کد خبر 1203472
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
عراقچی عازم وین شد

واکنش جمهوری اسلامی ایران به خرابکاری آمریکایی - صهیونیستی در نطنز، منحصر به انجام غنی‌سازی ۶۰ درصدی و استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته نخواهد بود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه دیروز در وین از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی در تاسیسات هسته‌ای کشورمان خبر داد.

ایران پیش از این تا سقف ۲۰ درصد غنی‌سازی را انجام داده است. اورانیوم ۶۰ درصد غنی‌سازی شده در زیردریایی‌ها و کشتی‌ها استفاده می‌شود.

عراقچی همچنین اعلام کرد هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه‌دیده، اضافه می‌شود.

عراقچی گفت: ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی‌سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.

اگرچه این اولین بار است که ایران اقدام به غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۶۰ درصد می‌کند، اما پیش از این نیز از توانایی غنی‌سازی ۶۰ درصدی برخوردار بوده است.

اکنون با توجه به اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی و آمریکا - که مدعی تلاش برای احیای برجام است - ایران تصمیم گرفته است که از این توانمندی خود استفاده کند. منابع مطلع در عین حال گفتند واکنش ایران به خرابکاری تروریستی در تاسیسات نطنز که آمریکا و اسرائیل متهم آن هستند، به گسترش فعالیت‌های هسته‌ای محدود نخواهد ماند و بی‌تردید اسرائیل و آمریکا باید تاوان این خرابکاری مشترک را بپردازند. بنابراین مجموعه‌های متعلق به اسرائیل و آمریکا در منطقه، باید منتظر انتقام سخت ایران باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 0
    چه عجب یه حرکتی زدید
  • iran IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 0
    بیاری یزدان و همت نخبگان و دانشمندان اتمی و ایرانیان دلسوز میهن دوست صنعت هسته ای رو بهتر از گذشته احیا و بازسازی خواهیم کرد ایران باید بر حق و حقوق و منافع ملی خود پافشاری کند و تسلیم خواست دشمنان تاریخی ایران ( غربی ها ) نشود .. قوی شو میهنم، قوی شو ایرانم پاینده ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس