4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا

دور رفت لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که هر ۴ نماینده ایران شانس صعود به دور حذفی را دارند.

سرویس ورزش مشرق - پس از انتخاب میزبانان دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات متمرکز در دو هفته انتظار می‌رفت که نمایندگان ایران کار سختی در این دوره داشته باشند خصوصاً دو نماینده ایران که باید پس از سالها به خاک عربستان رفته و در این کشور بازی می کردند. در سیستم جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نحوه صعود تیمها تفاوت کرده و ۵ تیم اول هر گروه و سه تیم دوم برتر از پنج گروه به مرحله حذفی صعود خواهند کرد.

اما در پایان هفته سوم و دور رفت مسابقات، نمایش خوب چهار نماینده ایران نشان داد جوانان ایرانی شایستگی های زیادی برای نمایش در قاره کهن دارند.
 

* صدرنشینی قاطع پرسپولیس

پرسپولیس در گروه خود با سه برد متوالی که از قبل هم قابل پیش بینی بود به عنوان صدرنشین  دور رفت را به پایان رساند و قطعا یکی از تیم های صعود کننده به دور حذفی خواهد بود.

شاگردان یحیی که در سال های اخیر تجربه های زیادی در آسیا کسب کرده اند در این مسابقات هم قدرتمند ظاهر شده و توانستند با ارائه دیدارهای هجومی و تاکتیک مناسب حریفان خود را شکست دهند. البته از یک نکته نیز نباید غافل شد که پرسپولیس روی گل های خورده نشان داد که خط دفاع این تیم در ضربات ایستگاهی مشکل دارد. نکته قابل توجه دیگر در سه بازی پرسپولیس دو بار گلزنی سید جلال حسینی کاپیتان تمام‌نشدنی این تیم بود که باز هم نشان داد می تواند سوپرمن سرخپوشان لقب بگیرد.

نتایج پرسپولیس در دور رفت:

* پرسپولیس ۱ - الوحده امارات ۰

* الریان قطر ۱ - پرسپولیس ۳

* گوای هند ۱ - پرسپولیس ۲

صدرنشینی قاطع پرسپولیس با یک نقطه ضعف بزرگ/ استقلالِ مجیدی دفاع ندارد! +جدول



* استقلال با خط حمله آتشین و دفاع شکننده

اما در گروه استقلال شاگردان مجیدی در خط حمله فوق العاده ظاهر شدند و توانستند با ثبت ۱۱ گل در ۳ بازی رکورد جدیدی در این مسابقات به ثبت برسانند. فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته با زدن سه گل در رده دوم جدول گلزنان قرار دارند. مهدی قایدی هم با تکنیک ناب خود در این بازی ها خوش درخشید و تحسین کارشناسان را برانگیخت.

اما در آخرین بازی، استقلال مقابل الدحیل نشان داد که خط دفاعی بسیار شکننده دارد و در مقابل حریفان قدرتمند می تواند آسیب پذیر باشد. شکست برابر الدحیل درس خوبی برای مجیدی بود و باید دید این تیم می‌تواند در دیدار دور برگشت حریف سرشناس قطری را شکست دهد و به عنوان صدرنشین صعود کند یا نه.

نتایج استقلال در دور رفت:

* الاهلی عربستان ۲ - استقلال ۵

* استقلال ۳ - الشرطه عراق ۰

* استقلال ۳ - الدحیل قطر ۴

صدرنشینی قاطع پرسپولیس با یک نقطه ضعف بزرگ/ استقلالِ مجیدی دفاع ندارد! +جدول


* نمایش قابل تحسین فولاد در عربستان

فولاد دیگر نماینده ایران است که پس از درخشش در مرحله پلی آف و برد قاطع ۳ بر صفر برابر العین، در مرحله گروهی نیز مقابل حریفان سرشناس خود خوش درخشید و توانست السد قطر و النصر عربستان را متوقف کرده و نماینده اردن را شکست دهد. با توجه به فشردگی مسابقات این گروه و ساختار جدید صعود از مرحله گروهی، فولاد شانس این را دارد که یکی از صعود کنندگان به مرحله بعد باشد.

لوسیانو پریرا با زدن دوگل یکی از ارکان موفقیت نماینده کشورمان در این مسابقات به شمار می رود و تفکرات جواد نکونام نشان داد فولاد قابلیت صعود به مراحل بالاتر را دارد.

نتایج فولاد در دور رفت:

* السد قطر ۱ - فولاد ۱

* فولاد ۱ - الوحدات اردن ۰

* النصر عربستان ۱ - فولاد ۱

صدرنشینی قاطع پرسپولیس با یک نقطه ضعف بزرگ/ استقلالِ مجیدی دفاع ندارد! +جدول


* تراکتور برای صعود شجاعت بیشتری می خواهد

اما دیگر نماینده کشورمان تراکتور است که در مرحله گروهی تا اینجای مسابقات در حسرت برد مانده و با کسب سه تساوی در پایان دور رفت به کار خود پایان داد.

شاگردان رسول خطیبی اگر کمی احتیاط را کنار بگذارند، قطعاً می‌تواند یکی از گزینه‌های صعود در این گروه باشند. هرچند باید در فاز دفاعی هم کمی بیشتر مراقبت کنند و تنها دلخوش به درخشش اخبار نباشند.

مسابقات دور برگشت از فردا جمعه آغاز خواهد شد.

نتایج تراکتور در دور رفت:

* پاختاکور ۳ - تراکتور ۳

* تراکتور ۰ - شارجه امارات ۰

* نیروی هوایی عراق ۰ - تراکتور ۰

صدرنشینی قاطع پرسپولیس با یک نقطه ضعف بزرگ/ استقلالِ مجیدی دفاع ندارد! +جدول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    4 23
    لنگ بدون داوری و بازیکن نفوذی هیچی نیست. بازی اول و سومشو با داوری برد بازی دومشم به لطف بازیکن بی شرافت نفوذیش برد.ازوم اینه که تو دور اول حذفی لنگ بخوره به تاج یه 6 تایی مثل تابستون 99 بزنیم حالشو ببریم
    • امير IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      17 3
      زرشك كيسه
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      12 1
      چند پاسکال فشار اومده
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    17 2
    باشگاه های ایران در آسیا با بازیهای زیبا دارند افتخار آفرینی میکنند ای آقا یاخانم ه5003 با جهالت تمام کری خوانی میکنه شما ملت شریف ایران اسم این حرکت نابخردانه را چی میگذارید!!!!!!!!!!!!!!!!متاسفم
  • محسن IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    3 8
    شتر درخواب بیند پنبه دانه
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    2 0
    کیس کشا بخاطر چاپلوسی شما در محروم کردن آل کثیر رئیس فدراسیون فوتبال عرعرستان آمد داور بازی شما با الشرطه را به کمکتان فرستاد ویار عراقی را اخراج کرد وگرنه حالا ۳ امتیازی بودین تیمتون خیلی سوراخه در دفاع ۹۴۹۳
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    3 0
    چطوری ۴ تا خوردی
  • یعقوب IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    4 1
    آخه استقلال ازکی شده تیم تا تواسیا حرف واسه گفتن داشته فقط لیگ دسته سه قهرمان شده
    • ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 3
      از موقعی که دوتا ستاره خورده روش من استقلالی یا پرسپولیسی نیستم فقط ی ایرانیم اما پرسپولیس چند تا ستاره واز کجا گرفته ؟
  • شبنم IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    4 0
    سوزش دارند دیگه 4 تایی شدن در آسیا.
  • شبنم IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 1
    چی زدی بابا. تند نرو. به بایرمونیخ بارسلونا میگم ستاره هاتونو بزنید وگرنه ششتقلالی ها میگویند ستاره فقط متعلق به ششتقلال است. اصلا مخترع ستاره خورشید ششتقلالی ها بودهاند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس