کد خبر 1203557
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
ادعای نیویورک تایمز درباره تاثیر حادثه اخیر نطنز بر غنی‌سازی ایران

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: برابر نامه و اطلاعات طراحی که تحویل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد، غنی سازی ۶۰ درصدی در دو زنجیره از سانتریفیوژهای جدید انجام می شود.

به گزارش مشرق، کاظم غریب‌آبادی اظهار داشت: برابر نامه و اطلاعات طراحی که در بعد از ظهر روز سه شنبه تحویل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد، غنی سازی ۶۰ درصدی در دو زنجیره از سانتریفیوژهای جدید IR۴ و IR۶ در نطنز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

صالحی: غنی‌سازی در نطنز متوقف نشده است

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین اظهار داشت: فرایند فنی از همین روز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود هفته بعد اورانیوم با غنای ۶۰ درصد برداشت شود.

وی ادامه داد: این اقدام که در واکنش به خرابکاری اخیر در نطنز صورت می‌گیرد، آثار قابل توجهی نیز در ارتقای کیفیت و کمیت رادیوداروهای تولیدی سازمان انرژی اتمی دارد.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    51 0
    وقتی کیفیت رادیودارو افزایش می یابدچرا بدون خرابکاری درصدغنی سازی را افزایش ندادین،ای ...
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    51 0
    درباره مراکز هسته ای باید فقط به آژانس اطلاعات بدید. حتی عکس و فیلمایی که از داخل مراکز میخواهید در مثلا صداوسیما پخش کنید باید کنترل شده باشد. اصلا مگه شما از نیروگاه های هسته ای انگلیس یا آمریکا یا دیمونای اسرائیل حتی یه فیلم میبینید؟ مگه تا حالا دیدید که افراد غیرنظامی حتی خبرنگار داخل مراکز آنها پرسه بزند؟ اونوقت ما گروه سرود میاریم نطنز تا بین سانتریفیوژ ها سرود بخوانند! درسته آژانس مطیع آمریکاست ولی این باعث نمیشه نیروهای اطلاعاتی ما اهمال کاری کنن
  • mojtaba SE ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    احسنت .غنی سازی 60 درصد یعنی اعلام توانائی ساخت سلاحهای اتمی از بمب تا کلاهک ..زبان دیپلماسی یک ابر قدرت باید تهدید و جنگ باشه بخصوص که حق هم با او باشه..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس