سید حسن نصرالله

سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی درحالی از چند روز قبل برای انتشار گزارشی درباره سید حسن نصرالله جنجال به پا کرده بود که محتوای آن درواقع توهین بزرگی به سطح مطبوعات و اطلاعات اسرائیل تلقی می‌شود.

سرویس جهان مشرق - اخیرا روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» گزارشی طولانی درباره «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان تحت عنوان «در سر نصرالله» منتشر کرد. این گزارش از نظر زمان، شکل، محتوا و نکات که توسط سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی تهیه شده، درواقع مجموعه‌ای از مغالطه هاست که با هدف و منظور خاصی مطرح شده است. محتوای این گزارش نشان می دهد که بیشتر برای اسرائیلی‌ها نوشته شده تا لبنانی ها.

گزارش مذکور صهیونیستی که با تصمیم فرماندهی ارتش، مقامات اطلاعاتی و سران سیاسی رژیم صهیونیستی منتشر شده نتیجه مصاحبه با تعدادی از کارکنان بخش اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) و متخصصان پرونده دبیر کل حزب الله است. اما برخلاف جنجال‌های چشمگیر این گزارش در رسانه های اسرائیلی چند روز قبل از انتشار آن، اطلاعات مهم زیادی در آن به چشم نمی خورد و صهیونیست ها تلاش می کنند نشان دهند که گزارش مذکور نتیجه یک کار اطلاعاتی است. این گزارش شامل عبارات و توصیف‌های عجیبی درباره سیدحسن نصرالله است که پیش از این در رسانه های عبری زبان منتشر نشده بود، اما ارزش محتوایی چندانی هم ندارد.

دکتر «ق» یکی از کارشناسان ارشد استراتژیک تیم تحقیقاتی سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در این گزارش آورده است، حسن نصرالله در رسانه‌های اسرائیلی زندگی می‌کند، او خبرنگاران را می شناسد، این روش شناخت نصرالله از جامعه و مردم اسرائیل است تا بتواند با آنها پیام رد و بدل کند. در دوره اخیر رسانه های اسرائیلی حتی بستری بیشتر از رسانه های لبنانی در اختیار او  قرار داده‌اند. اهمیتی که رسانه های اسرائیل به نصرالله می دهند او را مغرور می‌کند.

 رسوایی مطبوعاتی و اطلاعاتی اسرائیل با انتشار گزارشی درباره «سید حسن نصرالله»

این کارشناس صهیونیست، بخشی از تیم کارشناسان در تیپ تحقیقاتی امان است که همه آنها بر یک موضوع تمرکز دارند: تجزیه و تحلیل شخصیت و اقدامات دبیر کل حزب الله به منظور ارزیابی پاسخ های وی به سناریوهای مختلف. این کارشناسان اطلاعاتی را که به آنها منتقل می شود به روز کرده و پرونده دبیرکل حزب الله را در سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل تکمیل می‌کنند.

 در این گزارش آمده است، شخصیت نصرالله بسیار جالب و پیچیده است و نمی‌توان همه چیز را درباره او شناخت. حسن نصرالله از شایستگی سیاسی و استراتژیک منحصر به فردی طی سه دهه گذشته برخوردار بوده و چهره خود را به عنوان یک رهبر تثبیت کرده که بحثی درباره آن وجود ندارد. افکار و اقدامات دبیر کل حزب الله پنهانی بوده و کمتر مشورت می‌کند و مغرور است.

صهیونیست‌ها در گزارش خود اینگونه نتیجه گیری می‌کنند که شخصیت دبیر کل حزب الله لبنان متشکل از دو هویت مذهبی- اسلامی و سیاسی -پراگماتیک است و همچنین یک جمعیت غیر نظامی را اداره می کند.

یکی از کارشناسان تیم تحقیقاتی سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی می‌گوید، حسن نصرالله تعهد زیادی نسبت به خودش دارد و قصد ندارد وارثی برای خود تعیین کند و همه تصمیم گیری‌ها به عهده خود اوست.

تیم تحقیقاتی سازمان امان که پرونده سید حسن نصرالله را مورد بررسی قرار می‌دهند شامل سه بخش است: یک شاخه سیاسی که درباره فعالیت های سیاسی دبیر کل حزب الله تحقیق می کند؛ یک شاخه استراتژیک که اقدامات نصرالله در زمینه سیاسی- نظامی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و یک شاخه اقتصادی.

 رسوایی مطبوعاتی و اطلاعاتی اسرائیل با انتشار گزارشی درباره «سید حسن نصرالله»

هر یک از این بخش ها از چندین گروه با حضور نظامیان زن و مرد تشکیل شده که برخی از آنها کارشناسان متخصص در زمینه خاورمیانه، علوم سیاسی و رسانه هستند و برخی  از این افراد از فارغ‌التحصیلان دوره های داخلی در بخش تحقیقات اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند. همه این افراد از کارشناسان با تجربه اسرائیلی  به شمار می روند که برخی از آن ها مشغول فعالیت در ارتش اسرائیل هستند و مستقیماً با گروه تحقیقاتی در امان ارتباط دارند.

جالب توجه است که همه این تلاش های رژیم صهیونیستی تنها برای جاسوسی درباره یک نفر است  و در اتفاقی بی سابقه ارتش اسرائیل به روزنامه یدیعوت آحارانوت اجازه داد تا با شماری از کارشناسان درباره عرصه لبنان مصاحبه کرده و دیدگاه های جدید درباره دبیرکل حزب‌الله را مورد بررسی قرار دهد.

در گزارش بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی آمده است، هیچ تصمیمی در لبنان بدون تایید دبیرکل حزب الله گرفته نمی شود.

یک کارشناس مسائل استراتژیک در امور لبنان در این گزارش مدعی شد، حسن نصرالله از خانه بیرون نمی رود، نزدیک پنجره ها نمی شود و عملاً روز روشن را نمی بیند؛ چرا که می داند اسرائیل او را شناسایی می‌کند. در صحبت های او مشخص است که چه رفتار سنگینی دارد. او از زندگی ورزشی محروم است و نور آفتاب به او نمی‌خورد. به طور کلی دبیر کل حزب الله زندگی معمولی ندارد، اما با این شرایط چگونه موفق شده سازمان پیچیده ای مانند حزب الله را اداره کند. گروهی که امور نظامی سید حسن نصرالله در قبال رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کند در این زمینه گزارش داد، دستورالعمل های نصرالله برای سازمان وی کاملا روشن است: پاسخ به هرگونه اقدام علیه یک فرد لبنانی و یا تجاوز به حاکمیت این کشور. اعضای حزب‌الله به خوبی می‌دانند که نصرالله چه پاسخی میخواهد.

 رسوایی مطبوعاتی و اطلاعاتی اسرائیل با انتشار گزارشی درباره «سید حسن نصرالله»

بر اساس این گزارش دبیرکل حزب الله، تلفن همراه ندارد و پیام‌های خود را ازطریق معدود افرادی که با آنها ارتباط دارد منتقل می کند. از جمله این افراد «شیخ نعیم قاسم» معاون او و «هاشم صفی‌الدین» رئیس کمیته اجرایی حزب الله است. تیم تحقیقاتی امان در تلاش است بفهمد سید نصرالله چگونه پیام ها را از طریق این افراد رد و بدل می کند. نصرالله یک قهرمان در زمینه یادگیری است. با وجود سن زیاد و فشاری که روی دبیر کل حزب الله وجود دارد، او اغلب دیر به خواب می رود و وقت خود را صرف یادگیری می کند.

در گزارش سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی آمده است با وجود این که اسرائیلی ها هر گونه تهدید از جانب دبیرکل حزب الله را به دقت زیر نظر دارند اما در حال حاضر موضوع اصلی برای نصرالله اتفاقات داخلی و پیچیده لبنان است. نصرالله در زندگی روزمره خود بیشتر از تحولات منطقه‌ای، تحولات لبنان را مورد بررسی قرار می‌دهد. او همچنین در آخرین سخنرانی خود به مسائل داخلی لبنان پرداخت. البته بخشی از سخنان او درباره هشدار به اسرائیل در خصوص جنگ احتمالی آینده نیز در رسانه‌های اسرائیل بسیار خبرساز شد.

 رسوایی مطبوعاتی و اطلاعاتی اسرائیل با انتشار گزارشی درباره «سید حسن نصرالله»

در پاسخ به این گزارش سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، «ابراهیم امین» سردبیر روزنامه الاخبار با انتشار مقاله ای نوشت، من از دهه ۹۰ تا کنون رسانه های اسرائیلی را دنبال می کنم و ما روزنامه های دشمن صهیونیستی را از طریق مجلات خاصی در قبرس به دست می آوریم. قبل از ورود مترجمان به بیروت که در زندان‌های رژیم صهیونیستی بودند دنیای اینترنت در لبنان رونق گرفت و رسانه های لبنانی توانستند به همه نشریه های دوره‌ای اسرائیل دست پیدا کنند.

در ادامه مقاله آمده است گزارشی که اخیرا اسرائیلی‌ها درباره سیدحسن نصرالله منتشر کرده‌اند بیانگر وخامت اوضاع صهیونیست‌ها در بسیاری از سطوح از جمله مطبوعات است. چگونه گروه تحریریه روزنامه یدیعوت آحارانوت این توهین حرفه‌ای به خود را پذیرفته و موافقت کرد مقاله‌ای را تهیه کند که یک دانشجو در دانشکده ارتباطات رسانه‌ای می توانست مقاله کوتاه تر و بهتر از آن را در باره برجسته‌ترین دشمن اسرائیل یعنی آقای سید حسن نصرالله بنویسد.

صهیونیست‌ها از چند روز قبل تبلیغات و جنجال‌های زیادی مبنی بر این که یک رویداد مطبوعاتی در راه است به پا کرده بودند، مبنی بر اینکه بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل قرار است یک گزارش افشاگرانه درباره دبیرکل حزب الله منتشر کند. اما این گزارشی که منتشر شد فاقد هر گونه اطلاعات مستند و با ارزش بود.

باید در وهله اول اشاره کنیم که این گزارش نتیجه مصاحبه‌های کارکنان بزرگترین سرویس اطلاعاتی اسرائیل است که بودجه زیادی به خود اختصاص می‌دهد. فعالیت های این سازمان مربوط به جمع آوری و تحلیل اطلاعات نظامی از طریق منابع مختلف است و ماموریت آن تشخیص به موقع هشدارها درباره جنگ و فعالیت های نظامی است. بنابراین گزارشهایی که از جانب این سازمان منتشر می‌شود تاثیر زیادی بر محافل تصمیم گیری تل‌آویو دارد. در واقع امان، سرویس اطلاعات و مطالعات داخلی رژیم صهیونیستی نیز محسوب می‌شود و نقش برجسته ای در سیاستهای اسرائیل در قبال دشمنان خود دارد. متخصصان زیادی از رشته های کامپیوتر، ریاضیات، اقتصاد و سیاست در این سازمان مشغول به فعالیت هستند.

بنابراین  برای اسرائیلی ها بهتر بود که چنین گزارشی در وب سایت شخصی سردبیر روزنامه یدیعوت آحارانوت منتشر شود. خوانندگان مقابل چنین گزارشی سردرگم می شوند که آیا واقعا در برابر تحلیل گران و افسران حرفه‌ای قرار دارند یا اینکه گزارش مذکور توسط گروهی از آماتورها تهیه شده است.   در این گزارش آمده است که تیم تحقیقاتی امان برای تکمیل گزارش خود با کارشناسان استراتژیک درباره امور لبنان و حزب الله صحبت کرده است. اما واقعا اسرائیلی‌ها گمان می کنند که مثلاً سرویس های امنیتی و سیاسی و نظامی وابسته به مقاومت با این اقدام صهیونیست‌ها تحریک شده و با تزریق اطلاعات ساده‌لوحانه و مضحک به رسانه ها به زندگی حرفه‌ای خود آسیب می زنند؟

 رسوایی مطبوعاتی و اطلاعاتی اسرائیل با انتشار گزارشی درباره «سید حسن نصرالله»

باید بگوییم که اسرائیلی ها تصور می کنند حزب الله آماده است مانند آنها در زمینه نظارت بر امور مقامات استراتژیک دشمن با متخصصان مصاحبه کند و پس از آن تجزیه و تحلیل و داده های آن ها را در اختیار رسانه‌های لبنان قرار دهد. این امر هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

زمانی که اندکی  به زمان قبل تر از انتشار گزارش امان درباره سیدحسن نصرالله و به گفتگویی که در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل در این زمینه وجود داشت برگردیم، می‌توانیم فاقد ارزش بودن گزارش مذکور را درک کنیم. در این گفتگو مجری از «یعقوب أخیمئیر» روزنامه نگار باسابقه و مجری سابق برنامه های شبکه کان رژیم صهیونیستی درباره هدف انتشار این گزارش پرسید که او پاسخ داد: لاف زدن ... لاف زدن...

 در این برنامه «آوی بنیاهو» سخنگوی پیشین ارتش اسرائیل تلاش کرد تا جلوی سخنان یعقوب أخیمئیر را بگیرد، اما او ادامه داد هر هفته نمایشی برگزار می شود و  می گوییم موفق شدیم و پرونده نصرالله را باز کردیم. واقعا کافیست!

سخنگوی پیشین ارتش رژیم صهیونیستی در این برنامه تلاش ‌کرد تا اوضاع را اصلاح کند و گفت : همه این‌ها کار اطلاعاتی محسوب می‌شود. اما اخیمئیر مجددا گفت واقعاً از این لفاظی ها متنفرم، ما هفته آینده نیز می‌گوییم پیروز شدیم بار دیگر پیروز شدیم و این داستان ادامه دارد…

 اما در اینجا مسئله اصلی تبانی نامناسب میان مطبوعات و کارکنان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل برای مقابله با برخی کمبودها یا حتی عقده های روانی این رژیم است که ناتوانی دشمن صهیونیستی را به اثبات می رساند. در واقع نگرانی صهیونیست ها تنها مربوط به افزایش توانایی های نظامی مقاومت نیست، بلکه آنها تلاش می‌کنند تا در مقابل جامعه اسرائیلی وانمود کنند که اطلاعات زیادی درباره سیدحسن نصرالله دارند.

اسرائیلی‌ها  می خواهند بگویند دانش و اطلاعات نظامی آنها بسیار بالاست، تا حدی که هیچ چیز نمی تواند از چشم آنها دور بماند. در واقع مهمترین مرکز اطلاعات نظامی اسرائیل در مصاحبه با ۱۵ افسر متخصص و کارشناسی که شبانه روز برای جمع آوری و تحلیل اطلاعات درباره سیدحسن نصرالله کار میکنند گزارشی را آماده کرده که محتوای آن حتی کم ارزش تر از چیزی است که پیش از این در رسانه ها وجود داشت و هیچ چیز جدید ارائه نداد. این در حالی است که بسیاری از اطلاعات این گزارش و گزارش‌های پیشین اسرائیلی‌ها درباره دبیرکل حزب الله منتشر شده بود حتی سطح کوچکی از زندگی وی را نیز فاش نمی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    75 9
    مالک اشتر زمانه ما ،خداوند حفظت کند.در قلب ما ،جای داری.
    • سعید IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      17 5
      خداوند شما را ای مرد بزرگ و رهبر عالیقدر و عزیز مقاومت برای اسلام و مقاومت تا ظهور حضرت حفظ کند.
    • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      6 5
      عااااااااااااااااااااااااااااااشقشم
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    13 3
    تمرکز رژیم صهیونیستی بر این مسئله البته تازگی ندارد ولی با این روند احتمال ورود آنها به بازی ترور دبیر کل حزب الله وجود دارد و این مسئله هوشیاری بیش از پیش را می طلبد . آنها در حال حاضر لبنان را درگیر مشکلات اقتصادی و بی ثباتی دولت کرده اند و این مسئله علی رغم وجود توان نظامی ، امکان عملیات حزب الله را ضعیف کرده است و شاید روی این مسئله حساب کنند که در صورت ضربه ، پاسخ دندان شکنی دریافت نکنند . این مورد در مسئله شهادت حاج قاسم سلیمانی برای ایران اتفاق افتاد که موجب شد حتی با وجود ضربات سنگین تر پاسخ در خوری داده نشود .
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    81 4
    ترور هنر رژیم جعلی اسرائیل است صهیونی درمیدان نبرد حرفی برای گفتن ندارد دست به اقدامی تروریستی می زند
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    9 0
    امام علی ع فرمود : اى فرزندان عبد المطلّب: مبادا پس از من دست به خون مسلمين فرو بريد [و دست به كشتار بزنيد] و بگوييد، امير مؤمنان كشته شد، بدانيد جز كشنده من كسى ديگر نبايد كشته شود. درست بنگريد اگر من از ضربت او مردم، او را تنها يك ضربت بزنيد، و دست و پا و ديگر اعضاى او را مبريد، من از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شنيدم كه فرمود: «بپرهيزيد از بريدن اعضاى مرده، هر چند سگ ديوانه باشد».
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      6 3
      سخن حقی است امامنظورت چیست ؟ نکند صهیونیستها رابامسلمین موردنظر امام علی ع اشتباه گرفتی ؟ امام علی ع بواسطه صاحب ذوالفقاربودن مورد غضب دشمنان ازجمله یهود درخیبر بود حتی مشرکین ..خوارج حافظ قرآن امامنحرف !
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      18 3
      شهادت دانشمندان و سرداران عزیز اسلام کار یک شخص نیست یک فکر است، آمران و عاملان باید مجازات شوند تا کسی دیگر فکر چنین غلطهایی نکند. از سخن حق برداشت باطل نکنید.
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      1 3
      نه قربان توی این شبهای عزیز می خواهم دینداری اموز ش دهم اول خدا و پیغنبر و امامان معصوم ع را خوب بشناس بعد دم از انقلابی گری بزن . بجای اینکه عاشق علی ع بشویم نرویم - ببخش شما را نمی گویم .اگر اهل مطالعه باشی می دانی - نرویم عاشق چه گوارا بشوید . انحرافی که عده ای انقلابیون خیلی اتشی پیدا کرده اند اظهر من الشمس است . خیلی انقلابی ها چند تا خطبه نهج البلاغه را حفظ هستند. برو خطبه متقین را حفظ کن لذت از زندگیت ببر . چقدر به یتیمان کمک می کنیم ؟ کمک به یتیم شعار اول قران است . قران را به صورت نمودار در بیاوریم و هر جا قران حساسیتش زیاد شده ما هم انقلابی باشیم . چقدر به فکر بالا رفتن امار طلاق هستیم ؟ ایا خبر داریم چند تا دختر توی خونه موندن و کسی حاضر نیست با اونها ازدواج کند ؟ اول دین را بشناسیم بعد انقلابی بشویم . شده ایم نردبان ترقی دیگران و بخاطر دنیای انها همه چیزمان را داریم از دست می دهیم . من با انقلابی ها مشکل ندارم و خودم را یک مومن متدین به اسلام باب محمدی ص می دانم . با این تازه به دوران رسیده ها که به حوزه امام صادق و امام باقر ع می گویند سکولار مشکل دارم . چهار روز شاگردی سروش را کردند و حالا سکولار شناس شدند من به اونی ایراد دارم - اسم نمی برم - که اصول اقتصادی کمونیست را در کتاب هابیل و قابیل طراحی کرده و جوانان را گمراه کرد و گفت من گاندی اتش پرست را از مجلسی خدا پرست بهتر می دانم . و اونکه می گوید اگر می توانی بمیران چون این جهاد است و اگر نمی توانی بمیر چون این شهادت است .و راه دیگری به مغزش نرسیده . اما سرور شهید ما گفت اجازه بدهید می روم با ....صحبت می کنم . نمی خواهید از مملکت شما می رود . بعد هم بیعت را از دوش همه برداشت و چنین دادگاه زیبای انسانی خلق کرد که اقبال لاهوری سنی می گوید .درس قران از حسین اموختیم - زاتش او شعله ها اندوختیم .تار ما از زخمه اش لرزان هنوز تازه از تکبیر او ایمان هنوز . و جرج جرداق مسیحی کتاب علی صدای عدالت انسانی را می نویسد و عبد الفتاح عبد المقصود وزیر معارف مصر سنی مذهب کتاب امام علی ع را در 25 سال می نویسد .اگر خدای نکرده جمهوری اسلامی نباشد من و خانواده ام همه چیزم را از دست می دهم. لصفا حسن ظن یادت نرود. نقد کن نه نقد نیت چون خدا نیستی .
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      2 4
      سخن حقی است امامنظورت چیست ؟- جوابت را دادم اگر سانسور نشود .
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      0 3
      شخصی که این خزعبلات منحرفانه را نوشتی «نه قربان توی این شبهای عزیز می خواهم دینداری اموز ش دهم اول خدا و پیغنبر » همانطور که سامری دیو نفسش زر سالارش را خدا ی مردم قرار داد شما دینت را به همفکران خودت در فلسطین اشغالی آموزش بده.جامعه اسلامی یک لحظه تفکر بدون ذکر صلوات و یا علی که شهر علم و دروازه آن هستند جایز نمیدانند[روانشناسی غرب شیوه ارتباط ارتباط ضمیر هشیار و نا هشیار را درک نمیکند] لحظه ای تفکر بدون ولایت انسان را بخطا میبرد چه برسد که سیاست را از دین جدا بداند و یاللعجب که دشمن شناسی را از دین و ولایت جدا بداند،علی الخصوص که دوره آخرالزمانی فرا رسیده که مناسباتش با قبل فرق میکند.
  • احمد IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    5 2
    برعکس معتقدم این گزارش دقیقا برای ذهن سیدحسن طراحی شده است . پایه این روش براساس ریزش ذهن است . ذهنی که تمام ترفندها واقدامات وروشهای طرف دیگر را بااطلاعات عمومی وسری دسته بندی کرده وحالا این نوشتار داروی حذف ذهنیات یا احساس آن ودرنتیجه یک اشتباه امنیتی رادنبال میکند بخصوص روی کلمات ورزش ؛ غرور : ندیدن نور ؛ کنارپنجره نرفتن و....تکیه میکند . درنهایت بنظر من رژیم صهیونیستی خودرا درآستانه ترور موفق سیدحسن نصرالله میبینند واین نتیجه گیری سیدحسن باعث بازنگری در راههای رفت وآمد و ظرائف دیدارها وپیش بینی دقیق موساد از این تحول واقدام است . این نشان میدهد آنها خواستاررویت سیدحین هستند امااینکه سیدحسن حالا درامان است ویانه ؟ باید بارنگری درسبک زندگیش ایجاد کند یانه ؟ بنظر هدف تحرک بی برنامه است وگزینه امن بودن شرایط حال درست تراست . این یک کارروانشناختی وفریبدهنده است که وجوه متعددی دارد وبرروی غرورسیدحسن تاکید میکند وامااینکه بعدازاین غرور ادعایی اماشجاعت سیدحسن و حزب الله چه واکنشی نشان میدهد معلوم نیست اما این سناریو که پیش خبرهم داشته قطعا کاری درجهت تروراست . اما بعدباتوجه به شهادتها وحوادث این یکی دوسال بنظرمیاید وقتی دشمنان قصدسویی دارند مثلث شوم آمریکاعربستان اسراییل یک چراغ سبزبه ایران نشان میدهد تاسطح واکنش ایران راکنترل کند . برخلاف بسیاری شخصا معتقدم رفتارهای بن سلمان برای گفتگو نه اول یمن که اول پشت صحنه یک اقدام خصمانه درپیش داریم و طبق شناختی که ازدولت وحاکمیت مادارند میدانند درصورت حوادثی مثل نطنز دولت وسیاست خارجی کور باعث میشوند بابحث ومجادله درپتزل چاغ سبزونرمش دروغین عمل کند . بنظرم عربستان نیت شومی دارد وچون خودبن سلمان وارداین بازی شده طبعا اقدام خصمانه رامثلا رژیم صهیونیستی انجام میدهد تا او بگوید منکه جلوآمده بودم ! این تاکتیک چندبار انجام شده وازترور سرادر شهید سپهبدسلیمانی رحمه الله تابحال انجام گرفته است درمجموع وبااین فرض ایران باید بداند احتمال حتی تایک جنگ درپیش است وقصدعربستان رهایی ازعواقب زمینه سازی آن است که بابازکردن پای رژیم صهیونیستی درزمین وهوا مارا درمقال شرایط جدیدی قررارداده است اما شکی نیست َضربه متقابل ایران آل سعودراهم دربرمیگیردومایان این پادشاهی وابسته رقم خواهدخورد چیزیکه سالهاست باخیانتهای کرده خود ودشمنیهامنتظرش بوده اند .
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    8 47
    نصرالله جرات نداره در انظار ظاهر بشه. می دونه تا اسرائیل بخواد بجنبه همین مردم ایران و لبنان تکه تکه اش می کنند.
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      26 4
      ... هاری مثل تو نباید خودش رو از مردم فرض کنه، بهایی بی ریشه
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      17 5
      هدف مطلبتون دقیقا مثل هدف انتشار این متن در سرزمین های اشغالیست .سید مقاومت برای کوری چشم دشمنان در پرده خواهد بود تا دشمنان شب و رزو از ابهام وتردید به خود بلرزند و در ترس دائمی به سربرند.
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      17 6
      بی غیرتی و مزدوری عده ای بزدل را به ملت ایران و لبنان نسبت نده
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      17 4
      روزهای عاشورا که میاد بیرون دیدیم چطوری تکه تکه اش می کنند.
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      12 4
      مادرت به عزات بشینه ای نابکار ناپاک
    • مهدی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      5 4
      تو جرات داری از پشت کیبوردت بیای بیرون یا می ترسی جرت بدیم؟
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    7 14
    کسی که از تلویزیون حرف میزنه و نمیتونه بیرون بیاد ارزش ترور نداره.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      12 3
      پس چرا برای ترور ایشون خودتون رو ... میدید؟ خوشم میاد خوب به شما فشار آورده!! به قول شیخ نعیم از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      6 2
      تو جرئت داری آدرس بده ببین چی کارت می کنیم.
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      11 4
      شما فعلا برو اجساد «حادثه» ی پریروز رو بسته بندی کن.
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      16 4
      عزیز جان پنهان شدن یک روش مبارزاتی است . اگر نصرالله حرامی را حلال کرده انتقاد کن . ضمنا شما از دست دیگران ناراحت هستی داری به نصرالله اعتراض می کنی . نصرالله برای کشورش دارد می جنگد و یادم هم نمی اید جایی از اصول اسلام و انسانیت عدول کرده باشد . اگر شما اطلاع دارید بفرمایید ما هم مطلع بشویم . ضمنا من ندیدم یا نخواندم علما به نصر الله ایراد گرفته باشند بجز الحسینی که اون هم می گفت چرا طرف ایران هستی ؟ تو عرب هستی و طرف اعراب باش . یعنی نژاد گرایی را که اسلام و عقل نهی کرده پیشنهاد می کرد .
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      4 3
      تو ارزش چی داری ؟ جرأت داری بگو کجایی و اسم و مشخصاتت رو بده تا بیام سراغت ، ببینم تو ارزشت چقدر هست ؟ پس بیاد بیرون تا ارباب های بزدل تو با هواپیمای بدون سرنشین بیان ترورش کنن؟ اینها بی دل و جرأت هستن یا تو و امثال تو؟
  • احمد IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    19 1
    صهیونیست ها دست و پای بی خود می زنند، آنها تصور می کنند با به شهادت رساندن این مرد بزرگ، مشکلاتشان از ناحیه حزب الله کاهش می یابد اما غافل هستند که حزب الله از این ابر مردها تعداد زیادی در اختیار دارند.
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    22 3
    مقاله اونها رد گم کردن و خود به خریت زدن است. اطلاعات آنها دقیق و برای به واکنش انداختن سید حسن است(نه تخریب شخصیت) وباید حفاظت از ایشان را صد چندان کرد، خصوصا با بن بست ریاستی در لبنان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس