کد خبر 1204245
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۶
ویژگی‌های یک وعده افطاری مناسب

بهتراست برای باز کردن روزه از آب گرم، شیر گرم یا چای کمرنگ به همراه خرما یا کشمش استفاده شود. از نوشیدن نوشیدنی‌های سرد ومصرف انواع قندهای تصفیه شده و شیرینیجات (مثل زولبیا و بامیه) باید خودداری شود.

به گزارش مشرق، بهتر است برای باز کردن روزه از آب گرم، شیر گرم یا چای کمرنگ به همراه خرما یا کشمش استفاده شود. از نوشیدن نوشیدنی‌های سرد به هنگام افطار و همچنین مصرف انواع قندهای تصفیه شده و شیرینی جات (مثل زولبیا و بامیه) باید خودداری شود.

بیشتر بخوانید:

روایتی از سیره امام خمینی در افطار ماه مبارک رمضان

به طور کلی وعده افطاری باید دارای ویژگی‌های یک وعده صبحانه باشد. معده خالی در هنگام افطار تحمل غذای سنگین را ندارد، لذا خوردن غذاهای سبک و سهل الهضم برای افطار مناسب است و به طور مثال نان سبوس دار و پنیر با گردو یا سبزیجات، تخم مرغ آب پز، فرنی و شیر برنج انتخاب‌های مناسبی برای وعده افطار  هستند.

وعده افطار اولیه باعث کنترل ولع شدید فرد می‌شود. سپس به فاصله ۲ ساعت بعد از افطار باید وعده شام مصرف گردد که می‌توان در این وعده غذاهایی مانند انواع سوپ و آش رقیق حاوی حبوبات و سبزیجات و همچنین حلیم کم چرب مصرف کرد.

بیشتر بخوانید:

راهکارهایی برای رفع سردرد روزه‌داران

در دو وعده افطاری و شام مصرف انواع سبزیجات، سالاد، سبزی خوردن و همچنین لبنیات از جمله ماست کم چرب و دوغ کم نمک و کشک باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا عموما مصرف این گروه‌های غذایی در بین روزه داران کاهش می‌یابد. در فاصله بین افطار تا سحر مصرف میوه‌ها، آب و مایعات فراوان باعث جایگزینی آب از دست رفته و همچنین پیشگیری از یبوست می‌شود.

ورزش و فعالیت‌های فیزیکی در روزه‌دای 

در ماه رمضان نیز  مانند سایر اوقات باید از کم تحرکی خودداری نمود. به طور کلی بهتر است در فاصله سحر تا افطار از انجام فعالیت شدید بدنی و ورزش خودداری شود. حداقل یک ساعت بعد از افطار یک فعالیت ورزشی سبک مانند پیاده روری به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به هضم غذا، پیشگیری از یبوست  حفظ سلامتی روزه داران کمک می‌کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نصر IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    لبنیات از جمله ماست و دوغ و کشک برای روزه داری مناسب نیست.بعلت ایجاد ضعف برای کلیه ها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس