کد خبر 1210021
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
سرنوشت نامعلوم ۸.۹میلیون قطعه جوجه/بسیاری از جوجه‌ها قاچاق می‌شود

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: اطلاعاتی در دست داریم که بسیاری از جوجه‌ها به شکل کولبری و استفاده از چارپایان از مرزهای کشور خارج می‌شود.

به گزارش مشرق، حبیب اسدالله نژاد، میزان جوجه‌ریزی را در فروردین ماه ۱۲۳ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۳۶ نفر بوده که از این میزان ۱۱۲ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۱۹۵ قطعه آن جوجه‌ریزی با مجوز بوده است.

وی با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی بدون مجوز قابل رهگیری یک میلیون و ۷۹۹ هزار و ۹۱ قطعه بوده است، گفت: این واحدها مجوز دارند اما بیش از رقمی که در مجوزشان آمده، جوجه‌ریزی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

حکم مدیری که از پس جوجه‌ها هم بر نمی‌آید چیست؟

اسدالله نژاد ادامه داد: همچنین ۸ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۹۵۰ قطعه جوجه‌ریزی نیز بدون مجوز و غیرقابل رهگیری بوده و در واحدهای مرغ مادر آمار مشخص وجود دارد که نشان می‌دهد این میزان جوجه خارج شده و اگر به مراکز تولید رفته باشد باید وارد بازار شود اما خبری از عرضه این اقلام به بازار نیست.

وی با بیان اینکه با این شرایط نمی‌توان پیگیری کرد که این حدود ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه کجا رفته است، اضافه کرد: اطلاعاتی در دست داریم که بسیاری از جوجه‌ها به شکل کولبری و با استفاده از چارپایان از مرزهای کشور خارج می‌شود.

حجم زیادی جوجه از کشور قاچاق می‌شود و قصور دستگاه‌های مسئول محرز است

اسدالله نژاد ادامه داد: با این شرایط، معتقدیم که حجم زیادی از جوجه‌ها از این طریق به خارج از کشور قاچاق می‌شود.

وی در مورد اظهارات سخنگوی ستاد مبارز قاچاق کالا و ارز در خصوص کشفیات اندک جوجه قاچاق در مرزها گفت: ما در مورد جوجه‌های قاچاق کشف شده صحبت نمی‌کنیم صحبت ما جوجه‌هایی است که دور از چشم این ستاد و عملکرد ضعیف نظارتی وزارتخانه‌های جهاد و صمت از کشور خارج شده‌اند.

وی با ذکر این توضیح که شرایط کمبود تولید جوجه از ۶ ماه قبل قابل پیش بینی بود و صدور مجوز واردات جوجه با ارز ۴۲۰۰ تومانی و ایجاد رانتی عظیم در این خصوص قابل دفاع نیست، گفت: علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد و قصور دستگاه‌های مسئول نسبت به امنیت غذایی و تأمین نیاز پروتئینی استراتژیک کشور محرز و واضح است.

 قاچاق ماهانه ۸.۹ میلیون قطعه جوجه یکروزه

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    41 1
    ما رو باش که فکر می کردیم ماجرای دفن زنده جوجه ها به خاطر لامذهبی و زیاد بودن جوجه هاست نگو برنامه ها داشتن برای کمبود عمدی مرغ عید
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 0
      حالا مونده تا به عمق خیانت های این دولت پی ببریم
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 0
      همه این برنامه ها از لامذهبی و بی دینی و بی ایمانی به خداوند متعال است . ولی رهروان شیطان جوجه های یک روزه را داخل خاک خفه کردند و تو آب انداختند و در چرخ گوشت آخرین ناله های جوجه را در آوردند . خداوند از این پس به کشور ما بی برکتی خواهد آورد . آخه جوجه یک روزه چه گناهی کرده بود ؟
  • DE ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    این طرح قاچاق جوچه که از طریق مناطق کردنشین ایران به کردستان عراق احتمالا قاچاق میشن با کمک واسطه های داخلی ملعون اجرا میشه ، طرح کثیف اش زیر سر موساد لعین هستش تا درایران کمبود مواد پروتینی رو رقم بزنن. چند ماهه این جوجه ها یی که با ارز مردمی تولید می شن به این راحتی ناپدید می شن؟ چه اکی کاکاگان؟ کاکا گان ای رسم مردی نیه! در گزارش های دیگه گفتند 10 میلیون قطعه جوحه ناپدید شده! به یابندگان این هشت ونیم میلیون جوجه گم شده که هرماه بدلیل مجهول ناپدید میشن جایزه داده میشود. : )
  • ایران IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    همه چی داغونه،تاکی،این حاصل چندین سال مدارا با بی قانونی ها و کد خدا منشی حل کردن مسائل توی این سالیان بوده،الان دیگه جمع کردنش سخت شده
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    داستان اینه که چندتا عامل را جلو دوربین های تلویزیون تیرباران کنند .دیگه همه ماست هاشان را کیسه میکنند.ما که به اینها مقام سلطانی میدیم .همین میشه نتیجه اش
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    بخدا مشکل مرغ داخلی هست و این روحانی خیلی تمایل به حل مشکل نداره!! کاش با همون جوجه ها بره اون ور!!
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    صادرات سیل آسای مرغ به عراق و افغانستان کم بود صادرات جوجه یکروزه هم بهش اضافه شد !!!! خوب عراقیها و افاغنه توپه توپ مرغ و ماهی و گوشت و میوه و خشکبار و دیگر مواد غذایی ما رو بخورن . باشه . خودمون چی ؟ هان جناب شیخ بنفش ؟
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    5 0
    ای خدا نابودش کنه هرکه دستور قتل عام جوجه های یک روزه راداد
  • DE ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    یعنی در حقیقت قاچاق ماهانه حدود ۱۰ میلیون تخم مرغ چون همه تخم مرغ ها که جوجه نمیشن. این بدون در نظر گرفتن‌ انرژی و کار تبدیل تخم مرغ به جوجه است بدون محاسبه و سوبسیت بیت المال برای مرغداریهاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس