کد خبر 12048
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۲

يک گزارش تاريخي که روزهاي اخير در رسانه هاي آلماني مطرح شده نشان مي دهد که دستگاه ديپلماسي آلمان و وزير امورخارجه اين کشور به مراتب نقش مهم تري در نقش آفريني آلمان در قتل ميليون ها يهودي در جنگ جهاني دوم داشته است.<BR>


به گزارش مشرق به نقل از ايران ديپلماتيک، ايکارت کونزه در روزنامه اشپيگل مي نويسد مورخيني که روي روشن شدن نقش وزارت امورخارجه آلمان در قضيه هولوکاست کار مي کنند تاييد کرده اند که وزارت امورخارجه آلمان همانند يک"سازمان جنايت کار" عمل مي کرده است و از همان ابتدا در تمام روش هاي لازم براي سرکوب و ستم به يهوديان و محروم کردن آنها از حقوق شان، اخراج آنها و ناتوان کردن شان استفاده مي کرده است.
روزنامه" فرانکفورته آلماينه زايتونگ" نيز در مصاحبه ديگري با همين مورخ اين موضوع را درج کرده است.
بر اين اساس بعد از سقوط رژيم نازي در سال 1945 همه اقدامي انجام شده است تا اقدامات صورت گرفته در اين وزارتخانه مخفي شوند و وزارت خارجه آلمان که در بعد بين المللي تا کنون به عنوان يکي از وزارات خانه هاي معتبر دولت آلمان بوده معرفي مي شده، سعي مي کرده است از اين پرونده و ارتباط با دستگاه حکومتي نازيها کنار گذاشته شود و بي ارتباط با آن توصيف شود.
به گزارش فرانکفورته آلگماينه زايتونگ، همچنين فعاليت هاي مورخين نشان مي دهد به مدارکي در باره سفر" فرانتز رادماخر" مسئول سرويس هاي مقابله با يهوديان برخورده اند که در احکام ماموريتي وي به بلگراد، به صراحت سفر به بلگراد و مذاکره با فرستاده دولت مجارستان به بلگراد و اعدام يهوديان" درج شده است. کونز اشاره مي کند که نگاه کلي به اين قضيه" شوک آور" است.

گزارش مزبور از سوي چهار مورخ معروف تهيه شده و قرار است هفته آينده منتشر شود. تهيه اين گزارش در سال 2005 و به سفارش يوشکا فيشر وزير امورخارجه وقت آلمان آغاز شده است و administration نام دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس