بمب خوشه ای یمن

یک مسئول ارشد یمنی ضمن اشاره به اینکه بقایای بمب‌های خوشه‌ای و مین‌های دشمن در این کشور همچنان قربانی می‌گیرد، اعلام کرد که امکانات کافی برای پاکسازی مناطق مختلف از این بمب‌ها وجود ندارد.

سرویس جهان مشرق - «علی صفره»، مدیر اجرایی مین‌زدایی در یمن اعلام کرد، ما با مشکلات زیادی در روند دستیابی به دستگاه های مین یاب و تجهیزات میدانی برای پاکسازی مناطق مختلف مواجه هستیم.   واقعیت آن است که تا زمانی که این مناطق از بقایای بمب‌های خوشه‌ای پاک نشود نمی توان به فعالیت سایر بخش ها و توسعه در این زمینه فکر کرد.

بقایای مین‌ و بمب‌های خوشه‌ای عربستان در یمن همچنان قربانی می‌گیرد +تصاویر

 این مسئول یمنی گفت، درد و رنج‌های مردم یمن بسیار زیاد بوده و فاجعه انسانی در سطح شهرها، مزارع، چاه های آب، جاده‌ها و محله های مسکونی که آلوده به بقایای تجهیزات نظامی دشمن هستند  قابل توصیف نیست. وی از «دیوید گریسلی» هماهنگ کننده امور بشردوستانه  در سازمان ملل متحد و سازمانهای بین المللی خواست تا امکانات لازم را برای نجات دادن جان یمنی ها فراهم کند.

بقایای مین‌ و بمب‌های خوشه‌ای عربستان در یمن همچنان قربانی می‌گیرد +تصاویر

علی صفره تاکید کرد، پیامدهای تجاوزات دشمن در سراسر مناطق یمن همچنان ادامه دارد  و هنوز هم ده‌ها زن و کودک یمنی قربانی این حملات هستند. مرکز «الاطراف» در وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، شمار قربانیانی که تا اوسط ۲۰۱۹ نامشان در این مرکز به ثبت رسیده حدود ۶ هزار غیرنظامی برآورد می شود.  البته  نام هزاران تن از قربانیان در این مرکز ثبت نشده است.

مدیر اجرایی مین زدایی در یمن تاکید کرد، ما حجم عظیمی از فاجعه انسانی را در یمن احساس می‌کنیم؛ زیرا در منطقه ای قرار داریم که آلوده تجهیزات باقی مانده از متجاوزان از جمله بمب های خوشه‌ای است. زمانی که  ما می‌گوییم فاجعه، این  خیال و توهم نیست. آمار نشان می دهد ۲۵۰۰ حمله توسط بمب های خوشه ای صورت گرفته و شمار قربانیان این حملات ۳۷۰۹ تن هستند که ۹۶۲ نفر شهید و ۳ هزار و ۷۰۰ نفر زخمی شدند.  ضمن اینکه صد تن از شهدا کودکان هستند.

بقایای مین‌ و بمب‌های خوشه‌ای عربستان در یمن همچنان قربانی می‌گیرد +تصاویر

این مقام یمنی در ادامه تصریح کرد، در تجاوزات دشمن علیه یمن از حدود ۱۵ نوع بمب خوشه ای استفاده شده که کشورهای سازنده این بمب ها مشخص نیستند. بررسی ها نشان می دهد که در سه منطقه از استان الجوف  نزدیک به ۵۰ هزار مزرعه در اثر وجود بقایای  تجهیزات دشمن و بمب های خوشه ای متحمل خسارت شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس