کد خبر 1208123
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
اتومبیل لاچکری در فدراسیونِ لاچکری

در حالی که فدراسیون‌ها عموماً از مشکلات مالی گلایه می‌کنند، در فدراسیون اسکی خودرویی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قیمت بالایی دارد.

به گزارش مشرق، در حالی که ورزش کشور روزهای پرالتهابی را به دلیل در پیش بودن بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو سپری می‌کند، اما این شرایط برای اسکی کمی آرام‌تر است؛ رشته‌ای که با پایان فصل سرما، همچون سال‌های گذشته روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد تا پس از برنامه‌ریزی‌ها و رسیدن به موعد بارش برف در ارتفاعات، فعالیت‌های خود را با تلاش مضاعف‌ پیگیری کند.

17 دی ماه سال 99 بود که عباس نظریان به عنوان رئیس جدید فدراسیون اسکی منصوب شد. با توجه به سابقه نظریان در وزارت ورزش و فعالیت به عنوان رئیس مرکز مشارکت‎های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، یکی از انتظاراتی که از او وجود داشت، ساماندهی مسائل اقتصادی در فدراسیون بود. نظریان نیز براساس همین سابقه بود که در روز برگزاری انتخابات از فعال کردن کمیته اقتصادی در دوران حضورش خبر داد تا بدین ترتیب، بخشی از دغدغه فدراسیون برطرف شود.

درست است که تقریباً 2 میلیارد و 300 میلیون تومان از سوی کمیته ملی المپیک و شاید به همین اندازه (کمی کمتر یا بیشتر) نیز از سوی وزارت ورزش به فدراسیون اسکی در سال 99 کمک شده، اما با توجه به اعزام‌ها و برنامه‌های گسترده این رشته، قطعاً این مبلغ کفاف کارها را نمی‌دهد. بر همین اساس باید منابع دیگری تخصیص پیدا کند تا اسکی ایران در مسیر پیشرفت هرچه بیشتر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

مصدومیت شدید اسکی‌باز ایران در ایتالیا

نظریان در نشست خبری روز 29 بهمن ماه گفته بود: «اعتبارات ما فرصت یک اردوی 10 روزه در اروپا را هم ایجاد نمی‌کند و باید از ظرفیت اسپانسرها بهره ببریم... تهیه لوازم اسکی در توان خیلی از خانواده‌ها نیست، اما باید نگاه لاکچری بودن این رشته تغییر کند. در واقع با همین نگاه و نگرش نتوانستیم به دنبال تولید لوازم اسکی باشیم. افزایش جمعیت اسکی بازان نیازمند در اختیار داشتن تجهیزات بسیار بیشتر است. می‌توانیم با تولید داخلی تجهیزات، افراد زیادی می‌توانند وارد شوند. ما فقیر هستیم، نه لاکچری. اگر به دنبال بخش همگانی باشیم، باید رویکرد تغییر کند.»

یکی از این منابع، دارایی‌هایی است که فدراسیون در اختیار دارد، اما شاید به طور صحیح مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. یکی از این دارایی‌ها یک اتومبیل گرانقیمت با نشان تجاری «بورگوارد» است که نزدیک به 1.5 میلیارد تومان ارزش دارد. این اتومبیل در دوران ریاست قبلی فدراسیون و با قیمتی پایین‌تر از مبلغ فوق خریداری شد اما سؤال این است که آیا ضرورتی دارد در اوضاع اقتصادی بد کنونی چنین اتومبیلی برای رفت و آمد در یک فدراسیون مورد استفاده قرار گیرد؟ آیا یک اتومبیل ارزان‌ قیمت‌تر کار فدراسیون را راه نمی‌اندازد؟ اینکه این اتومیبل در دوران رئیس پیشین خریداری شده دلیلی نمی‌شود که مسئولان کنونی نیز همان راه را ادامه دهند. اشتباه مدیریت گذشته نباید در حال حاضر تکرار شود. شاید چون اسکی به لاچکری بودن معروف است اتومبیل این فدراسیون هم باید لاچکری باشد!

در این شرایط می‌توان با تهیه یک خودروی ارزان‌تر، باقی‌مانده پول را صرف کارهای دیگر فدراسیون کرد. قطعاً با مدیریت مالی مناسب و آن ماه‌ها و سال‌های منتهی به رویدادهایی همچون المپیک زمستانی و ...، اسکی می‌تواند در مسیر پیشرفت حرکت کند و روزهایی بهتر از گذشته را به خود ببیند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    5 0
    لاکچری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس