کد خبر 1205687
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
قتل جوان سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا نزدیک قتلگاه فلوید/ آغاز دوباره اعتراضات

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط روزنامه آمریکایی نشان می‌دهد از زمان آغاز محاکمه مامور پلیسی که «جورج فلوید» را به قتل رساند، ۶۴ نفر به دست پلیس آمریکا کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق، درست چند ساعت قبل از آن که دادگاه به پرونده مامور پلیس قاتل «جورج فلوید» رسیدگی کند، پلیس شیکاگو یک نوجوان ۱۳ ساله را با شلیک به سمت وی در حالی که دستانش به نشانه تسلیم بالا بود، به قتل رساند. 

بیشتر بخوانید:

ثبت تنها ۱۸ روز بدون قتل توسط پلیس آمریکا

یک روز بعد از آن، در هتلی در شهر «جکسون‌ویل» فلوریدا یک مرد ۳۲ ساله به ضرب گلوله پلیس به قتل رسید. در فردای آن روز هم در حالی که یکی از شاهدان قتل فلوید مشغول شهادت دادن در  دادگاه بود، یک مرد ۴۰ ساله که به لحاظ روانی بیمار بود در تیراندازی پلیس ایالتی در شهر «کلرمونت» ایالت فلوریدا کشته شد.

به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، در همه روزهای بعد از آن که دادگاه‌های شهادت پرونده قتل فلوید در حال برگزاری بود، یک نفر دیگر به دست پلیس آمریکا در نقطه‌ای در این کشور کشته شد.

به نوشته این روزنامه، در حالی که محاکمه «درک شووین» مامور پلیس مینیاپولیس هر روز خاطره قتل وحشتناک فلوید زیر زانوهای این مرد را برای مردم آمریکا زنده می‌کند و با نگرانی منتظر صدور حکم وی هستند، موارد قتل به دست پلیس آمریکا بدون وقفه در حال افزایش است.

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط نیویورک تایمز از پایگاه‌های داده‌های مربوط به خشونت با اسلحه، رسانه‌های خبری و اطلاعیه‌های پلیس نشان می‌دهد از زمانی که جلسات شهادت در خصوص این پرونده از ۲۹ ماه مارس (نهم فروردین) آغاز شد، دستکم ۶۴ نفر در سراسر این کشور به دست پلیس کشته شده‌اند که سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها بیش از نیمی از آن‌ها را تشکیل می‌دهند. تا روز شنبه، به طور میانگین در هر روز بیش از سه نفر توسط پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند.

خشونت پلیس آمریکا در کشتن رنگین پوستان هر از گاهی باعث بروز تنش و ناآرامی‌های گسترده در ایالت‌های مختلف این کشور می‌شود.

نتایج تحقیقی که چندی پیش در آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد پلیس این کشور از سال ۲۰۱۵ به این سو دست‌کم ۱۳۵ فرد سیاه‌پوست غیرمسلح را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

این تحقیق که «رادیو ملی آمریکا» (NPR) متولی انجام آن بوده نشان می‌دهد در ۷۵ درصد موارد ضاربان پلیس سفیدپوست بوده‌اند. 

تحقیق ان‌پی‌آر چند ماه بعد از تظاهرات‌های سراسری در آمریکا به دلیل قتل نژادپرستانه جورج فلوید به دست یک افسر سفیدپوست منتشر شد. فلوید یک آمریکایی آفریقایی‌تبار بود که روز ۲۵ مه ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹) حین دستگیری در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دلیل آنکه افسر پلیس زانویش را روی گردن او فشار داد جان باخت. 

انتشار فیلمی از لحظه مرگ او خشم مردم آمریکا و سراسر دنیا را به همراه داشت و به اعتراضات سراسری منجر شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 1
    فقط میخوام این اتفاقات در ایران افتاده بود از داخل ایران تا خارج چه خبر بود اما رژیم صهیونیستی و آمریکا و سعودی و آل خلیفه این همه آدم می کشند آب از آب تکون نمی خوره طرفداران ریا کار حقوق بشر کجایند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس