کد خبر 1212626
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
واکسن

چرا باید پس از تزریق واکسن نیز همچنان ماسک زد؟ استاد اپیدمیولوژی (همه‌گیر شناسی) دانشگاه علوم پزشکی تهران پاسخ می دهد.

به گزارش مشرق، استاد اپیدمیولوژی (همه‌گیر شناسی) دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره این موضوع که چرا باید پس از واکسن زدن نیز احتیاط‌های لازم را داشته باشیم، توضیح داد.

مسعود یونسیان، گفت: اگرچه انتظار می‌رود که حدود سه هفته بعد از تزریق واکسن بتوان به کارهای عادی و روزمره بازگشت و حتی ماسک را برداشت، اما باید احتیاط‌های پس از واکسن زدن را داشته باشیم.
 
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: این‌ احتیاط چند دلیل دارد؛ نخست این‌که واکسن‌، ایمنی صد در صد ندارد. در بهترین حالت، ۹۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و احتمال ابتلای خودمان یا دیگران، هر چند اندک و ضعیف، وجود دارد.
 
یونسیان، اظهار داشت: دلیل بعدی این است که تاکنون کمتر از یک درصد جامعه ـ کادر بهداشت و درمان کشور ـ واکسن زده‌اند، اما جهت رسیدن به ایمنی جمعی، نیاز است که حداقل دو سوم جمعیت کشور، واکسینه شوند یا این‌که سابقه ابتلا داشته باشند.
 
او افزود: هنوز به پدیده ایمنی جمعی نرسیده‌ایم و تا آن زمان، باید احتیاط‌های لازم را داشته باشیم.
 
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، خطاب به کادر بهداشت و درمان کشور که واکسن زده‌اند، گفت: پیام من به دوستان و همکاران خودم این است که همچنان نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و ماسک را از صورت برندارند، زیرا تغییر رفتار بهداشتی و اجتماعی ما پس از واکسن زدن، پیام منفی در جامعه دارد. بنابر این، بهتر است فعلاً به دستورات وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کنیم تا شرایط، عادی شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    فیلم رو اشتباه گذاشتین
  • ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    2 0
    چرا ماسک زدن پس از تزریق واکسن لازم است؟ اقا اجازه ... برای اینکه جیب شرکتهای ماسک سازی پر بشه وهمچنین امثال شما که پور سانت میگیرین وتبلیغ ماسک میکنید
  • میلاد IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    فیلم چه ربطی به موضوع داشت؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس