کد خبر 1204613
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
ادعای نیویورک تایمز درباره تاثیر حادثه اخیر نطنز بر غنی‌سازی ایران

نماینده اراک در مجلس گفت: آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد اراده و عزم جمهوری اسلامی را به طرف‌های مقابله خوبی نشان داد و اعلام کرد که ایران برای حفظ و حراست از منافع، مصالح و حقوق خود در موضوع هسته‌ای مصر است.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد در کشورمان اظهار داشت:‌ بعد از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها موضع کشورمان از حالت انفعال به حالت فعال تبدیل شده  است و عملاً ابتکار عمل مجدداً در دست جمهوری اسلامی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت تکالیف قانونی سازمان انرژی اتمی

وی افزود: با توجه به اینکه ما تعهداتی را در قالب برجام پذیرفته بودیم و این وظایف را به طور کامل انجام داده بودیم اما طرف‌های غربی هیچگاه در ایفای وظایف‌شان اقدام لازم را انجام ندادند و نتوانستیم از منافع آن استفاده کنیم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توانست ریل‌گذاری جدیدی را در مسیر تعامل با ۴+۱ بگذارد.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ریل‌گذاری جدیدی که توسط مجلس یازدهم در موضوع هسته‌ای صورت گرفت این ابتکار عمل را به جمهوری اسلامی داد تا بتواند در صحنه مطابق با منافع ملی و مصالح کشورمان رفتار کرده و آن را دنبال کند.

کریمی با اشاره به اقدام خرابکارانه در تأسیسات نطنز گفت: این اقدام تروریستی باعث شد که جمهوری اسلامی در تصمیم خود برای افزایش غنای اورانیوم اقدام کند و دستور غنی‌سازی ۶۰ درصد را صادر کند که البته اینکار در راستای حقوق قانونی ایران در صنعت هسته‌ای محسوب می شود و چیزی مازاد و جدید نیست و عملاً در زمره اختیارات کشورمان بوده که می‌توانستیم با هماهنگی آژانس بین‌المللی اتمی این مسیر را برای خود فراهم کرده و به افزایش غنی‌سازی برای کاربری‌های صلح‌آمیز اقدام کنیم.

وی افزود: اورانیوم غنی‌شده در درصدهای بالا در موضوعات کشاورزی، پزشکی و صلح‌آمیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تحرکات تروریستی معاندین و دشمنان جمهوری اسلامی علیه تأسیسات نطنز باعث شد که تصمیم برای غنی‌سازی ۶۰ درصد و سایر اقدامات در این راستا که مسئولین آنرا اعلام خواهند کرد سریع‌تر و زودتر از موعد مدنظر انجام شود.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد اراده و عزم جمهوری اسلامی را به طرف‌های مقابله خوبی نشان داد و اعلام کرد که ایران برای حفظ و حراست از منافع، مصالح و حقوق خود در موضوع هسته‌ای مصر است و تحرکات تروریستی به هیچ وجه نمی‌تواند ما را در این مسیر به انفعال بکشاند و عملاً عقب‌نشینی‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته تکرار نخواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    4 0
    بسیار حرکت درست و به جایی بود. با تروریسم هسته ای در حین مذاکرات فکر میکردند دست ایران رو در مذاکره خالی میکنن ولی این تهدید تبدیل به فرصت و پرتر شدن دست ایران شد. خسارت نطنز و جایگزینی سانتریفیوژ های آسیب دیده را هم باید بدهند.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    اگه غیرت دارندمذاکرات راترک کنند. این تسلیم پذیران تواین 4 سال یادشون نبودغنی سازی 60درصدی الان فکرمیکنندامریکاقراره برگرده برجام 60درصدغنی سازی کردن فوقش یهفته پابرجابمونه این غنی سازی. اگه میدونستن قرارنیست امریکابه برجام برگرده این قبیله ی اصلاحاتی هرگزاین 60درصدرااجرایی نمیکردن. ازترس ارباب غربیشون. یکی دوهفته دیگه برمیگردن به همون 3درصد. اگه وجدان داشتندازمذاکرات خارج میشدندتابشه حرکتشون رایه اقدام خوب حساب کرد. هیچ ابی ازاین غرب لیسان برای ملت گرم نمیشه.. سراسردورنگی وریا نه به 60غنی سازیشون نه به اون التماس مذاکرشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس