درخواست ویژه اسکوچیچ از ملی‌پوشان

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: کاری که در تیم ملی کردم شبیه باز کردن پنجره بود که هوایی به تیم ملی بیاید چون قبل از من یکسری مسائل سر جای خود نبود.

به گزارش مشرق، دراگان اسکوچیچ در خصوص وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: من از عملکرد تیم های ایرانی راضی ام چون آنها برتری خودشان را نشان دادند. امیدوارم در بازی های ماه آینده، ما هم برتری خودمان را نشان بدهیم. می دانید که بازی ها خیلی فشرده برگزار شده و همین موضوع کار را سخت کرده و فشار زیادی روی بازیکنان زیاد به وجود آمد. البته تا الان همه چیز به نفع تیم های ایرانی خوب پیش رفته است.

*انرژی مثبتی که ایجاد شده همانی است که من می خواهم

وی افزود: این انرژی مثبتی که ایجاد شده همان چیزی است که من می خواهم. بازیکنان تیم ملی و کادر فنی و با کمک فدراسیون و رسانه ها این روزها تیم خوبی تشکیل دادیم و امیدوار هستیم به موفقیت برسیم.

*دوران کرونا من را خیلی خسته کرد

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه کرونا اردوهای پی در پی تیم ملی را لغو کرد گفت: عدم برنامه ریزی مسابقات برایم خیلی سخت و خسته کننده بود. دوران کرونا من را خسته کرد اما وقتی در زمین هستم واقعا حس خوبی دارم. محل کار من زمین چمن است ولی وقتی آنجا نیستم حس خوبی ندارم. البته در این مدت 3 اردوی خوب داشتیم و فرصت کردیم بازیکنان را شناخته و ایده های جدید و سیستمهای جدیدی را امتحان کردیم.در کل برای قدم بعدی و بازی های آتی کارهای خوبی انجام دادیم.

*سیستم تیم ملی را تغییر دادیم اما همه چیز در زمین ثابت ماند

اسکوچیچ در خصوص اردوی گذشته تیم ملی گفت: شغل مربی تیم ملی خیلی سخت است که در فاصله کوتاه باید ایده هایش را  به بازیکنان منتقل کند. در اردوی آخر چند روز فرصت داشتیم که فکرمان را به بازیکنان منتقل کنیم تا آنها بدانند ما چه می خواهیم. قبلا مربیان و کادر فنی بدون کرونا می توانستند بازی های بیشتری برگزار کنند ولی در این مدت دست ما بسته تر از قبل بود. ما می خواستیم بازیکنان را امتحان کنیم و در اردوهای آخر از فرصت استفاده بهینه بردیم. ما سیستم بازی تیم ملی را تغییر دادیم ولی با این تغییر حرکات ما در زمین ثابت باقی ماند. شاید از بیرون همه فکر کنند وقتی سیستم عوض شده همه چیز تغییر کرده ولی همه چیز در زمین ثابت مانده است.

*بازیکنان متوجه شده اند از آنها چه می خواهم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه آیا ممکن است این تغییرات بازیکنان را دچار سردرگمی و مشکل کند گفت: اگر ما 3 بازی می کردیم ممکن بود این موضوع برای ما مضر باشد. چیزی که 5 ماه پیش رخ داده ارزش خود را حفظ کرده اما چیزی که در این اردوی آخر دیدم ارزش زیادی داشت. ممکن است برخی بازیکنان آسیب ببینند. سعی کردیم فکر آینده باشیم ولی در هر اردو عملکرد بازیکنان را بررسی کردم. ما 3 اردو برگزار کردیم و فکر می کنم بازیکنان متوجه شده اند که من از آنها چه می خواهم.

*پنجره تیم ملی را باز کردم تا هوای جدید بیاید، قبل از من چیزی سر جای خودش نبود

وی خاطرنشان کرد: کاری که در تیم ملی کردم شبیه باز کردن پنجره بود که هوایی به تیم ملی بیاید و هوای قبلی خارج شود. قبل از من یکسری مسائل سر جای خود نبود و این حق را بدهید که من بخواهم کارم را صادقانه پیش ببرم. من اهل کرواسی هستم ولی خیلی سال است در ایران حضور دارم. ذهنیت، رفتار و واکنش بازیکنان را می شناسم. مهم بود که در این مدت به آنها نشان بدهم چه می خواهم.

*ای کاش شانس داشتم که روز با بازیکنان تیم ملی بودم

وی ادامه داد: فکر کنید من شانس داشتم هر روز با بازیکنان تیم ملی بودم. ما در همین اردوی قبل نیمی از بازیکنان را به خاطر کرونا نداشتیم.برخی قرنطینه بودند و خیلی ها مصدوم. من نمی خواستم فقط یک بازی برای تیم داشته باشیم. ما چند روز در اردوی آخر کنار هم بودیم و فرصت خوبی ایجاد کردیم. مقابل بوسنی و ازبکستان فقط 2 روز وقت داشتیم که روی دفاع و کاشته ها و ... کار کنیم و در ابتدا واقعا کار ما سخت بود. در اردوی اول هم قرار بود 2 بازی کنیم ولی بازی با مالی 24 ساعت به برگزاری لغو شد.در این مدت برخی فدراسیون ها 4 بازی فراهم کرده بودند ولی ما اینگونه نبودیم.

* دوست دارم نقد شوم و ایده بگیرم

اسکوچیچ در خصوص عدم دعوت از برخی بازیکنان مثل رضاییان و ...تاکید کرد: من هوای تازه ای به تیم ملی آوردم. همه جا بازیکنان وقتی بازی دوستانه انجام می دهند ولی جدیت بازی ندارند ولی ما این موضوع را در دستور کار نداریم و هم خوب کار کردیم و هم خوب نتیجه گرفتیم. من دوست دارم نقد شویم و ایده بگیریم.

بیشتر بخوانید:

اسکوچیچ باید تغییرات کمتری در ترکیب ایجاد کند

*دفاع راستی می خواهم که هم دفاع کند هم حمله

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد:بعد از بازی با بوسنی مربی سابق یوگوسلاوی به من گفت در شغلی که داری وقتی سرمربی تیم ملی یک کشور هستی هیچوقت نمی توانی همه را راضی نگه داری. من هم سعی کردم به توصیه او عمل کنم. من بیش از هر کسی در ایران وقت گذراندم و مطمئن باشید انتخاب بازیکنان ما بدون مشکل خواهد بود. من دفاع راستی می خواهم که هم در دفاع کمک کند و هم در حمله.در ایران برخی مدافعان اصلا بر نمیگردند و یا اصلا در دفاع تیمی شرکت نمی کنند. ما مجبور شدیم در بخش هجومی از خود گذشتگی کنیم و این مساله توازن تیم را به هم باخت. سعی من این است که یک تیم خوب بسازم که واقعا قبلا تیم نبود.

*بازیکنی را به خاطر حضور در استقلال و پرسپولیس دعوت نمی کنم

اسکوچیچ در خصوص عدم برگزاری بازی های تدارکاتی برای تیم ملی در فرصت مناسب و شناخت برای نفرات جدیدش گفت: من بهترین ها را برای تیم ملی انتخاب می کنم و به خاطر حضور در استقلال و پرسپولیس بازیکن دعوت نمی کنم. تمرکزم روی تیم خودم است و دستم را رو نمی کنم. مطمئن باشید در بازی های دوستانه هم آنقدر باهوش هستیم که چگونه عمل کنیم. ترجیح می دهم در مورد نفرات و کمبودها مسائل را در خودمان حل کنیم. ما در حمله خوب هستیم ولی باید در بقیه پست ها بهبود پیدا کنیم. انتظارات من بالا است. در باد این چند برد بازی دوستانه نمی خوابم و می دانم باید چه کاری انجام بدهم.

*بحرین هر کاری کند باید با ما رو به رو شود

وی در خصوص اینکه تیم ملی باید در بحرین به مصاف رقبای خود در 4 بازی آتی برود گفت: فدراسیون و رئیس جدیدش سعی کرده تا مشکلات را حل کند. او بلندپرواز و به فکر حل مشکلات است. باید از آنها تشکر کنم که در این مدت پیگیر حل مشکل میزبانی بودند. انتخاب بحرین ناعادلانه بوده ولی چاره ای نداریم. آنها در هر جایی باید با ما بازی کنند و رو به رو شوند. اعتماد به نفش ما خیلی خوب است و آماده هر چیزی هستیم. من مطمئن هستم خداوند به ما کمک خواهد کرد.

*سعی کردیم با وجود مشکلات بدون جنجال کار کنیم

سرمربی تیم ملی در خصوص درخواست های خود گفت: پیش از این مشکلات زیادی وجود داشت ولی اوضاع تغییر کرده است. اگر اوضاع خوب پیش برود خیلی مسائل حل می شود. مثلا مشکل پرونده ویلموتس و مسائل دیگر وجود داشته است. باید اعتراف کنم کار مدیریتی در این مدت با این همه مشکل سخت بوده ولی ما هم سعی کردیم بدون جنجال کارمان را خوب پیش ببریم. عزیزی خادم در این مدت راضی بوده و صحبت های خوبی با ما انجام داده و من هم با او چند جلسه برگزار کردم.

*قبل از اردوی تیم ملی همه چیز را کنترل می کنم

اسکوچیچ در خصوص اردوی تیم ملی در کیش و اینکه چه تدابیری برای تیم ملی قبل از سفر به بحرین دارند گفت: مطمئن باشید قبل از بازی ها همه چیز را چک خواهیم کرد. قبل از سفر تیم ملی خودم به کیش می روم و همه چیز را کنترل می کنم. الان همه چیز در حال مهیا شدن است و مطمئنا در این زمینه اجازه نمی دهم مشکلی پیش بیاید. ما به همه چیز آگاه هستیم و باید اشتباهات قبل را تکرار نکنیم.

*آنالیز عراق و بحرین به وقتش انجام می شود

وی در خصوص بازی با رقبای تیم ملی و اینکه چه شناختی از آنها دارد گفت: 4-5 سال بازی های تیم ملی را دیده ام ولی الان باید بازی های آسیایی را آنالیز کنیم. الان باید ذهنمان را باز نگه داریم. آنالیز و تحلیل رقبا نزدیک به مسابقات انجام می شود. مطمئن باشید کارها به موقع انجام می شود. عراق و بحرین خصوصیاتی دارند که به همین دلیل ما بازی با سوریه را برای شبیه سازی با آن مسابقات در نظر گرفتیم. البته من به جای رقبا بیشتر روی تیم خودم تمرکز می کنم.

*انتخاب سرپرست تیم ملی در حیطه اختیارات رئیس فدراسیون بود

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه آیا در جریان انتخاب سرپرست جدید تیم ملی بود یا خیر عنوان کرد: البته که من در جریان بودم. این انتخاب رئیس فدراسیون بوده درست مثل انتخاب دستیاران من در تیم ملی که در حیطه من است. او منتخب رئیس فدراسیون است همانطور که من دستیاران خوبی به تیم ملی آوردم. با مدیر جدید تیم ملی ملاقات کردم،او روحیه مثبتی داشت. متوجه هستم که مردم انتظار اسم های بزرگ را در تیم ملی دارند ولی ما در دور اول مقدماتی هم اسامی بزرگی داشتیم اما یادتان باشد رئیس فدراسیون هم نظرات  و اختیارات خودش را دارد.

*جلال حسینی الگویی برای بازیکنان جوان است

اسکوچیچ در خصوص اینکه نظرش در خصوص وضعیت سید جلال حسینی و درخشش او و اینکه آیا ممکن است به وی برای دعوت به تیم ملی فکر کند گفت: او یک مثال از سختکوشی و کار سخت است. او یک الگو برای جوانان است که باید به وی نگاه کنند که چگونه به اینجا رسیده است. من در انتخاب بازیکنان تیم ملی تصویر کلان تری را می بینم و درست نیست که بخواهم اسمی از بازیکنی برای دعوت به تیم ملی ببرم. مطمئن هستم جوان ها باید به حسینی و زندگی او خوب دقت کنند.

*وظیفه مدافع راست دفاع است نه گلزنی

وی در خصوص عدم دعوت رضاییان و غفوری و اینکه این نفرات چقدر شانس دعوت دوباره دارند گفت: من یک بار توضیح دادم، دنبال دفاع راستی کامل هستم. خوشحال می شوم دفاع راست گل بزند ولی وظیفه او چیز دیگری است. اگر کسانی که اسم بردید فضای پشتشان را پوشش ندهند، خیلی از جای خود خارج نشوند و اجازه ندهند  و.... نمی توانند  کمک کنند. انتخاب اول من برای دفاع راست کسی است که خوب دفاع کند. اگر قرار باشد مدافع سردرگم باشد، حمله کند و بر نگردد یا 20-30 متر به بازیکن حریف اجازه حمله بدهد نمی تواند به ما کمک کند.

* نمی توانم تیم ملی را با 6 مهاجم به زمین بفرستم

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص دردسر شیرینی که در پست دروازه بان و مهاجم دارد گفت: برخی مواقع به من می گویند چرا یک مهاجم را دعوت نکردی ولی ما که نمی توانیم با 6 مهاجم بازی کنیم. این مسائل سر و شکل تیم را بر هم می زند. هدف من این است که تیم درست تری بسازم. ما رقابت خوب و دردسر شیرینی در چارچوب دروازه داریم ولی قطعا بهترین را انتخاب می کنیم. الان دروازه بانهای خوبی داریم که در فرم خوبی هستند و برخی هم بیرون می مانند. ما باید خیلی تصویر کلان تری را ببینیم. ما مربی دروازه بان های با تجربه خوبی داریم و برای خیلی مسائل وقت می گذاریم.

*انتظار دارم مربیان باشگاهی بازیکنان را آماده تر نگه دارند

اسکوچیچ ر خصوص اینکه لیگ قهرمانان چقدر به وی برای انتخاب نفرات جدید کمک می کند گفت: الان نمی خواهم تمرکز تیم ها را بر هم بزنم و فقط بازی ها را نگاه می کنیم. تک تک بازی های آسیایی و لیگ را تماشا می کنیم و هیچ بازی از زیر دست ما رد نمی شود. خیلی مواقع انتظار من بر آورده نمی شود، از مربیان می خواهم بازیکنان را بهتر آماده کنند. این یک مسئولیت ملی است. ما فقط چند روز بازیکنان را در اردو می بینیم و این مسئولیت تک تک مربیان  در باشگاه ها است که بازیکنان را آماده نگه دارند.

* اوضاع برای تیم ملی خوب نباشد ساکت نمی مانم

سرمربی تیم ملی که با برنامه فوتبال برتر صحبت می کرد در خصوص اینکه آیا در راه آماده سازی مشکلاتی را می بیند یا خیر یادآور شد: من صادقانه هر چیزی در فکرم باشد می گویم. انرژی جدید و اراده حل مشکلات را دیده ام. اگر مطمئن شوم چیزی در تیم ملی درست نشده باشد واکنش نشان خواهم داد. ما هدف بزرگی در ذهن داریم. الان همه چیز رو به جلو در حال حرکت است ولی اگر چیزی خراب باشد آدمی نیستم که ساکت بمانم.وقتی اوضاع خوب پیش نرود همیشه مقصر سرمربی است. 52 سال سن دارم و به همه این مسائل آگاه هستم.اگر چیزی خوب نباشد شک نکنید همه چیز را خواهم گفت تا همه در جریان قرار بگیرند.ما فقط به برد فکر می کنیم، مردم فکر می کنند اگر در یک بازی مساوی کنیم چه می شود ولی تمرکز من بازی به بازی است و سعی می کنیم مشکلات را حل کنیم. ما تیم خوب و توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم.

*رقبای تیم ملی نسبت به ما حس راحتی ندارند

وی در خصوص اینکه دیدگاهش نسبت به رقبای تیم ملی در 4 بازی پیش رو چیست گفت:  وقتی آنها به ما فکر می کنند حس راحتی ندارند و می دانند که ما 3 بازی پیاپی را برده ایم و با تغییرات و مربی جدید و بازیکنان و ایده های جدید قطعا ما شرایط بهتری نسبت به قبل خواهیم داشت.از هواداران فوتبال می خواهم که ما را باور داشته باشند. دوست دارم انرژی را از طرف آنها حس کنیم. با انگیزه ای که در بازیکنان می بینم مطمئن هستم می توانیم 4 بازی آینده را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 2
    باز یه سرمربی خارجی اومد دید عرضه نداره شروع کرد حاشیه سازی تا بزاره بره بعدشم میلیاردی از جیب ما بخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس