به گزارش مشرق، پندار اکبری، درباره فصل دوم سریال «گاندو» که فعلاً پخش آن متوقف شده است و ادامه ماجراهای آن بیان کرد: فکر میکنم این فصل که هنوز ادامه آن باقی مانده خیلی مهیج است و هرچه جلوتر میرویم جذابتر خواهد شد. عملیاتهایی که در ادامه این فصل میبینیم غافلگیر کننده است و به نظرم تلویزیون، در این سالها آثار اکشن با این همه صحنههای مهیج کم داشته است.
بیشتر بخوانید:
چرا سریال «همبازی» مخاطب را وارد بازی نکرد؟
وی درباره توجه به این سریال در داخل کشور عنوان کرد: شاید اگر کشورهای خارجی چنین سریالی را میساختند در داخل آنها را به آثاری چون «هوم لند» و «۲۴» تشبیه میکردند و همه عوامل را روی سرشان میگذاشتند و میگفتند ببینید اینها چه کردهاند اما اصولاً کارهایی که خود ما تولید میکنیم ابتدا نقاط ضعفش را پیدا میکنند.
این بازیگر در ادامه درباره قصه و نقش خود در ادامه فصل توضیح داد: التهابات این قصه هرچه جلوتر میرود برای بیننده بیشتر میشود. خود من هم که جزو این تیم عملیاتی هستم و در صحنههای اکشن حضور دارم، نقش سعید به گونهای است که یک جاهایی کاربردی و عملیاتی ورود میکند و یک جاهایی مثل همه آدمها اشتباهاتی دارد. فراتر از «گاندو» یکی از علایق شخصی من به همین فیلمها و سریالهای اکشن معمایی و جاسوسی است که خدا را شکر در «گاندو» اتفاق میافتد. خودم خیلی خوشحالم که از فیلمها و سریالهای اپارتمانی فاصله گرفتهام و خود را در این کار محک میزنم.
پرداختن به پروندههایی که سوخته نیست
بازیگر «گاندو» در پرداخت به پروندههای امنیتی نیز توضیح داد: سوژههای روز سوژههایی است که مردم در جریان آنها هستند و اتفاقاتی که اخیراً دیدهاند و با آنها دست و پنجه نرم میکنند و زمانیکه از زاویهای دیگر درباره آنها حرف زده میشود برایشان جذاب است. ویژگی «گاندو» این است که با قصههایی جلو میرود که هنوز خیلی از آنها نگذشته است و یا پروندهای نیست که سوخته باشد.
وی درباره مشاورهها نسبت به نقش مامور امنیتی اظهار کرد: طبیعتاً بازی در هر نقشی جذابیت و چالش خود را دارد و شما وقتی نقش یک خلبان را بازی کنید مجبورید برای آن نقش تحقیق کنید و برای دکتر و نقشهای دیگر هم باید مشاوره و تحقیق داشته باشید. برای ما هم همین اتفاق افتاد و بچهها از طریق مشاورههای نظامی و امنیتی نکاتی را یاد گرفتند که در رفتار و حتی نگاه کردنشان این ملاحظات را رعایت کردند. این افراد شاید به لحاظ ظاهری شناخته شده نباشد و عمومیت مردم آنها را نشناسند اما نشانههای دیگری دارند که ما از طریق مشاورهها توانستیم خود را به نقش نزدیک کنیم.
گاهی قصه و محتوای سریالها یکیست و فقط نامها عوض میشود
اکبری درباره ساخت سریال با مضامین امنیتی و سیاسی تصریح کرد: صداوسیما ثابت کرده است هر زمان سراغ سوژههایی رود که حرف دل مردم باشد مخاطبش را دو برابر میکند. ما گاهی با فیلمنامهها و قصههای تکراری و حتی فضای تکراری مواجه میشویم. حتی در دو فیلمنامه تلویزیونی میبینید قصه و محتوا یکی است و فقط نام شخصیتها عوض شده است. درحالیکه قصه جدید مثل خون تازهای به صداوسیما تزریق میشود و مخاطب را دو برابر میکند.
وی در پایان گفت: باید آنقدر تنوع در ساخت مجموعهها و فیلمها بالا رود که مخاطب ما هیچ گاه فرصت این را پیدا نکند که کانال تلویزیونیاش را عوض کرده و روی شبکههای خارجی تمرکز کند. وقتی ما این پتانسیل را داریم که سریالهای خوب بسازیم و به حرف دل مردم نزدیک شویم پس باید روی آن متمرکز شویم چون قطعاً برنده اصلی ما هستیم.