کد خبر 1211140
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
حسن رشوند نمایه

در کلاب هاوس، یک مجری هماهنگ وجود دارد و به محض طرح سوالات ناهمسو با مقام مسئول، سریع آن را کات کرده و میدان را به سوالاتی می دهد که جناب جهانگیری بتواند مکنونات قلبی خود را به زبان آورد.

سرویس دیدگاه مشرق - این روزها حضور در اتاقی بنام «کلاب هاوس» برای مسئولینی که سخن گفتن برای آنها در جمع مردم سخت و گران می آید، تبدیل به یک قاعده شده است و هر روز اخباری از این اتاق بیرون می آید که نشان از فرار از عملکرد ضعیف دوران مسئولیت آنها و به گردن انداختن گناه تنبلی و بی برنامگی شان به دیگران دارد. هرچند اگر قرار است این قبیل مسئولین بدون ملاحظه منافع کشور، به قول خودشان ناگفته های دوران مسئولیت خود را در برنامه «تاریخ شفایی» ثبت و ضبط کنند ولی از ایران اینترنشنال سعودی سردر بیاورد، همان بهتر که مکنونات قلبی خود را یک دفعه بروز داده و در دسترس عموم در کلاب هاوس یا هر زهر مار دیگری منشر کنندتا مردم بدانند در این چند سال آنها با چه جماعت خدعه گری مواجه بودند.

جمعه شب محیط  ۸ هزار نفری " کلاب هاوس" - که البته از میزان بازدید کننده واقعی آن خبر نداریم- در اختیار معاون اول رئیس جمهور جناب جهانگیری قرار داشت. شاید برای یک هنرمند، ورزشکار یا یک سیاستمدار خارج از قدرت که رسانه ای در اختیار ندارد، کلاب هاوس ابزاری باشد برای طرح دیدگاهها و نقطه نظراتی که ممکن است حتی آن سخنان با چهارچوب های نظام هم سازگاری نداشته باشد، اما سوال اینجاست مسئولینی که دهها رسانه رسمی در اختیاردارد و بارها در قضییه برجام و موارد مشابه دیگرشاهد آن بوده ایم که با اعلام اینکه فلان کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی، آنهم با سوالات گزینشی و حذف رسانه منتقد برگزار می کرده، چرا امروز و در آستانه انتخابات، کلاب هاوس را انتخاب کرده و ترجیح می دهد بجای اینکه در پشت دوربین خبرنگاران ظاهر و به سوالات حتی گزینش شده برای ۸۵ میلیون ایرانی و طیف گسترده ای از مخاطبین خارجی پاسخگو باشد، این رسانه نوظهور با ۱۸ هزار بیننده را انتخاب کند.

دفتر جناب معاون اول رئیس جمهور اگر همین روز گذشته بجای محیط  ۸ هزار نفری کلاب هاوس اعلام می کرد که  جناب جهانگیری مثلا روز دوشنبه می خواهد کنفرانس خبری برگزار کند و برای همه رسانه ها دعوتنامه می فرستاد که عکاس و خبرنگار خود را معرفی کنند، چه کسی می توانست  بگوید چرا معاون اول این درخواست نامعقول را داشته است؟ فقط یک دلیل وجود دارد که این قبیل مسئولین کشوری محیط کلاب هاوس را بر پاسخگویی مستقیم به ۸۵ میلیون جمعیت ترجیح می دهند و آن ترس از عدم باور گفته هایی است که آنها به مردم به عنوان گزارش عملکرد ۸ ساله در پایان دولت می دهند.

در کلاب هاوس، یک مجری هماهنگ وجود دارد و به محض طرح سوالات ناهمسو با مقام مسئول، سریع آن را کات کرده و میدان را به سوالاتی می دهد که جناب جهانگیری بتواند مکنونات قلبی خود را به زبان آورده و از زیر بار سوالات چالشی و عملکردی فرار کند ولی در کنفرانس خبری در صورت چنین رفتاری از سوی مجری، میلیونها نفر بیننده مستقیم کنفرانس بوده و با مشاهده چنین رفتاری، هم مسئول و هم مجری را هو می کنند.

و اما جناب معاون اول جمعه شب در برنامه کلاب هاوس چه فرمایشاتی داشتند. بخشی از سخنان ایشان اختصاص داشت به میزان ارادت ایشان به سید الشهدای جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و ماجرای انتشار گفتگوی  تاریخ شفاهی آقای ظریف در ایران اینترنشنال سعودی که در اینجا ما بدنبال سنجش میزان ارادت ایشان به این شهید بزرگوار نیستم و انشاالله که چنین است و در رابطه با پخش نوار آن گفتگو هم گفتند رئیس جمهور دستور پیگیری داده اند. اما دو نکته در میان سخنان جناب جهانگیری برجسته بود. یکی فرار ایشان از پاسخگویی اقدامات دولت در جایی که دولت بابت عملکردش، هزینه مادی و انسانی زیادی را در طول این ۸ سال  بر نظام تحمیل کرده است که از مصادیق بارز فرار ایشان در ماجرای گران شدن بنزین در آبان ۹۸ بود. آقای جهانگیری در این رابطه می گوید:"   

در بحث بنزین، در سال ۹۸، در جلسه سران سه قوه، من پیشنهاد دیگری راجع به بنزین داشتم، پیشنهاد داشتم که بنزین به جای اینکه به خودرو دهیم ...برخورد بدی با من شد... د. قهر کردم...گفتم دیگر نمی آیم و دیگر ادامه نمی دهم...." اگر این موضع شما در آن مقطع بوده، چرا پس از آنکه جان دهها نفر با این بی تدبیری بنزینی دولت گرفته شد و حیثیت یک نظام لکه دار گردید، شما قهر خود را عملی نکردید تا امروز همچون برداشتی که مردم از آمدن شما به عنوان کاندیدای سایه و جاده صاف کن آقای روحانی برای انتخابات ۹۶  دارند، همین برداشت را نسبت به تبرئه شما از افتضاح تصمیم دولت در قضییه آبان ۹۸ نداشته باشند!

امروز باید مردم بدانند که معاون اول مخالف آن تصمیم بسیار غلط بوده است؟ چون نزدیک انتخابات هستیم و شما همچون "ماکیاولی " تصور می کنید مردم ذهن فراموشکاری دارند و آن حادثه دردناک را فراموش کرده اند و شما از این ذهن فراموشکاری مردم می توانید استفاده کنید و بار دیگر برای خود در صورت کاندیداتوری و یا برای کسی از جنس آقای روحانی، همچون انتخابات ۹۶، رای جمع کنید و با یک «تَکرار می کنیم» بار دیگر افکار عمومی را به سخره بگیرید و چهار سال دیگر به ریش این ملت مظلوم بخندید.

امروز آنچه در پرونده دولت آقای روحانی منفی است اعم از دلار ۴۲۰۰ تومانی مشهور به دلار جهانگیری و به ثمن بخس دادن میلیارد ها دلار ارز  ذخیره این کشور به افراد بی مسئولیت و سودجو، بی تدبیری در واگذاری دهها تن طلای کشور و تاراج آن و صدها اقدام دیگری که در دولت تدبیر و امید انجام شده، بخواهید یا نخواهید مستقیم یا غیر مستقیم در کارنامه شخص شما حک شده و باید شما هم امروز در پیشگاه ملت پاسخگو باشید هم در آخرت در پیشگاه الهی که حساب کشی عادل است، پاسخ دهید. یقینا اگر احمدی نژاد هم دچار چنین خبط و خطاهایی بوده، همانگونه که شما برای فرار از پاسخگویی خود در کلاب هاوس به آن اشاره داشته اید، او نیز باید در پیشگاه ملت و فردا نیز در پیشگاه داور عادل پاسخگو باشد.

چه کسانی مافیا پروری کردند؟

جناب جهانگیری؛ خطاست فقط یک دوره ۸ ساله را آغاز شکل گیری مافیا در کشور بدانید که چه بسا ادعای شما برای این دوره ای که احمدی نژاد نیز سکان اجرایی کشور را برعهده داشته، درست باشد که در صورت صحت آن  نیز، باید به سابقه مافیا پروری که شما دوره طولانی از آن را مسئولیت داشته اید، رجوع کنید. اگر بدنبال شناسایی و چگونگی شکل گیری مافیا در کشور می گردید کافی است به سخنان چندی پیش جناب محسن هاشمی رفسنجانی مراجعه کنید که به صراحت گفتند از عمر ۴۲ ساله انقلاب، اداره کشور در ۳۲ سال بر عهده جریان اعتدال بوده است. صرفنظر از درستی از تعریف اعتدال به دوره مسئولیت موسوی، مرحوم هاشمی، خاتمی و جناب روحانی، شکل گیری مافیا در بدنه کشور و قدرت را باید محصول خود شما دانست که در غالب این دوره ها،  دارای پُست وزارت و معاون اولی بودید!

مافیا را کسانی در این کشور شکل دادند و نهادینه کردند که اشرافیت سالاری را به عنوان نسخه نجات بخش کشور معرفی کردند و رئیس دولت آنها در خطبه های نماز جمعه آن را تئوریزه کرد و شما ها هم اجرا کننده آن بودید. مافیا را کسانی انجام دادند که حوزه های اقتصادی کشور را فقط در اختیار حزب خود می دانستند و هیچ کسی را یارای نفوذ در آن نبود. سراغ مافیا را از آنجایی بگیرید که در واگذاری شرکت های دولتی سودده به آنها، با فروش این شرکت ها  و بردن سرمایه آنها به سمت دلالی، امروز این بلا را بر سر کشور آورده اند که نقدینگی در کشور به بیش از دو هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

یقینا در دولت احمدی نژاد هم چنین اتفاقاتی افتاده است، اما شما بودید که سنگ این بنای کج و کشور خراب کن را گذاشتید و او نیز در این مافیا پروری از بابک زنجانی گرفته تا بقیه، پا جا پای شما گذاشت. میشه بفرمایید مافیای بنزین در دولت سازندگی، اصلاحات و در دوره اول دولت آقای روحانی که هنوز به همت مجموعه هایی همچون قرارگاه خاتم الانبیاء به خودکفایی بنزین نرسیده بودیم، در دست چه کسانی بود و از بابت آنها چه سود کلانی به جیب حزب شان، خودشان و فرزندانشان در داخل و خارج واریز می شد؟

جناب جهانگیری؛ مافیا را کسانی شکل می دهند که حتی به بدنه اطلاع رسانی کشور هم امروز رحم نمی کنند و با برنامه ریزی برای آینده و نگران از اینکه در صورت از دست دادن دولت آینده جریان تبلیغی خود در بخش های مدیریتی کشور را از دست بدهند، با انتصاب خبرنگاران مساله دار، بدنبال آلوده کردن بدنه  اطلاع رسانی کشور هستند. عناصر مشکوکی که در این روزهای پایانی دولت، در صدد استخدام و انتقالی‌های سفارشی و بی ضابطه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حامی فتنه در دستگاه‌های حساس دولتی هستند و شماری از این افراد را با احکام شغلی در سطوح مدیرعاملی و مدیرکلی به نهادهای سیاسی و اقتصادی، انتقال داده و یا به استخدام قطعی در آورده‌اند، این شکل سخیفی از مافیا پروری است که اگر امروز جلوی آن را نگیرید مجبورید در دوره ای دیگر، تهمت و دروغ مافیا پروری را به دیگران نسبت بدهید! اگر بدنبال شناسایی و معرفی مافیا هستید، به سراغ این جریانهای اختاپوسی بروید.

جناب جهانگیری؛ لطفا بجای کلاب هاوس  و سخنان یک طرفه و حمله به این و آن، فقط بیایید در مقابل چشمان ۸۵ میلیون جمعیت به سوالات بی پاسخ آنها در طول این ۸ سال که امروز مجبورند مرغی که در شهریور ۹۶ کیلویی ۷۳۵۰ تومان می خریدند و امروز پوست آن را کیلویی ۸۰۰۰ تومان می خرند، پاسخ دهید!

لطفا به اجاره مسکن آن کارگر و کارمندی که در ابتدای دولت شما با درآمد دو میلیون و سه میلیونی، ۵۰۰ هزار تومان کرایه می داد و امروز همین کارگر و کارمند با درآمد ۴  تا۶ میلیون تومانی  قادر به تهیه یک مسکن با اجاره ماهیانه ۷، ۸ میلیون تومانی نیست، پاسخ دهید؟ البته بدرستی وجود شریفتان دلیل و چرایی این اتفاق را اگر خودتان را به تغافل نزنید، می داند. طبیعی است وقتی شما به خاطر تعلقات حزبی  و قبیله گرایی، وزیری را بر دستگاهی می گمارید که  به جهت عدم اعتقاد، تنبلی و بی عملی، مسکن مهر این کور سوی امید مردم مستضعف  را مزخرف می داند و همه افتخارش این بود که حتی یک واحد مسکن هم نساخته و امروز وقیحانه در سر سودای کاندیداتوری برای انتخابات ۱۴۰۰ را دارد، باید شما را در پاسخ به این حوزه، دچار مشکل کند.

آقای جهانگیری؛ اینها سوالاتی است که باید پاسخ داده شود نه یک مشت حرف بی اساس، کلیشه ای و تقطیع شده سوالات منتقدین در همان فضایی که شما آن را برای پاسخگویی انتخاب کرده اید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    واقعا حرف دل من رو زد
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    2 0
    مردم یادتان هست ؟ چقدر دروغ به شما گفتیم؟ برای چه بود ؟ برای مطاع زود گذر دنیا و سفر سفارشی دربست به اربعین با خانواده بود . ما برای بلیط اربعین دغدغه داشتیم آقای جهانگیری مثل سوپرمن با کل خانواده دربست ، با هواپیمای بیت المال یک روز مانده به اربعین وارد می شد .....
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    احسنت
  • حامد IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 0
    دولت روحانی رو باید دولت مافیا نامید. سرتاپای این دولت حالت مافیایی دارد.
  • قباد IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    هرچند ظاهر و باطنش به آدم متخصص و کار بلدی نمی خوره ولی بنده خدا این دفعه رو راست میگه که از سال92 اقتصاد مملکت دست پدرخوانده های اصلاح طلب بوده که این وضع مملکته!!!
  • RO ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 0
    چرا باور نمی کنند ایران ایتالیا، سیسیل، یونان و اندلس نیست ایران، ایران است با اقوام و تضاد های خاص خودش پس مافیا به سبک مافیای سیسیلی جایگاهی ندارد!
  • قباد IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    امشب شب قدر ساعت دو نیم بامدادروز ضربت خوردن امیر مومنان (ع)از خیابان رد میشدم بعضی جوانها را می دیدم که تا کمر خم شده بودند توسطل آشغال. خدا به حق این شب عزیز حق این بدبختها را از رییس جمهور ومعاون اولش وبانیان این بدبختی را بگیرد و روسیاه دوعالم کند به حق سلطان عدالت علی (ع)آمین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس