکنان ومخصوصا وزرا این اجازه رو به کسی نمیدن.
  • علی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 0
    سکان دست یک عده وطن فروش افتاده نه تنها ورزش
  • سامان HK ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    2 0
    درسته نمونه اش هم در رفسنجان غیر قانونی اموال معدن مس رفسنجان را در کرمان صرف استادیوم و باشگاه میکنند مگر میشود شهری هزینه های باشگاه در شهر دیگری را بپردازد مسولین کرمان بزودی باید جوابگوی مردم شریف رفسنجان باشید
  • رضا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    2 0
    شاید کار دلال باشد.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 0
    حاج مهدی تک تک رگ و ریشه مسئولیت منلکت رو لحن گرفته اونم مویرگی
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    2 0
    تا زمانی که امثال علی دائی و علی کریمی محروم از مربی گری و مسئولیت در فدراسیون فوتبال باشن ، امثال عزیزی خادم که یک سیاسی کاره راس کار میاد
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    2 0
    فوتبال ما شده سیاسی ، رییس جدید فدراسیون فوتبال بیین چه کسانی داره انتخاب میکنه
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    2 0
    خطیر خائن نباید پستی در فدراسیون فوتبال داشته باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس