محمدجواد ظریف - نمایه

روایت نشست، درز و یا سرقت فایل سخنان وزیر خارجه طبیعی نیست، به نظر یک پروژه هدفمند با طراحی چند ماهه در پشت آن هماهنگ شده است.

سرویس سیاست مشرق- پس از انتشار سخنان وزیر خارجه در شبکه تلویزیونی وابسته به عربستان، چند سناریو مشخص از سوی محافل مختلف سیاسی و رسانه‌ای درباره عوامل افشای آن مطرح شد: برخی باور داشتند که این فایل از سوی ایادی رژیم صهیونیستی به بیرون درز پیداکرده تا بر محتوای مذاکرات وین اثرگذار باشند. خبرگزاری دولت ازجمله رسانه‌هایی بود که باور داشت دست‌های مرموز خارجی در پشت انتشار این فایل وجود دارد. [۱]

گروه دیگری نیز بر این باور بودند که انتشار سخنان ظریف در آستانه انتخابات با فضاسازی معنادار از جانب او برای آماده کردن دوقطبی میدان و دیپلماسی برای شرکت در انتخابات است، البته وزیر امور خارجه پیش‌ازاین بارها اعلام کرده قصد نامزدی در انتخابات را ندارد، اما برجسته کنندگان این نظر اعتقاددارند، متخصصان جنگ روانی در اردوگاه اصلاح‌طلبان و دولت تا قبل از این نیز سابقه ایجاد زنجیره‌های به‌هم‌پیوسته تضاد سیاسی را داشته و با این حربه سعی در جذب آرای خاکستری و سیاه رادارند.

عده‌ای دیگر نیز سناریو سومی را مطرح کرده و معتقدند ظریف قربانی لایه‌هایی در دولت روحانی شده وعده‌ای با قصد تسویه‌حساب درونی با ظریف این فایل صوتی را منتشر کرده‌اند.

اما سناریو چهارم معتقد است که گفتگو با ظریف و سایر وزرا باهدف شفافیت مشکلات دولت منتشرشده و انتشار آن عامدانه و در مسیر دفاع از عملکرد هشت‌ساله دولت بوده است.

هر چهار سناریو در میان محافل خبری و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شده و محلی برای گفتگوهای مفصل ایجاد کرده است. اما به نظر می‌رسد که سناریو دخالت عامل خارجی و درگیری در میان بخش‌هایی از دولت باهدف حذف ظریف با حداقلی از دلایل؛ محلی از اعراب ندارد و رد پای دیگری را باید در لابه‌لای این واقعه جستجو کرد.

بررسی‌های اولیه صوت ظریف نشان می‌دهد که روایت نشست، درز و سرقت این فایل طبیعی نیست و با یک پروژه هدفمند با طراحی چندماهه روبرو بوده که حتی در آن سکانس‌های عمل وزیر خارجه نیز از پیش طراحی و آن را هماهنگ کرده اند.

پای یک آشنا در میان است؟

زمستان سال گذشته وزیر امور خارجه روبروی خبرنگار یک روزنامه اصلاح‌طلب نشسته و سخنان قابل‌تأملی را بر زبان می‌آورد. ظریف در آن مصاحبه ادعا می‌کند که نقش او در سیاست خارجه صفر است.

وزیر امور خارجه در آن گفتگو خودش را قربانی ایجاد یک کانال ارتباطی میان ایران و آمریکا معرفی کرده و ادعا می‌کند تنها مجری سیاست خارجی نظام است و نتوانسته به میل خودش برجام را پیش ببرد. [۲]

البته این دست سخنان از سوی ظریف اتفاق تازه‌ای نبود، اما تند شدن ادبیات وزیر و استقبال از این مصاحبه در رسانه‌های خارجی (ازجمله شبکه وهابی اینترنشنال) نشان می‌دهد یک بازی هدفمند در پشت این تم جدید قرار دارد.

ترتیب‌دهندگان این سخنان بستری را فراهم می‌کنند که عملاً عبور ظریف از شروط ۹ گانه رهبر انقلاب لاپوشانی شده و برای ناکارآمدی برجام یک متهم فرضی طراحی شود، در آن مصاحبه نامی از عوامل ضد برجامی برده نشده و احتمالاً ظرفیت رسانه اصلاح‌طلب را برای بیان این مأموریت، قابل‌توجه تشخیص داده نمی‌شود. اما خلق واژه‌های جدید مانند «صفر بودن نقش ظریف» و «مأمور و معزول بودن» کلیدواژه‌هایی است که برای اولین بار به صحنه آورده می‌شود.

آشنا از کدام پشت پرده درباره صوت ظریف خبر دارد؟

درست یک ماه بعدازآن مصاحبه ظریف برای بار دوم به صحنه فراخوانده می‌شود؛ او این بار با همراهی چند وزیر کابینه در یک شبکه اجتماعی آمریکایی در جمع چند هزار نفر برگ جدیدی را رو کرده و ادعا می‌کند که سفر سرلشگر شهید حاج قاسم سلیمانی به روسیه محصول برجام است. او در این سخنرانی اینترنتی با حمله به شرکای استراتژیک تهران در شرق رابطه معنادار در تضاد میان سیاست‌گذاری‌های کلان نظام و دولت ایجاد می‌کند. [۳]

فردای انتشار این گفتگوی جنجالی آشنا رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری در یک توییت قابل تامل می‌نویسد: ناگفته‌های ظریف برای برخی بسیار تلخ خواهد بود! آشنا در این توییت چندکلمه‌ای به‌گونه‌ای جمله‌بندی می‌کند که بنظر خبرهای مهم‌تری نیز درراه است و به‌زودی طوفانی به پا خواهد شد، آشنا نشان داده علاقه زیادی به سوژه سازی ذیل توییت بازی های خود دارد.

حالا پس از انتشار فایل گفتگوی نیمه محرمانه وزیر خارجه با یک متهم امنیتی وابسته به حزب کارگزاران می‌توان خط ارتباطی پیوسته میان برخی رده‌های مدیریتی در دولت؛ متهم فتنه ۸۸ و یک رسانه وابسته به سازمان اطلاعات عربستان پیداکرد.

توییت حسام‌الدین آشنا سند قابل اعتباری است که مشخص می کند: یک ماه پیش از انتشار فایل ناگفته‌های ظریف، دست‌هایی در پشت پرده ضامن بمب دوقطبی انتخاباتی را در اسفندماه سال قبل کشیده و به انتظار انفجار آن نشسته بودند، انتشار عامدانه آن فایل همراه با نشر یک نامه مجهول در هنگامه سفر ظریف به خارج از کشور پیامی قابل‌توجه در خود دارد.

البته بزک کنندگان این بازی عجیب قدم آخر را درست برنداشته و هزینه‌های انتقال نوار ضبط‌شده به خارج از کشور را محاسبه نکرده بودند. این افراط گرایی درنهایت کار دست عوامل زنجیره‌ای پروژه داد.

آشنا از کدام پشت پرده درباره صوت ظریف خبر دارد؟

رئیس‌جمهور در هفته گذشته انتشار این فایل را ضربه به‌نظام و اقدامی کثیف خوانده است، [۴]اما در میان تلاش دولت در کشف رمز افشا (انتشار آگاهانه) این فایل می‌توان چند سؤال مهم را نیز مطرح کرد:

۱- در میان گردانندگان این پروژه چه کسانی تمایل داشتند پرونده ایران از سردار سلیمانی گرفته شود و در اختیار دولت برای نقد کردن دستاوردهای منطقه‌ای قرار بگیرد؟

۲- چه کسانی باعث قهر وزیر خارجه در شب سفر بشار اسد به ایران شده و با عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع به ظریف او را در موقعیتی قراردادند که گمان کند شکاف عمیقی در سیاست‌گذاری‌های منطقه‌ای ایران وجود دارد؟

۳- کدام جریان فکری در دولت گمان می‌کند که چند هواپیمای ازکارافتاده برجامی بااهمیت‌تر از نفوذ داعش و عوامل اطلاعاتی سفارتخانه‌های خارجی در کنار مرز ایران است و عمق این ذهنیت پریشان در دولت چقدر است؟

این فایل در زمانه‌ای انتشاریافته که از یک سو مذاکرات هسته‌ای در وین در حالی برگزاری است و از دیگر سو کشور در آستانه برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری قرار دارد. بدون شک این اقدام باهدف جنجال‌آفرینی در آستانه انتخابات صورت گرفته است. طراحان این سناریو بر این باور بوده‌اند که با انتشار این فایل آتش درگیری و منازعات جناح‌های سیاسی و دوقطبی‌های دروغین در کشور اوج گرفته و هر یک تلاش خواهد کرد تا دیگری را متهم به خیانت به کشور و منافع ملی کند.

توجه به محتوای بخش‌های گزینش‌شده و بحث‌برانگیز این سه مصاحبه پی‌درپی اعم از: تضعیف جبهه مقاومت، هجمه به سپاه، تخریب چهره شهید سلیمانی، بزرگنمایی اختلافات در سیاست خارجی جمهوری اسلامی، نتیجه قابل‌توجهی دارد: گروهی که می‌خواست با یک دستبرد سیاسی و پروژه تبلیغاتی موج انتخاباتی راه بیاندازد، حالا بیشترین بهره را به دشمن رسانده است. کمیته حقیقت‌یاب روحانی رد نفوذی‌ها تنها با یک عزل یک بازیگر بی‌اهمیت رها نکند. این کمیته صف این آرایش جنگی در جبه اصلاحات و اعتدال را باید درست شناسایی کند.


[۱] https://www.irna.ir/news/۸۴۳۰۹۳۱۸

[۲] https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/۱۶۲۴۴۹

[۳] https://www.asriran.com/fa/news/۷۷۷۱۶۴

[۴] https://www.mehrnews.com/news/۵۱۹۹۶۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • حسن مزینانی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    24 0
    با عرض سلام جناب اقای ...و ... . به خون شهدا هستند و عامل نفوذی صهیونیسم جهانی جهت پایمال کردن ارمان های حضرت امام خمینی (ره) می باشند و خون شهید سلیمانی ومدافعین حرم نقا ب نفاق را از صورت اقایان برداشته است سلام بر خون شهدا ی اسلام باد
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      29 0
      آشنا را می توان عمروعاص دولت حسن روحانی نامید!!!!
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    18 0
    آیا نهاد امنیتی به پرونده فایل ظریف ورود کرده اند صرف نظر از عاملین پخش فایل مهم سخنان ساختار شکنانه ظریف است باید مورد توجه قرارگرفته وبا او برخورد قضایی صورت بگیرد
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      12 0
      آخه بنده خدا ی جوری شما از نهاد امنیتی گفتید که انگار یک عده گزینش شده از طرف ائمه اطهار علیهم السلام در نهاد امنیتی استخدام شده اند. وزیر اطلاعات که دوست و یار و یاور و هم تیمی خود جناب ظریف هست میشه رئیس همان نهاد امنیتی که شما گفتید.
    • یه نفر IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      10 1
      بین این فایل یا فایلهای دیگر که هنوز گندش در نیامده با ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی ارتباط زیادی وجود دارد، بطوری که می توان گفت مصاحبه شونده گرای ترور و تایید ترور را در قالب این مصاحبه ها به ترامپ داده است
    • ع.م.114 IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      0 4
      در پاسخ کاربری که وزارت اطلاعات را زیر سؤال برده , باید گفت : آخه بنده شیطان که در شب قدر هم دست از شیطنت بر نمیداری , تو و امثال تو را چه به اظهار نظر در مورد نهاد امنیتی و مسئول آن .
  • DE ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    9 0
    دوقطبی ها انتخاباتی نباید به اینجا کشیده شود که چه کسی بیشتر خیانت کرده است. در نظام اسلامی دو قطبی باید این باشد که چه کسی بیشتر کار کرده است. البته این دو قطبی نیست که این اصلاح طلب ها ساخته اند. این دقیقا خود براندازی تدریجی هست که اینها پیوسته دنبالش می کردند و البته الان هم به دنبال آن هستند..
  • پری مجرد 43ساله IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    14 0
    رهبری فردا در سخنان مهمی با ملت نقشه های روحانی و ظریف را نقش بر آب می کند
    • ع.م.114 IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      1 3
      مگرتومشاورایشان و یا از اعضای بیت هستی که میدانی محور سخنان معظم له چیست ؟ معمولا کسی از قبل از محتوی رهنمودهای ایشان اطلاع ندارد . اما هر چه باشد قطعا این که تو امثال تو میپندارید نیست .
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      0 0
      تو چرا می سوزی؟
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    12 1
    لعنت خدا بر آشنا و دیگر سرکردگان دولت بنفش
  • علی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    13 0
    اگر زمین را به زمان بدوزید اگر قیامت را برپا کنید اگر خود را بکشید اگر سلیمانی را صدبار دیگر تخریب کنید مردم به شما اصلاحاتی ها رای نخواهند داد...
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    9 0
    گوشزدبه مجلس، لطفا به دنبال اصلاح قانونی باشید که به برخی کارکنان هزارچهره اطلاعاتی برای دستیابی به شهرت و مقام و ثروت از اطلاعات منفک شده وباهم مرامان خود در قوای سه گانه علی الخصوص مجریه بکارگرفته می شوندواین چنین مصایب وهزینه هایی را به کشور تحمیل می نمایند.
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      1 1
      خیلی برام جالبه، خودتون رو زدین به کوچه ی چپ میگید حالا ایشاالله که گربه ست؟ دنبال نفوذی می گردین؟ واقعا فکر می کنین باید دنبال نفوذی بگردین؟. هه
  • رضا IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    7 0
    اگر حرف های آقای ظریف را وزیر خارجه ترکیه،روسیه، پاکستان و... زده بود با او چکار می کردند؟ چرا قوه قضائیه سکوت کرده است. چرا مجلس به خواب کرونایی رفته است. همه کارهارا که نباید رهبری حل کند بقیه چرا به وظایف خود عمل نمی کنند. منتظر چه هستید؟
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      0 0
      یکم دقت کنی رضا داداش میفهمی ما میگیم ظریف راست گفت اره اقای ظریف هرچی بگی درسته تو دستات بسته بود ...ولی تو داداش گلم اونا خواستن ملتی عظیم را عصبانی کرده وبه خیابانها بریزن خیال میکنی روحانی نتیجه چیه عصبانیت 96و98 پس یکم حوصله دقیقا اونا عصبانیت مارا میخوان ما دندونا مون جگرمون را پاره کرده ولی یکم حوصله کن با نقشه اونا عصبانی نمیشیم به موقع عصبانیت مردم را خواهند دید بالاخره خدا اون بالاست دشمن اعتراف کرد که سردار دلها خدمت کرد حالا ظریف اشنا نااشنا لیلز اینا خواهند رفت منم خواهم رفت ولی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به حیات خود ادامه خواهد داد اقا چندی قبل فرمودند اگر این اتفاقات نیافتد باید شک کرد (البته نقل به مضمون)پیک رسید مالک شمشیر فرو گذار مالک گفت بابا نهمین ضربت بر سر معاویه خواهد خورد پیک گفت مولا فرمود به مالک بگو اگر مرا زنده میخواهی ببینی شمشیر غلاف کن چشم مولا برگشت باورت میشه این نقشه را حداقل من میگم 500تشکل در داخل و خارج ریختن باز کمه حالا کشتی بانی چون مثال( نوح نبی )اینجا لازمه انشاالله این موج هم باعث سرافرازی ملت خواهد شد اینا نتیجه صیقل خوردن باید سره از ناسره تمییز داده شود اینقدر باید بغلطیم به سنگ و صخره بخوریم صاف و صیقلی بشیم شاید اقا صاحب عصرعج از این لشکر عظیم تعدادی برگزیند خدا راچه دیدی شاید فردا صبح موبایلت را باز کردی دیدی نوشته اقا ظهور فرمودن .انشالله .بالاخره خداوند دین خودش را یاری خواهد کرد شکی نیست همه چیز هم دست من وتو واون نیست من ایمان دارم عدو شود سبب...
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    6 0
    اول اینکه ما بجز حرفهای بی سروته چیزی از ظریف در مدت خدمتش در وزارت خارجه از ایشان نشنیدیم . دوم اینکه ما نفهمیدیم منظور ظریف از اینکه ایرانیان پنج نفر را انتخاب نمی کنند و یک نفر را انتخاب می کنند چیست ؟ در کجای دنیا مردم پنج تا رئیس جمهور انتخاب کردند ؟ اما اینکه انتخاب مردم بوده راست است ما باید بجای روحانی رئیسی را انتخاب می کردیم تا ایران را مسئولانه اباد کند . نه اینکه بگوید دستهای من را بسته اند می گویند کار کن . رئیس جمهور که اختیارات بیشتری از رئیسی دارد چرا پس رئیسی کار کرد ؟؟
  • SE ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    7 0
    گرای زدن شهید سلیمانی هم کار همین ها است
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      3 0
      احسنت
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    5 0
    این حادثه تلخ نکته هایی دارد!-رسوایی دولت به نیابت ظریف2-اثبات خیانت به مصالح ملی3-اثبات نفوذ دشمن وضرورت پاکسازی شجاعانه وهوشمندانه4-رد صلاحیت نامزدی همه مباشران جرم و معاونان جرم در همه مناصب حاکمیتی
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    7 0
    این پرونده تا رسوایی همه عوامل حتی اگر ریس باشد باید تداوم پیدا کند.ضرب المثل قدیمی میگه: مار زخمی را سرش را بکوب والا شب سراغت میاد
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    2 1
    حماقت ناروا پرونده بزرگانی را تاکنون بسته است!!!!
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    2 0
    مرحله اول: مقاله ی مسیح مهاجری در اصرار بر مخالفت با کاندیدا شدن نظامیان (اعضای سپاه پاسداران)در انتخابات ریاست جمهوری . مرحله دوم :پیام خاص رئیس جمهور بمناسبت روز ارتش . مرحله سوم: انتشار هدفمند نوار سخنان ظریف در این مقطع زمانی !. جریان چیه؟!.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 0
    سیاستمداران ما درگیر چی هستن، مسائل مهم کشور چیه! به غیر از متأسف بودن کاری هم از من ساخته هست؟
  • نادر IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    3 0
    کدام بهتر است؟ هر چه با ما کرد آشنا کرد. این گرگ سال هاست که با گله آشناست.
  • کریمی .تهران IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    2 7
    درود و سلام بر جناب آقای ظریف , وزیر خارجه باسواد و متعهد و وطن پرست و ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران و همکاران دلسوز ایشان که از ابتدای جوانی , عمر خود را وقف خدمت به ایران اسلامی و دفاع از منافع ملی آن و حریم اسلام ناب محمدی نموده و در این مأموریت خطیر ناملایمات و ناجوانمردی کینه توزان داخلی و خارجی را تحمل نموده و شاد و متعالی باد ارواح طیبه شهدای بلند مرتبه راه خدا و دفاع از حریم ولایت و اسلام ناب محمدی , رادمردانی چون شهیدان معزز صیادشیرازی , حاج قاسم سلیمانی نازنین و مظلوم , ابومهدی مهندس و همرزمان ایشان . مرگ بر اولاغهای بزرگ زمان , آقایان : بایدن,ترامپ,اوباما,کری,پمپئو و نتانیاهو و امثالهم و نفرین ابدی بر بزرگ گاو شیرده (آل سعود) و گوساله هایش (سران بحرین و امارات و قطر و کویت و امثالهم) .
    • یه نفر IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      5 1
      بزگوار پشت سر علی نماز میخوانی و پلوی معاویه رو می خوری؟! این دیگه چه جور تحلیلی هست مثل بعضی از فرقه ها امام حسین و یزید رو باهم قبول داری؟! آخه یه باشرف مثل سردار سلیمانی کجا و یه ضعیف حقیر مثل ظریف قابل جمع هستند؟!!!!
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    2 0
    با سلام انتشار فایل صوتی یک پدیده امنیتی است و سرنخی از یک نفوذ و رخنه اطلاعاتی در دولت است. بنظر می رسد ترتیبات حاکم بر انتشار فایل حاکی از احساس امنیت عناصر نفوذی و قدرت دستکاری وقایع است.
  • DE ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    هر دولت و وزرایی که در طول 4 سال انتخاب و بر سرکار می ایند. از ماه اول براشون یک کارنامه کاری با موضوعات کاملا مشخص( یعنی اولویت ها ونیازهای اساسی کشور) تنظیم بشه و مرکز علمی بی طرفی از روز اول تا پایان هر دولتی ازسوی مسئولین سه قوه مسئول ارزشیابی بی طرفانه و نمره دادن به کارکرد دولت ووزرا هر 4 ساله باشه و این کارنامه از طرف نمایندگان مردم بعد از اخرین روز کار دولت و وزرا ر در یک مراسمی رسمی به تک تک تحویل داده بشه و از طریق رسانه ها تک تک کارنامه ها با نمرات اش به اطلاع مردم رسانده بشه تا مردم مطلع شوند که دولت فوق ووزرا تک تک چه عملکردی در این دوره 4 ساله داشته اند. اهمیت این کارنامه رشد احساس مسئولیت و خردمندی مردم در قبال سرنوشت خود و انتخاب بهترین و کارامدترین فرد بعنوان رئیس جمهور وتیم اوست.
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    این آشنای هر خیانت و فتنه و توطئه از دیداهل بصیرت، بسی آشنا و هویدا بود ولی کدخداست پرست داستان ما او را برای خفه کردن مخالفین و طراحی توطئه در آستین مخفی کرده بود
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    یعنی اینا انقد مطمئنن که هرکاری میکنن ولی باز مطمئنن که تائید صلاحیت میشن بعد احمدی نژاد که همه حرفها وکارهاش برای ولایت فقیه ومردمه میخوان ردصلاحیت کنن
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    سلام از ابتدا تخلیه اطلاعاتی بوده.
  • حسینی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    گرای زدن شهید سلیمانی هم کار همین ها است
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    7 0
    پرونده باید به اطلاعات سپاه داده شود چون وزارت زیر نظر دولت است
  • امید IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 0
    جناب آقای ر جناب آقای ظ جناب حضرات اشراف اصلاح طلبان ماه هیچ وقت پشت ابر نمی ماند این سخنان روشن نمود که ایدولوژی و مکتب فکری شما به ظاهر اسلام و انقلاب می باشد و در باطن خط دیگری دارید(مکتب اشراف گرایی و بردگی غرب). شما همیشه بصورت دوپهلو و نفاق آمیز اقدام می کنید و اقدامات شما روش مدرنیزه مجاهدین خلق با اتصال به غرببه یاد می آورد. شما فراموش کردید که قدرت همین آمریکا که به آن آویزان هستند پس از پیروزی در جنگ جهانی دوم است یعنی قدرت میدان و نظامی قدرت سیاسی و اقتصادی به همراه دارد.اگر ما به فرمایشات مقام معظم رهبری مسلح نمی شدیم و جنگ سوریه را نمی بردیم الان باید پرچم داعش را می زدیم نه کاغذ پاره برجام قاب می کردیم. ما به هیچ وجه شما را قبول نداریم و اگر ملاحضات و مصلحتی حال نبود باید همه تان پشت میله می دیدیم. بدانید ملت بیدار است و هیچ وقت در دام نفاق شما گرفتار نخواهد شد.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    اقاى روحانى دليلش را كفته است حرفى به ااين مضمون درپايان مذاكرات چيزى امضاءنمى شوداينست ماجراى پشت پرده انتشار نوار گفتگوى اقاى ظريف وعلت انتشار ان
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    علاوه بر رسیدگی به خیانت ظریف ،مدیران پشت صحنه باید محاکمه ورسوا شوند
  • حسین IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    من نه اصلاح طلبم ونه اصول گرا من یک بچه مسلمانم. اما این رامیدانم که سران اصلاح طلب نام آشنا وسران فتنه 88وانهایی که مردم را به این روز انداختند ازاعضای سازمان منافقین ونفوذی درنظام هستند شک نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس