کد خبر 1204695
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
دستور نمکی برای برخورد با متخلفان/ معاون دانشگاه عزل شود

تزریق واکسن کرونای سهمیه پاکبان های آبادانی به برخی مدیران شهرداری همچنان حاشیه ساز است و در آخرین موضع‌گیری، وزیر بهداشت دستور برخورد با متخلفان در این زمینه را صادر کرد.

به گزارش مشرق، تزریق واکسن سهمیه پاکبان های آبادانی از سوی برخی مدیران شهرداری آبادان در چند روز اخیر حواشی بی‌شماری را به همراه داشته این در حالی است که چندی قبل سرپرست شهرداری اهواز نیز اقدام به تزریق واکسن سهمیه پاکبان ها به خود کرد ولی با وجود واکنش‌های رسانه‌ای برخوردی در این زمینه با وی صورت نگرفت.

ببینید:

فیلم/ ماجرای سهمیه واکسن پاکبان‌های آبادان

نوشادی سرپرست شهرداری اهواز در توجیه این اقدام خود اعلام کرد که پاکبان ها نگران بودند که واکسن خارجی تزریق کنند به همین دلیل من اقدام به این کار کردم تا پاکبان ها به این اطمینان برسند که واکسن مورد نظر برای سلامتی آنان مشکلی به همراه ندارد. اکنون همین توجیه از سوی شهرداری آبادان به عنوان دلیل تزریق واکسن کرونا به برخی مدیران شهرداری اعلام شده است.

البته هر چقدر که زدن واکسن از سوی سرپرست شهرداری اهواز بدون هیچ برخوردی بود، واکسن زدن مدیران شهرداری آبادان توأم با حواشی بوده و به نظر می‌رسد برخوردهایی در این زمینه انجام شود که نامه وزیر بهداشت در این زمینه از قاطعیت این وزارت برای مقابله با این اقدامات و توزیع ناعادلانه تزریق واکسن کرونا حکایت دارد.

بیشتر بخوانید:

استفاده مدیران شهرداری از واکسن‌ پاکبان‌ها +فیلم

موضوع تزریق واکسن سهمیه پاکبان ها به مدیران شهرداری را اول بار صدا و سیمای آبادان مورد پرسش قرار دارد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این زمینه قول بررسی داد تا اینکه پنج‌شنبه‌شب وی در گفتگویی با این رسانه موضوع را تأیید کرد.

شکرالله سلمان زاده در این گفتگو با بیان اینکه تزریق واکسن بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به اینکه پاکبان ها یکی از اولویت‌های تزریق بودند و طبق فهرستی که روزانه از سوی مدیران شهرداری آبادان به مرکز بهداشت ارسال شده افراد واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: متأسفانه در این میان تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر واکسن را دریافت کرده‌اند.

آخرین جزییات از متخلفان دریافت واکسن کرونا

سلمان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسه آنان برای همکاران ما مشخص نشده اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد.

برای اطمینان بخشی بود

محمود رضا شیرازی شهردار آبادان نیز در واکنش به این مسئله در توضیحاتی در فضای مجازی در خصوص این موضوع اظهار کرد: هیچ عضوی از شورای شهر آبادان واکسن کرونا نزد ولی برخی از پاکبان ها به دلیل چینی بودن واکسن‌ها، زیر بار تزریق نرفتند به همین دلیل برخی مدیرانی به اجبار و برای ترغیب و اطمینان بخشی پاکبان ها برای تزریق واکسن کرونا، مجبور به تزریق واکسن شدند.

وی افزود: البته برخی افراد که واکس کرونا تزریق کرده‌اند، اکنون به کرونا مبتلا شده و حتی یکی از آنها به دلیل لخته شدن خون بعد از تزریق اکنون در تهران تحت نظر پزشکان است.

در توضیحات شهردار آبادان، نام امام جمعه آبادان به عنوان فردی که در مراسم تزریق واکسن به پاکبان ها حضور داشت به میان آمده که این امر شبهاتی را در بین مردم ایجاد کرد.

امام جمعه آبادان تکذیب کرد

در همین زمینه امام جمعه آبادان در توضیحاتی گفت: تا الان هیچ‌گونه واکسنی نزدم و قطعاً نخواهم زد تا افراد اولویت دار استفاده کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی پور در ادامه تاکید کرد: منتظر خواهم بود تا واکسن ایرانی استفاده کنم.

امام جمعه آبادان از فعالان رسانه‌ای درخواست کرد: در پخش خبرها و حفظ آبروی افراد در ماه شریف رمضان دقت بیشتری شود.

ورود وزیر بهداشت

اما جدی‌ترین واکنش در این زمینه را سعید نمکی وزیر بهداشت از خود نشان داد و در نامه‌ای به رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، دستور عزل فوری معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن‌سازی را صادر کرد.

در نامه وزیر بهداشت آمده است: متأسفانه با خبر شدیم که بعضی از مدیران و کارمندان منتسب به شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان از این حرکت خداپسندانه و خیرخواهانه برای گروهی که در معرض شدید آلودگی با پسماندهای آلوده قرار دارند، سوءاستفاده و واکسن تزریق نموده‌اند.

آخرین جزییات از متخلفان دریافت واکسن کرونا

وی در این نامه نوشته است: این در حالی ست که تاکنون مسئولین ارشد وزارتخانه که مستمراً در بازدیدهای میدانی در معرض گرفتاری با ویروس می‌باشند و به عنوان گروه اولویت دار پزشکی حق استفاده از واکسیناسیون را دارند به نفع نیازمندان دیگر، از این حق قانونی، شرعی و عرفی خود گذشتند گروهی که در اولویت‌های سوم و چهارم می‌باشند چنین سوءاستفاده‌ای نموده‌اند.

سعیدی نمکی در ادامه دستوراتی را به رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان داده و در نامه نوشته است: معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن‌سازی در اسرع وقت عزل گردند. کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیرمنصفانه و سوءاستفاده همراهی کرده‌اند و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند، به مراجع قانونی معرفی شوند. نتیجه حداکثر تا پایان وقت اداری شنبه ۲۸ فروردین‌ماه به اینجانب گزارش شود. بدیهی است هرگونه تکرار مورد فوق‌الذکر با برخورد محکم‌تری مواجه خواهد شد.

 برخی نزدیکان شهرداری آبادان هم در فضای مجازی اعلام کرده‌اند که چگونه تزریق واکسن به پسر وزیر بهداشت را «اعتماد سازی» می‌نامند ولی وقتی مدیران شهرداری آبادان برای اعتمادسازی به پاکبان ها اقدام به تزریق واکسن می‌کنند، نام این کار از سوی همان وزیر می‌شود «سو استفاده»

اکنون افکار عمومی در انتظار برخوردی جدی با مسئله تزریق واکسن‌های کرونایی از سوی برخی مدیران است تا از تکرار این مسئله جلوگیری به عمل آید

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    من هم حاضرم برای تامین خیال پاکبانان محترم واکسن بزنم اصلا تمام خانواده ام رو هم میارم هر کی هم بپرسه زدی میگم نزدم
  • علی محمد IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    اینجا گندش دراومد یکی دولتی ها را بررسی کنه زیر آبی نرن. نکن سهم ما ازسفره انقلابه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس