چاهی که مدیران پرسپولیس برای باشگاه کنده‌اند + سند

بررسی قرارداد پرسپولیس و کارگزارش نشان می‌دهد شرکت کارگزار عملا مسئولتی در قبال انتشار مطالب روی شبکه‌های اجتماعی باشگاه ندارد.

به گزارش مشرق، باشگاه پرسپولیس پس از انتشار یک پست اینستاگرامی عجیب درباره جنگ سال‌های دور ایران و هند، حالا با شکایت رسمی فدراسیون فوتبال هند، با خطر مجازات‌ سنگین روبه‌رو است اما نکته مهم ماجرا اینجاست که پرسپولیس درحالی خود را برای مجازات‌های احتمالی آماده می‌کند که عملا اختیاری برای اداره فضاهای رسانه‌ای خود ندارد.

شاید عجیب و باورنکردنی به نظر برسد اما بر اساس قرارداد باشگاه پرسپولیس و شرکت کارگزارش که به امضای مدیرعامل وقت یعنی محمدحسن انصاری‌فرد رسیده، تمام فضاهای رسانه‌ای باشگاه اعم‌ از صفحه رسمی اینستاگرامی، حساب توییتر، کانال تلگرامی و سایت رسمی باشگاه در اختیار کارگزار قرار گرفته تا عملا رسانه باشگاه خارج از باشگاه اداره شود. توجیه این عمل هم "فعالیت‌های تبلیغاتی برای درآمدزایی" اعلام شد اما عملا باشگاه از این راه درآمد چشمگیری کسب نکرد.

بیشتر بخوانید:

توضیح فدراسیون هند درباره شکایت از پرسپولیس

نکته بدتر ماجرا این است که پس از فسخ  قرارداد طرفین در اردیبهشت ۹۹، در الحاقیه جدید که به امضای مهدی رسول‌پناه و علی رغبتی رسیده، باشگاه دوباره اداره فضاهای رسانه‌ای خود را به کارگزار واگذار کرد با این تفاوت که این بار در قرارداد ذکر شد که مالکیت این فضاها در اختیار پرسپولیس است اما اداره آن با کارگزار خواهد بود. در بند  ۲/۹ این الحاقیه که در تاریخ ۹۹/۰۲/۲۲ به امضا رسیده، آمده است: " کلیه درگاه‌های ارتباطی باشگاه اعم از وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و غیره در مالکیت باشگاه بوده و در طول قرارداد در اختیار کارگزار قرار گرفته است." در ادامه نوشته شده: "باشکاه مسئولیت تولید اخبار رسمی، موضع گیری‌های رسمی، صدور بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های رسمی را بر عهده خواهد داشت که می‌بایست در اختیار کارگزار قرار داده و کارگزار موظف است در زمانبندی مورد نظر باشگاه، به  انتشار آن اقدام نماید. همچنین کارگزار مخیر است در خصوص ایجاد پروتکل‌های امنیتی، برنامه‌ریزی، سوژه یابی، تولید محتوای خبری و سرگرمی، انتخاب برنامه‌سازان، تهیه کنندگان و مجریان، در چارچوب درآمدزایی و اهداف قرارداد و نحوه انتشار با رعایت شئونات باشگاه و قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران تصمیمگیری و اقدام کند."

در واقع بر اساس این بند، کارگزار در تولید «محتوای خبری و سرگرمی» مختار است اما مسئولیت هیچ یک از فعالیت‌های خود در رسانه‌های رسمی باشگاه را نپذیرفته است!

پس انتشار آن پست جنجالی، باشگاه پرسپولیس مجبور به عذرخواهی رسمی شد و اعلام کرد که انتشار آن پست با باشگاه هماهنگ نشده بود اما بررسی قرارداد باشگاه با کارگزار نشان می‌دهد عملا کارگزار تعهدی برای هماهنگی جهت انتشار محتوای تولید شده خود نداشته است. این یعنی پرسپولیس باید تاوان بی خردی یک فرد را بدهد در حالی که کارگزار هیچ مسئولتی در قبال آن ندارد.

چاهی که مدیران پرسپولیس برای باشگاه کنده‌اند +سند

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    6 3
    اسپانسر بد و به ضرر پرسپولیس
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    10 3
    اسپانسر شئونات باشگاه رو رعایت نکرده
  • پوریا IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    5 8
    نگران نباشید هند خودش چی آخه اصلا تیم حذف بشه مگه میخواد چی بشه بی خیال
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      4 3
      وقتی می گیم همه آتشها از گور رسول پناه بلد میشه بگید نه، تو قرارداد قبلی حداقل مسئولیت پستها به عهده کارگزار بوده ولی با برجامی که این یارو امضا کرده بندی گذاشته که طرف هرچی خواسته بنویسه و مسیولیتشم نپذیره واقعا که چه خبره!!!
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      5 3
      متنو درست بخون انصاری فرد این ترکمنچای رو بسته رسول پناه اومد با زور اون بخش مالکیت رو ازشون پس گرفت. رسول پناه چون دست دلالمحمدی رو رو کرده نوچه هاش ریختن تو فضای مجازی همه رو علیهش تهییج کنن. رسول پناه خدمات زیادی به پرسپولیس کرد اون همه بدهی تیم رو صاف کرد با اون همه پرونده باز اجازه نداد حتی یک روز پنجره پرسپولیس بسته بشه دست زیاده خواهان رو از تیم کوتاه کرد بازیکنایی که پولی بودنو رد کرد رفت دیدید که رفتن اونجا به خاطر پول افتادن به لوگو بوسیدن.بشار رسن رو هر جوری بود تا فینال اسیا نگه داشت تیم رو رسوند فینال اسیا و اجازه دلالی به گلمحمدی نداد. گل محمدی اگه واقعا کاسه ای زیر نیم کاسش نیست چرا نرفت با دکتر رسول پناه مناظره کنه؟
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      0 4
      جناب۲۳:۰۳ انگار تعمدی داری متن و سانسور کنی نوشته: نکته بدتر ماجرا تو اردیبهشت ۹۹ در الحاقیه ی جدیدی که به امضای رسول پناه رسیده باشگاه دوباره اداره فضای مجازی شو به کار گزارش واگذار کرد اما با این تفاوت که در قرارداد ذکر شد مالکیت فضاها با باشگاهه اما ادارش با کار گذاره! یاللعجب و نوشته کارگزار در تولید محتوا مختاره و مسیولیتی هم متوجهش نیست!!! متنو درست بخوان جناب سینه چاک رسول پناه...
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    6 1
    هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد
  • RO ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    9 4
    عاقبت رانت و پول حروم همینه. چوب خدا صدا نداره.
    • روی قلبِ من نوشته رنگِ قرمز رنگِ عشق❤ IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      2 6
      ببند باو تو خودت اصلن میدونی حلال چیه میای حرف گنده تر از دهنت میزنی به تو چه کیسه کش برو تیم خودت و جمع کن اون ۱۴ میلیارد و از کجا اوردین شما که کاسه گدایی جلو اینو و اون گرفته بودین و پول غذا نداشتین
    • حسین IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      0 0
      وقتی میگم درایران فقط پرسپلیس هوادار داره درست میگم حالا یه عده که هوادار اولسان کره بودند حالا هوادار هند شدند تمام تلاشتونو کنید برید مثل پارسال تقاضاکنید از کنفدراسیون آسیا بگیدپرسپلیس رو محروم کنند واقعا خجالت نمیکشید خیلی بدبخت هستید این معنیش وطن فروشیست
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      1 0
      از ادبیاتت معلومه لنگی هستی. خدا رو شکر پدر و مادر ما رو درست تربیت کردن. 5تایی کردن سعودی بیشتر لنگیا رو سوزونده.
  • امید IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    3 1
    پرسپولیس رامنحل کنند بیچاره ها هیچکدام مطلبی برای نوشتن ندارید ودرچه موردی میخوایدمطلب بنویسید که کسی به اخبارشماها توجه کنه،ازهرده خبرورزشی شش مورد درخصوص پرسپولیس وحاشیه ها وهوادارنشه وبقیه تیم ها و ورزش ها هم چهارخبر،بابا این کشور وورزشش اینقدرمشکلات دارد که روزها وهفته ها هم بنویسید تمام شدنی نیست ولی چون کسی نمیخونه وتوجه نمیکنه خوراک اکثر خبرگزاریها شده باشگاه پرسپولیس،شاید چند خبرگزاری هستند که اخبارهای انها واقعا حرفه ای ودرحد خبرگزاری وقابل اعتناست،بس کنید .یک گزارش ازبدبختی مردم درسیستان وبلوچستان وهرمزگان ،ایلام و......ویا اصلا ازورزش این استانها وعلل عقب ماندگیشون ویا ازنخبه های ورزشیشون بنویسید .یه وقت خجالت مکشید
  • حسین محمدی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    4 5
    وقتی مدیران پرسپولیس قراردادی را با هر نهادی امضا میکنند باید شرط بذارند که کسانی که در زیر مجموعه قرار داد هستند باید پرسپولیسی باشند و اثبات شده باشه که پرسپولیسی هستند، مطمئنآ اون کسی که مطالب را در صفحه پرسپولیس گذاشته پرسپولیسی نبوده، زیر مجموعه باشگاه از نگهبان تا مدیر باید پرسپولیسی باشه
  • خ IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    5 3
    اون وزیر بی لیاقت ارتباطات حالا بیاد درستش کنه. خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس