کد خبر 1204621
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کرونا نمایه پرستاران نمایه بیمارستان نمایه

معاون توسعه سازمان نظام پرستاری از ایجاد کمیته تخصصی بررسی مشکلات پرستاران شاغل در مراکز درمانی نیروهای مسلح خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سالجاری اتفاقات خوبی برای این پرستاران خواهد افتاد.

به گزارش مشرق، جامعه پرستاران به عنوان نیروهای مولد بخش سلامت نقش بسیار قابل توجهی در فرآیند درمان بیماری‌های مختلف در کشور دارند. این نقش موثر در دوران شیوع کررونا پرنگ تر و ملموس تر شده است؛ به طوری که ۱۴۰ هزار پرستار در کشور مشغول خدمت به بیماران کرونا هستند.

بیشتر بخوانید:

۵۵ هزار پرستار استخدام می‌شوند؛ کدام گروه‌ها در اولویت هستند؟

بیش از ۸۰ هزار نفر آنها به کرونا مبتلا شده و ۱۱۰ نفر آنها در این راه شهید شدند و جانشان را فدا کردند. در ۱۴ ماه گذشته حدود ۸۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده‌اند و بالغ بر هشت هزار نفر نیز به دلایل مختلفی اعم از بستری، قرنطینه و مسائل مربوط به آن از خدمت منفک شده‌اند.

در مسیر خدمت رسانی به بیماران مختلف بخش زیادی از پرستاران در مراکز درمانی وابسته به نیروهای مسلح  مشغول به کار بوده و دوشادوش دیگر همکاران خود در مراکز درمانی وابسته به وزارت بهداشت در مسیر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی قدم بر می دارند.

پرستاران بخش درمانی مراکز نیروهای مسلح همواره نسبت به وجود تبعیض در پرداخت حقوق و مزایای خود در مقایسه با پرستاران شاغل در مراکز درمانی وابسته به وزارت بهداشت معترض بوده اند.

حمید رضا عزیزی، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در اینباره، گفت: تعداد قابل توجهی از همکاران ما در مراکز درمانی سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و در حدود ۱۰۰ بیمارستان مشغول به کار هستند اما همیشه مغفول ماندند و از مزایای پرستاران وزارت بهداشت و تامین اجتماعی بهره برند.

وی ادامه داد: کمیسیون تخصصی بررسی مشکلات را در سازمان نظام پرستاری راه انداختیم و از نمایندگان آنها نیز در این کمیسیون تخصصی حضور دارند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری افزود: این کمیسیون ۳ -۴ ماه است تشکیل و مشکلات احصا شده است؛ پیگیر هستیم با ستاد کل نیروهای مسلح جلسه داشته باشیم و موارد را انتقال دهیم.

عزیزی بیان داشت: فوق العاده ویژه‌ای که وزارت بهداشت به پرستاران داد شامل همکاران پرستار در مراکز درمانی نیروهای مسلح نشده ؛ در حالی که این پرستاران نیز استرس خاص خود را دارند. این عزیزان وفاداری خود را در برهه‌های مختلف مانند دفاع مقدس، مدافعان حرم و اکنون نیز در دوران کرونا نشان داده‌اند.

وی متذکر شد: یک بخش این موضوع مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح است که امیدواریم با رایزنی حل شود و بخشی مربوط به دولت است.امیدواریم در سه ماه آینده اتفاقات خوبی در این خصوص بیفتد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 2
    چه لزومی دارد وزارت بهداشت به کسانی که وظیفه خودشون انجام می دهند اوانس زیادی بدهد
  • علی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 2
    سلام به نظر من برای این عزیزان پرستار که در نیروهای مسلح هستند فکری باید کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس