کد خبر 1206180
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
ایران پاکستان

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه در توئیتی از ورود وزیر خارجه پاکستان به تهران خبر داد و نوشت: شاه محمود قریشی در این سفر با ظریف، روحانی و قالیباف دیدار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) وارد تهران شد. 

«سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه که به استقبال قریشی رفته است در این خصوص در توئیتی نوشت: شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان لحظاتی قبل وارد تهران شد.

وی افزود: دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدجواد ظریف از جمله برنامه‌های سفر وزیر خارجه پاکستان به جمهوری اسلامی ایران است.

موسوی همچنین اعلام کرد: فردا (چهارشنبه) همچنین همزمان با این سفر، سومین مرز رسمی بین دو کشور در پیشین - مند افتتاح می‌شود.

وزیر خارجه پاکستان وارد تهران شد

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) ۳۰ فروردین ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر رئیس دستگاه سیاست خارجی پاکستان به تهران در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این سفر مهم است. روابط ما با پاکستان عمیق و گسترده است و در این سفر ضمن گفت‌وگو درباره موضوعات دوجانبه، مرز سوم مشترکی در پاکستان هم افتتاح خواهد شد. 

وزارت امور خارجه پاکستان نیز درباره این سفر اعلام کرد که قریشی برای انجام سفر رسمی و دیدار با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، امروز سه‌شنبه عازم ایران شد و قرار است با حضور در مشهد بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را زیارت کند.

در این بیانیه عنوان شده است: وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت همتای ایرانی خود راهی سفر سه روزه (از ۲۰ تا ۲۲ آوریل) به تهران شد و قرار است علاوه بر «محمدجواد ظریف» با حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور و «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کند.

براساس اعلام وزارت خارجه پاکستان وزرای خارجه دو کشور در این سفر آخرین تحولات روابط دوجانبه، تعمیق همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف، اوضاع امنیتی منطقه از جمله آخرین تحولات پیرامون صلح افغانستان و مناقشات در شبه قاره را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۰ آبان ۱۳۹۹ در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی و به منظور انجام سفری دو روزه و در پاسخ به دعوت همتای خود به اسلام آباد سفر کرد و در این سفر با مقامات ارشد پاکستان دیدار و درباره توسعه مناسبات دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، جهان اسلام و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

گفتنی است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه یکشنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات اندونزی به جاکارتا سفر کرد و در طی حضورش در پایتخت اندونزی با رئیس جمهور و همچنین همتای اندونزیایی خود ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس