کد خبر 1206264
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

رئیس مجلس و برخی از نمایندگان برای روشن تر شدن دلیل تعطیلی مجلس شورای اسلامی و ابهامات مردم در این باره پاسخ گفتند.

به گزارش مشرق، خبر تعطیلی مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی با واکنش‌های زیادی مواجه شد. برخی به مجلس انتقاد کردند که چرا در حساس‌ترین روزهای سال مجلس را تعطیل کردند و برخی رئیس مجلس را متهم کردند و برخی هم پای مذاکرات هسته‌ای را به میان کشیدند که چرا در چنین شرایطی مجلس تعطیل شده است. برخی نمایندگان مجلس هم به این ماجرا پاسخ دادند.

قالیباف: مجلس هیچ وقت تعطیل نیست

محمد باقر قالیباف امروز گفت: «ما در مجلس شورای اسلامی پیش قدم شده و از برگزاری برخی تجمعات مانند جلسات کمیسیون‌های مختلف که هر چند پیش از این نیز براساس پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار می‌شد، جلوگیری کردیم، زیرا شرایط سخت کرونایی فعلی به توجه بیشتری نیاز دارد... مجلس هیچ وقت تعطیل نیست، در حقیقت در هفته آینده به دلیل شرایط کرونایی، جلسات علنی خانه ملت برگزار نمی‌شود، اما نمایندگان نیز به حوزه‌های انتخابیه خود نیز نخواهند رفت.»

متفکر آزاد: مجلس وظایف نظارتی خود را ادامه می‌دهد

روح الله متفکر آزاد هم با انتشار کلیپی در این خصوص توضیح داد: «چیزی به نام تعطیلی مجلس نداریم. بر اساس اینکه ۷، ۸ نفر از نمایندگان به کرونا مبتلا شده بودند و از بستگانشان فوتی کرونا هم وجود داشت؛ تصمیم گرفته شد در صحن مجلس جلسه نداشته باشیم؛ اما مجلس به وظایف نظارتی خود ادامه می‌دهد. اطمینان می‌دهم مجلس خستگی ناپذیر به کارش ادامه می‌دهد

مالک شریعتی: هفته بعد جلسه علنی غیر رسمی خواهیم داشت

مالک شریعتی هم در این باره گفت: «به جهت اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا، مجلس را متهم می‌کرد که به مصوبات عمل نمی‌کند؛ تصمیم گرفته شد که فقط جلسات علنی برگزار نشود. قرار بر این شد که نمایندگان تهران بمانند. وظایف نظارتی مجلس در حوزه‌های سلامت و معیشت همچنان فعال است و ادامه دارد. به دنبال این هستیم که هفته بعد جلسه علنی غیر رسمی با هر تعداد از نمایندگان داشته باشیم و مسئولان را دوت کنیم تا شأن نظارتی مجلس فعال باشد.»

پیشتر محمد حسین فرهنگی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی علت تعطیلی صحن علنی را ابتلای جمعی از نمایندگان به کرونا عنوان کرده و گفته بود: «پیش از این و طبق برنامه ریزی قبلی مقرر شده بود مجلس از پس از تعطیلات نوروز به مدت ۴ هفته جلسه علنی داشته باشد و از یازدهم اردیبهشت نمایندگان به مدت یک هفته برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه بروند اما با توجه به پیک کرونا و ابتلای جمعی از نمایندگان و کارکنان مجلس به کرونا قرار شد مجلس هفته آینده نیز جلسه علنی نداشته باشد. بنابراین مجلس دو هفته آینده جلسه ندارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    همش مرتبط با مذاکرات هسته ایه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس