تحریم

یک منبع آگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران تقسیم تحریم ها به قابل رفع، قابل مذاکره و غیرقابل رفع را قبول ندارد و خواستار لغو تمام تحریم‌ها است.

به گزارش مشرق، برخی رسانه‌های غربی دیروز گزارش دادند آمریکا قصد ندارد همه تحریم‌ها را لغو کند. بر اساس این گزارش ها تحریم‌هایی هم که آمریکا قصد برداشتن آنها را دارد تنها پس از امتیازات اضافه ای که تهران باید بدهد، برداشته می شود.

یک منبع موثق مطلع از روند مذاکرات وین امروز در گفت و گو با پرس تی وی تفکیک تحریم‌ها به سه دسته قابل رفع، قابل مذاکره و غیر قابل رفع را رد کرد و گفت: مطابق سیاست قطعی نظام، تمام تحریم‌ها اعم از تحریم‌های موسوم به برجامی، تحریم‌های دوره ترامپ ذیل هر عنوانی و تحریم‌های دوره اوباما که پس از اجرایی شدن برجام وضع شده، باید لغو شود و پس از راستی آزمایی در مدت زمان معقول، ایران آماده توقف اقدامات جبرانی خواهد بود.

این منبع مطلع به پرس تی وی گفت: همانگونه که رئیس جمهور در دیدار با وزیر خارجه روسیه بر ضرورت بازگشت به توافق ۲۰۱۵ تاکید کردند، هر تحریمی که از سال ۲۰۱۵ به بعد، پس از اجرایی شدن برجام وضع شده؛ از جمله  دو تحریم موسوم به ISA و  Visa Program هم باید لغو شوند.

این منبع مطلع همچنین با اشاره به سخنان دو روز پیش آقای عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه پس از مذاکرات هفته گذشته در وین که تحریم‌های اخیر اروپا را نقض فاحش برجام شمرده بود، تاکید کرد: برای بازگشت ایران به تعهدات برجامی همه تحریم‌ها باید لغو و همه اقدامات ناقض برجام نیز باید متوقف شود.

این منبع مطلع که پرس تی وی نام او را فاش نمیکند در پایان تاکید کرد  جمهوری اسلامی ایران لغو یکجای همه تحریم‌ها را تنها راه نجات مذاکرات وین می داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    20 0
    آنچه در وین می گذرد را باید از منابع آگاه شنید سخنگوی وزارت خارجه واقعیت را نمی گوید
  • FR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    10 0
    اگر اینطور است پس حرفهای امروز عراقچی چه مبنایی دارد
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    15 0
    این دولت عاشق مزاکره با کد خداست باید ترمزش کشید
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    12 0
    ژن غربی ها درویی و دروغ گویی است اینه تاریخ میگه اصلا نباید به آنها اعتماد میکردیم
  • SE ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    12 1
    نمایندگان مجلس باید در جلسات مذاکرات ناظر داشته باشند
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    باید خسارات وارده به ملت ایران به دلیل خیانت و پیمان شکنی غربیها داخل موضوعات اصلی گنجانده بشه.
  • DE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    2 0
    هر تفاهم جدیدی را باید مجلس و مردم ارزیابی و تائید کند نه تیم شما و دولت فعلی. در غیر این صورت شرط رهبری
  • بنده خدا IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    ذره ایی از این سیاست رهبر نباید کوتاه بیاییم که تا لغو تمام تحریمها و راستی آزمایی ایران به هیچوجه نباید تعهدات خودمون رو اجرا کنیم. تازه در اون صورت هم باز ما ضرر کردیم که برجامچای رو اجرا میکنیم
  • امیر IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    نوکران آمریکا خود تحریمی می کنند تا مردم را در مقابل آمریکا وادار به تسلیم کنند.منتظر خیزش مردم علیه آمریکا و انگلیس ولیبرال ها باشید . نماینده ما در هیچ تصمیم گیری بین المللی نیستید
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    چرا روی اقدامات عراقچی و تیم وزارت خارجه نظارتی صورت نمیگیره؟آخرین مصاحبه عراقچی نشون دهنده دور زدن حرف قطعی نظام هست.اینکه مذاکره فرسایشی بشه یک سری تحریمها رو لیست کنند و روی کاغذ وعده لغوش رو بگیرند و ایران رو مجبور به تعطیل کردن فعالیت هسته ای کنند جز خیانت در آخرین روزهای دولت نیست.برداشتن همه تحریمهای بعد از برجام نیاز به مذاکره نداره.این رو باید عملی به دولت حالی کرد.مجلس باید ظریف رو احضار کنه پیش از خسارت زدن
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    2 0
    مجلس بایدبه استنادفرمایشات مقام معظم رهبری جهت پیشگیری از فرسایشی شدن مذاکرات، ضرب العجل چند روزه تعیین وبعد درصورت عدم حصول نتیجه، بایدمذاکرات تارفع کامل تحریمها وانجام راستی آزمایی ممنوع شود.
  • CA ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    2 0
    صد در صد قول میدم نتیجه ای که از مذاکرات میاد بیرون بر خلاف حرفای این منبع به اصطلاح آگاهتونه، حالا وایسید و نگاه کنید
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    2 0
    بله ایران تقسیم بندی تحریمها را قبول ندارد ولی دولت ایران طبق معمول و بصورت غیر رسمی و با دور زدن قانون مصوب مجلس آن را قبول خواهد کرد و سپس نشست خبری برگزار کرده و پز خواهند داد که ما همه تحریمها را برداشتیم ! همان آش و همان کاسه ! و باز هم اصل تحریمهای مهم فقط بر روی کاغذ برداشته شده و عملا هیچ فایده ای برای ایران نخواهد داشت. دولتی که در روز روشن قانون مشخص مجلس را دور زد و سه ماه دیگر به طرف غربی وقت داد حالا انتظار دارید این بار همه چیز را در مورد موضع رسمی ایران رعایت کند ؟!
  • پیروزه IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    4 0
    حتما یه گندی زده احتمالا حق ماموریت بالا می گیره که جلسه پشت جلسه میره دیگه نگاه نمیکنه بابا داریم الکی به غرب امتیاز میدم بجاش هم تحریم می گیریم.
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    2 0
    خدا از دهنت بشنوه.... والا این دولت و مذاکره کننده هاش واسه حراج و خیانت به مملکتن!!!! یعنی کار دیگری هم از ایشان بر می آید عایا.....؟!؟!؟!؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس