مشاور امنیت ملی عراق با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در جریان دیدار با مقامات نظامی و سیاسی کشورمان بر توسعه همکاری ها در حوزه های امنیتی و سیاسی میان تهران- بغداد تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراقی، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در جریان سفر به ایران با مقامات نظامی و همچنین مقامات وزارت خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر مطبوعاتی مشاور امنیت ملی عراق، الاعرجی در جریان دیدار با «محمد جواد ظریف» رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره راه‌های توسعه و تحکیم روابط میان دو کشور و همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین المللی از جمله مسائل امنیتی گفتگو کرد.

طبق این گزارش، دو طرف در خلال این گفتگو بر اهمیت برقراری ثبات و امنیت در منطقه و جهان به نحوی که تأمین کننده رفاه و آسایش برای ملت‌ها باشند، تأکید کردند.

همچنین در جریان دیدار میان مشاور امنیت ملی عراق و «امیر حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دو طرف درباره پرونده‌های امنیتی و سیاسی در منطقه و توسعه همکاری‌ها میان تهران و بغداد و تقویت مشارکت در روند مبارزه با تروریسم و حفاظت از امنیت مرزها به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس