کد خبر 1206336
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
ضربه سنگین به محور شرارت آمریکا در سوریه

یک مسئول نظامی بلند پایه روسیه بر برنامه ریزی تروریست های سوریه برای حملات به مراکز دولتی سوریه در شهرهای بزرگ پیش از انتخابات این کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق،حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه از آغاز نامزدی افراد برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و از افراد مایل خواست درخواست خود را به دادگاه عالی قانون اساسی ارائه دهند.

وی گفت زمان رای گیری شهروندان سوری ساکن خارج از کشور روز پنج شنبه آتی است، اما رای گیری شهروندان سوریه روز چهارشنبه ۲۶ ماه از ۷ صبح تا ۷ شب است .

بر کسی پوشیده نیست درگیری های چند جانبه در سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد با مشارکت گروه‌ها و قدرت های جهانی و منطقه بود که برخی غیر قانونی و برای تخریب و غارت کشور آمده و برخی گروهها نیز رسما و برای نجات آن از چنگال آمریکا و کسانی که با رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه و گروههای تکفیری تروریستی مسلح که همه برای منافع محور شرارت صهیونیستی امریکایی با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند، وارد این کشور شدند بنابراین طبیعی است که آنان برای تضعیف فرایند سیاسی در سوریه به هر بهایی از جمله استفاده از بهترین و ارزانترین وسیله مانند گروههای تروریستی و عناصر تروریستی مسلح با عناوین مختلف، برنامه ریزی می کنند.

طرح تروریستی برای تضعیف انتخابات

دریادار "الکساندر کارپوف" معاون رئیس مرکزآشتی طرفهای متخاصم سوریه گفت :تروریست ها برای حملات تروریستی به نهادهای دولتی شهرهای بزرگ پیش از انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی می کنند .

وی افزود:گروههای مسلح غیر قانونی برای حملات تروریستی به دستگاههای دولتی شهرهای بزرگ برای تضعیف ثبات و وضعیت کشور پیش از انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی کرده اند و تروریست ها در پادگان های اموزش افراد مسلح در مناطق خارج از سیطره دولت سوریه از جمله منطقه التنف تحت تسلط نیروهای مسلح آمریکا دوره می بینند

کارپوف افزود: بر اساس اطلاعات واصله افراد مسلح، پایگاه مموهه را در شمال شرق تدمر احداث کردند و گروههای مبارزاتی برای ارسال و اجرای حملات تروریستی در مناطق مختلف کشور و هم چنین تولید مواد منفجره تشکیل شد.

اقدامات تروریستی هم زمان با اقدام سفارت های سوریه در چندین کشور برای ثبت نام افراد مایل به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی بر اساس احکام قانون انتخابات سال ۲۰۱۴ و اصلاحات آن و هم چنین در شرایطی که لیره سوریه در حال رشد است رخ داد.

روسیه از کشته شدن حدود ۲۰۰ تروریست خبر داد

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گفت با یک عملیات نیروهایش، پایگاهی برای آموزش تروریستها نزدیک شهر تدمر در مرکز سوریه را منهدم کرده و حدود ۲۰۰ مسلح را از بین برده اند .

دریادار کارپوف افزود: برخی اطلاعات حاکی از احداث پایگاهی پنهانی توسط افراد مسلح در شمال شرق تدمر است به گونه ای که گروههای مبارزاتی برای اعزام آنان به مناطق مختلف کشور و اجرای عملیات تروریستی در آنجاست .

این مسئول روسی افزود:پس از اطمینان از موقعیت تروریستها، نیروی هوایی روسیه به آنجا حمله هوایی کرد که در نتیجه آن دو پناهگاه منهدم و حدود ۲۰۰ مسلح و حدود ۵۰۰ کیلوگرم مهمات و مواد منفجره نابود شد.

منطقه راهبردی مهم

منطقه مورد هدف جنگنده های روسیه میان منطقه التنف و منطقه کیلومتر ۵۵ است که محل حضور نیروهای امریکایی و منطقه عمق البادیه سوریه است که گروه داعش در آنجا مستقر هستند و از طبیعت این منطقه سوء استفاده می کنند تا به نیروهای سوریه و هم پیمانانش حمله کنند.

این ضربه سنگین روسیه تاکیدی بر اطلاعات نیروهای امریکا مبنی بر انتقال تروریست های داعش از زندان های قسد و زندان الصناعه و الشداده به پایگاه التنف و آموزش دادن آنان در ان پایگاه در مثلث مرزی سوریه ،عراق و اردن و سپس روانه کردن آنان به داخل البادیه سوریه برای ضربه زدن به ارتش سوریه و تضعیف امنیت و ثبات آنجاست.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس