کد خبر 1207033
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۳
واکسن رازی کووپارس بسیار کم عارضه و بی خطر است

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با بیان این که تا این مرحله هیچ عارضه جدی نگران کننده ای در روند مطالعه بالینی مشاهده نشده است، گفت: این واکسن تا این مرحله بسیار کم عارضه بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، سعید کلانتری در مراسم رونمایی از دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس، اظهار کرد: تزریق اول و دوم فاز نخست این واکسن با موفقیت پشت سر گذاشته شد و امروز دوز استنشاقی برای اولین بار تجویز شد. 

وی تصریح کرد: تا این مرحله هیچ عارضه جدی نگران کننده ای در روند مطالعه مشاهده نشده و نشان داده واکسن بسیار کم عارضه ای است.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با این یادآوری که مطالعه به صورت دوسوکور اجرا می شود و فعلا در مورد ایمنی زایی آن نمی توان نظر قطعی داد، افزود: هدف فاز اول، بررسی ایمنی و بی خطر بودن واکسن است که به نظر می رسد این هدف حاصل شده و امیدواریم پس از مشخص شدن آنالیز داده ها، اواخر اردیبهشت فاز دوم مطالعه را شروع کنیم.

کلانتری همچنین از غربالگری داوطلبان فاز دوم کارازمایی بالینی خبر داد و گفت: به محض اخذ مجوز برای آغاز فاز دوم، به سرعت وارد این مرحله شده و در کوتاه ترین زمان نسبت به ایمنی واکسن اطمینان حاصل کرده و هر چه سریع تر واکسنی موثر و ایمن به دست هموطنانمان برسانیم. 

به گفته وی، پیش بینی می شود اواخر شهریورماه امکان تولید انبوه واکسن فراهم باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    کدام واکسن!؟ مردم واکسنی ندیدند.
    • موسى نيك پى IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 0
      البته همه واكسن هاى ايرانى بهترين در دنيا خواهند بود براى اينكه همه از فيلتر سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت خواهند گذاشت و سازمان نامبرده مورد اطمينان كامل و كاركنان ان همه مسلمان و مسلمان زاده هستند. از دو سو بايد به اين سازمان نمره داد از سوى علم ابدان و از سوى علم اديان
    • دوستاندركار IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
      0 0
      سازمان غذا و دارو ى تهران اينجورى هم كه تو ميگى نيست به اشغال سازان كرم هاى ارايشى و بهداشتى و شامپو هاى سير و پياز كيلويى مجوز ميدهد
  • --- IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    ازحجم عظیم راستگویی هایتان کمال تشکر رو داریم
  • US ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    هنوز نزده از كجا فهميدي شيطان؟
  • پیروز IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    1 1
    ایران طبق اخباری که در رسانها از ساختن واکسن در دنیا پخش میشود ، شاید بشود گفت تنها کشوریست که توانایی و زیر ساخت پنج نوع واکسن را پیدا کرده که حالا هرکدام یکی بهتر از دیگری است ولی اینکه چرا تولید و واکسیناسیون سراسری توسط مسئولین این دولت به خرداد و اواخر شهریور حواله میشوند ، جای تعجب دارد
  • محسن ZA ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    1 1
    بهتر بود می گفتید واکسنِ آینده ...، واکسنی که قرار شده یک روزی باشه ... ، ان شاالله .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس