کد خبر 1201892
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
کاهش شدید قیمت تخم مرغ درب مرغداری/ مسئولان جواب تلفن نمی دهند!

قیمت تخم مرغ که در چند ماه گذشته به شانه‌ای ۴۵ هزار تومان رسیده بود، دوباره به شانه‌ای ۲۸ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش مشرق، قیمت تخم مرغ که در چند ماه گذشته افزایش بیش از اندازه داشت، دوباره کاهش یافته و به قیمت متعادل رسیده است.

ببینید:

فیلم/ سومین روز عرضه مرغ با قیمت جدید

قیمت هر شانه تخم مرغ امروز در بازار تهران به شانه ای ۲۸ هزار تومان و دانه ای هزار تومان به فروش می‌رود، قیمت این محصول مهم در سبد خانوار در چند ماه گذشته تا شانه ای ۴۵ هزار تومان هم بالا رفته بود.

تخم مرغ که به غذای فقرا معروف است، افزایش قیمت آن بر سفره مردم فشار زیادی وارد می‌کند و مسئولان وزارت جهاد بارها قول داده بودند که قیمت را کاهش دهند.

علاوه بر تخم مرغ، مرغ نیز طی این چند ماه در قیمت های اوج بود که به تازگی قیمت در بازار متعادل شده است.

قیمت تخم مرغ با فروکش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، بهتر شدن اوضاع خوراک طیور و قطع صادرات کاهش یافت که پیش از این عواملی برای افزایش قیمت شده بود.

مصرف تخم مرغ در فصول گرم سال کاهش می‌یابد و البته تولید نیز بیشتر می‌شود، بنابراین می‌توان پیش بینی قیمت‌های پایین برای این محصول را در چندماه آینده انتظار داشت.

ایران سالانه بیش از یک میلیون تخم مرغ تولید می‌کند که علاوه بر تامین نیاز داخل ظرفیت صادرات هم دارد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    3 0
    از برکات نشست وین، بالاخره مرغ سامون پیدا می کنه، روغن فراوون میشه، بخشی از پولا ازاد میشن، تخم مرغ ارزون میشه، دلار میاد پایین. همینجور اتفاقی، یهویی. مدیونین فکر کنین دست دولت بوده هاااااا.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    6 1
    این کاهش قیمت بخاطر مدیریت و برنامه ریزی یه مشت غرب زده نیست .هرسال نزدیکای تابستون به خاطر گرمای هوا و تسریع در خراب شدن تخم مرغ تحم ها زودتر و با فاصله زمانی کمتر روانه بازار میشن و بازار پرمیشه.بعدشم مصرف این غذا در گرما کمتر میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس