کد خبر 1206892
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
ملخ‌ها از بصره عراق وارد ایران می‌شوند

برخی منابع عراقی روز چهارشنبه اعلام کردند که به دنبال افزایش دما در این کشور موجی از ملخ‌ها از استان بصره به سوی ایران در حرکت هستند.

به گزارش مشرق، طی روزهای اخیر دمای هوا یکباره در عراق افزایش پیدا کرد که در برخی مناطق با رطوبت نیز توام بود؛ امروز در بغداد دما از مرز ۴۰ درجه سانتی گراد نیز گذشت.

اداره کشاورزی بصره اعلام کرده است که بخشی از ملخ‌های مهاجم از این استان دور شده و بخشی نیز به سمت ایران در حرکت هستند.

عبدالجبار ناصر مدیر بخش پیشگیری در اداره کشاورزی بصره به شفق نیوز گفته است ۴ تیم مجهز به مناطق تاثیرپذیر از هجوم ملخ ها اعزام شدند تا استان بصره را از خطر موج حمله ملخ‌ها ایمن کنند.

به گفته وی، این عملیات با سم پاشی و مواد شیمیایی صورت گرفته است و تیم ارسالی بصورت مداوم در حال کنترل وضعیت و پایش مرزهای جنوب عراق است.

به گزارش ایرنا روز سه‌شنبه نیز استان بصره شاهد ورود موج جدیدی از ملخ به ویژه در منطقه السیبة بود که از اهمیت کشاورزی برخوردار است.

همچنین روز چهارشنبه شهرهای الرطبه و حدیثه در استان الانبار در معرض انبوه ملخ ها قرار گرفتند که همراه با دمای بالا فعال هستند.

در بغداد در خصوص میزان تاثیر ملخ‌های در حال حرکت به سوی ایران از منابع عراقی به نتیجه دقیقی منجر نشده است. 

بندر بصره با خلیج فارس و استان خوزستان مرز مشترک دارد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    یعنی با سیستم اولترا سوند نمیشه مسیر ملخها را تغییر داد؟
  • رضا IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    حیف! اینها را نباید با سم پاشی از بین برد- اینها منابع باد آورده ای هستند برای تهیه خوراک دام و طیور و ماهی- در خیلی از کشور ها دارند بهترین استفاده را از این ملخ ها می برند- کاش میتونستند در ایران هم از این منابع به خوبی استفاده کنند- الان یه عده زیر این پیام ننویسند ای ی ی چندش و.... همین الان چیزهای خیلی بدتر از این دارن به خورد دام و طیور و ماهی ها میدن مثل ضایعات دامی کشتارگاه ها از پودر خون و جفت و جنین تا استخوان پودر شده و...
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    این یک عملیات تروریستی از طرف سعودی هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس