کد خبر 1200518
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
نشست

«انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک در توییتی خلاصه‌ای از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین ارائه داد و آن را سازنده توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «انریکه مورا»، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک در توییتی نشست کمیسیون مشترک برجام در وین را سازنده خواند و توضیحاتی را ارائه داد.

مورا در این خصوص نوشت: نشست کمیسیون مشترک سازنده بود. اتحاد و همت برای یک روند دیپلماتیک مشترک با دو گروه کارشناسی درباره اجرای (تعهدات) هسته‌ای و لغو تحریم‌ها وجود دارد.

وی افزود: به عنوان هماهنگ‌کننده من تماس‌های جداگانه در وین را با همه طرف‌های مربوطه از جمله آمریکا تشدید خواهم کرد.

هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا نشست امروز وین را «سازنده» خواند

دور نخست نشست حضوری کمیسیون مشترک برجام که در «گراند هتل» شهر وین در حال برگزاری است، با توافق برای ادامه رایزنی‌ها در سطح کارشناسی پایان یافت.

بر اساس توافق صورت گرفته، دو نشست کارشناسی موازی بین اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی‌های فنی در حوزه رفع تحریم و هسته‌ای تشکیل شد. این نشست‌های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم‌ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث‌های خود را به کمیسیون گزارش کنند.

«سید عباس عراقچی» ‌ معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد: رفع تحریم‌های‌ آمریکا، اولین و ضروری ترین اقدام برای احیای برجام است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد به محض رفع تحریم‌ها و پس از راستی آزمایی آن، اقدامات جبرانی هسته‌ای خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام برگردد.

این نشست پس از آن برگزار می‌شود که در نشست مجازی قبلی کمیسیون در روز جمعه ۱۳ فروردین ماه طرفین توافق کردند ادامه مذاکرات را در روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه به صورت رو در رو ادامه دهند. آنگونه که سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه در نخستین نشست هفتگی خود با خبرنگاران در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد گفت‌وگوها ناقص بود و ادامه آن رفت برای کمیسیون حضوری.

در همین راستا سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی برای شرکت در این نشست شب گذشته (دوشنبه) وارد شهر وین پایتخت اتریش شد. در این سفر نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، عراقچی‌ را همراهی می‌کنند.

لازم به ذکر است، رایزنی‌های فنی در قالب نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار این نشست بود. همچنین در حاشیه نشست کمیسیون، به روال معمول، جلسات دوجانبه با روسای سایر هیأت‌های ۱+۴ برگزار شد. شامگاه دوشنبه دیدار دوجانبه‌ای با چین انجام و صبح امروز (سه‌شنبه) نیز دیدارهایی با هیأت روسیه و اتحادیه اروپا صورت گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    دوبار برجام دوبار کلاه گششاد
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    خیلی سازنده است فقط برای شما اروپایی های دغل ودروغگگگگگگگو وخسارت محض برای مردم ایران
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    اونها میگن سازنده بوده...اما عراقچی میگه مهم نیست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس