مسعود پزشکیان

نائب رئیس سابق مجلس با تشریح تصمیم اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 گفت: در این نهاد اجماع ساز قرار شده است که نظرسنجی مردمی داشته باشند و بر آن اساس گزینه نهایی را معرفی کنند.

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان در گفتگو با تسنیم می‌گوید که برای کاندیداتوری تاکنون نه جلسه‌ای با سید محمد خاتمی داشته و نه حتی مشورتی با او کرده است. نائب اول لاریجانی در مجلس دهم، هرگونه ائتلاف با وی برای انتخابات ریاست جمهوری را رد و تأکید دارد که تا آخر در عرصه رقابت‌ها خواهند ماند و به نفع لاریجانی و عارف کنار نخواهد رفت. وی درعین‌حال شرط کنار رفتن از عرصه انتخابات را نه جمع‌بندی نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان بلکه نتیجه نظرسنجی‌های ملی اعلام می‌کند. او شعار دولتش را انصاف و عدالت گذاشته است.

پزشکیان با تحلیلی از وضعیت کشور گفت: مخالف وضع موجود هستم. مگر سیاست‌های کلی وضع موجود را قبول می‌کند. مگر قرار نبود در منطقه اول شویم؟ چرا نیستیم؟ برای اینکه نتوانستیم سیاست‌های کلی را پیاده‌سازی کنیم. بنابراین شکی نیست که منتقد وضع موجود هستم. البته وضع موجود تنها به دولت بازنمی‌گردد. به مجلس، قوه قضاییه و نحوه دخالت همین چهره‌های تأثیرگذار و اصطلاحاً الیت نیز مرتبط است. یعنی این‌طور نیست که شما یک فرد یا یک قوه را مقصر وضع موجود بدانید.

در مدیریت و در علم به دنبال پیدا کردم مشکل و تلاش برای حل مشکل هستند و به دنبال مقصر نیستند درحالی‌که ما در ایران یاد گرفتیم که صرفاً به دنبال مقصر باشیم و همه گناهان را به گردن او بیندازیم. 40 سال است که آدم‌ها را عوض می‌کنیم که مشکل را حل کنند. درحالی‌که مشکل همیشه سر جای خودش باقی می‌ماند.پزشکیان ادامه داد:انتخاب ما اصلاح‌طلبان محدود بود و تصور جمعی این بود و آن اشخاص الیت گفتند که جمع شوید و به این آدم رأی دهید. درنتیجه جمع شدیم به آن آدم رأی دادیم.

نائب رئیس سابق مجلس با تشریح تصمیم اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 گفت: در این نهاد اجماع ساز قرار شده است که نظرسنجی مردمی داشته باشند و بر آن اساس گزینه نهایی را معرفی کنند. تا آنجایی که من می‌دانم، مبنای نظر جبهه اصلاحات ایران، نظرسنجی از مردم است. البته فارغ از این بحث‌ها مسئله اصلی اصلاح‌طلبان این است که گزینه دیگری ندارند و معلوم نیست که حتی من یا آقای عارف نیز تأیید صلاحیت شویم. به فرض اینکه تمامی کاندیداهای اصلاح‌طلب نیز تأیید صلاحیت شوند، آن زمان باید نظرسنجی ملی ملاک عمل شود. تصور من این است که اگر می‌خواهیم شرایط فعلی کشور را اصلاح کنیم، باید با حفظ اصول اصلاحات کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    11 6
    شما اصلا تایید صلاحیت نمی شه عمو
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    11 1
    نگاه مملکت چه بی سر و ته شده
    • مهدی درخشانی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      2 6
      مگه چشه
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    8 2
    باکاندیداتوری پزشکیان دیوونه خونه کامل شد امین آباد یا ریاست جمهوری مسئله این است؟
  • سید IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    8 1
    اما از سوی مردم به نفع کشور و ملت کنار زده خواهی شد !!!!!!!!
  • بابک IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    9 0
    ایشون صاحب نظریه برجام رو نخوندم ولی چیز خوبیه هستن و الان هم که میگن باید اف ای تی اف رو قبول کنیم تا مشکل حل بشه. حتی روحانی و ظریف هم حاضر نشدن در مورد اف ای تی اف همچین چیزی رو بپذیرن.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    9 0
    بیا جان جدت به نفع مطهری برو کنار:))
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    9 0
    یک معدن به عارف نشان دادند میگفت این جاذبه گردشگری است. بیسواد بود. اصلا نمیدانست معدن چیه. باز قراره مطرح کنید؟
  • GB ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    9 0
    از دوست و همکارت سلمان خدادادی چه خبر ؟
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    10 1
    حالا تبریزی ها رو گول زدی، بقیه مردم رو هم میتونی؟
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    7 1
    جنابعلی کار خوبی میکنی. ولی جان جدت. اون دو نفر و هم تشویق کن به نفع تو بروند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس