کد خبر 1211152
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
محمدعلی ابطحی

ابطحی گفت:‌ تاجزاده نیروی احزاب اصلاح‌طلب، بلکه خودش جوهر اصلاح‌طلبی است؛ ضمن اینکه اساسا تکیه او به اصلاح‌طلبان نه به نفع خودش است و نه به نفع اصلاح‌طلبان.

به گزارش مشرق، محمد علی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب باروزنامه شرق گفت‌وگویی داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

*مردم با انتظارات مشخصی پای صندوق آمدند و قرار بود تغییراتی در شیوه اداره کشور ایجاد شود، اما بعد از هشت ‌سال گفته شد اختیارات رئیس‌جمهور کافی نیست.

*مردم در این وضعیت می‌گویند پس برای چه باید به مقامی رأی بدهیم که دارای اختیار نیست. درپی این نوع نگاه اصل انتخاب رئیس‌جمهور آسیب‌پذیر شده است.

*امروز با جامعه اصلاح‌طلب‌تری مواجهیم حتی از سال‌های 76 و 78؛ گرچه شاید دیگر اصلاح‌طلبان رهبران اصلاح‌طلبی در کشور نباشند.

*اکنون اصلاح‌طلبان نمایندگی سیاسی جامعه را در اختیار ندارند.

*آقای خاتمی در دو انتخابات روحانی فعال بود...مردم انتظار داشتند فردی که مورد حمایت آقای خاتمی بوده است، به مطالبات اصلاح‌طلبانه جامه عمل بپوشاند، اما چنین نشد.

*براندازان منتظر خاتمی نباشند

*من نگفتم مردم با گذر از اصلاح‌طلبان به سمت براندازی می‌روند و اساسا با این گزاره مخالفم.

* گزینه پس از اصلاح‌طلبی را هم براندازی نمی‌دانم و هرکسی این شعار را می‌دهد، دلش برای مردم نمی‌سوزد.

*بیست سال پیش هیچ‌کس نمی‌دانست که درپی براندازی وضعیتی مانند سوریه، عراق، لیبی و افغانستان به وجود می‌آید؛ شرایطی که کل کشور به سمت نابودی برود.

* اکنون ملت باسواد و بادانش و البته نیروهای سیاسی می‌دانند که بدیل اصلاح‌طلبی نباید براندازی باشد.

* کسانی که اکنون باور به براندازی دارند و می‌گویند خاتمی چون باور به براندازی ندارد، انقلابی نیست، بدانند که منتظر خاتمی نباشند و از خاتمی عبور کنند.

*مردم از خاتمی عبور کرده‌اند،مردم در مسیر اصلاح‌طلبانه خود از مسیر دوری به اصلاح‌طلبان نگاه می‌کنند و در این مسیر توجهی هم به لیدرهای اصلاحات ندارند و از سویی هم کاری ندارند که نظر سیستم درباره سبک زندگی‌شان چیست.

در گذشته مسیر اصلاح‌طلبی با ابتکار عمل آقای خاتمی شکل می‌گرفت، اما اکنون با سرعت بیشتری در حرکت است و از خاتمی و دیگر اصلاح‌طلبان عبور کرده است.

*اصلاح‌طلبان از دولت آقای روحانی حمایت کردند و روحانی گرچه اصلاح‌طلب نبود، اما دولتش در افکار عمومی برآمده از حمایت اصلاح‌طلبان شناخته می‌شود و ما این جسارت را داریم که بگوییم بله در سال 92 و 96 حمایت کردیم؛ زیرا بهترین گزینه در آن زمان همین بود.

* روحانی برای اصلاح‌طلبان بحران‌های زیادی به وجود آورد که اکنون مردم از اصلاح‌طلبان کنونی هم عبور کرده‌اند و به سمت اصلاحاتی پرسرعت رفته‌اند.

*من باور دارم اصلاح‌طلبان در ائتلاف با جریان غیراصلاح‌طلب هیچ شانسی نخواهند داشت و جایگاه خود را خراب‌تر می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    10 1
    بله دیگه نوبت یه انقلابی به تمام معنا، یعنی آیت الله رئیسی ست
  • نادری IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    12 0
    روحانی مرگ سیاسی اصلاحات رو رقم زد دوران تعیین تکلیف خاتمی و پسران رفسنجانی حسن خمینی خیلی وقت هست تموم شده بهتره واقع بین باشیم
  • محمدایوب IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    2 1
    انکه میگه رییس جمهور اختیار ندارد غلط میکنه میاد میگه والله العظیم اگر نمی توانستم نمی آمدم. اصلاح طلبان با کلاهبرداری وبه هر قیمتی وارد انتخابات میشن. وقتی بی شرف ها اورزه. تامین پیاز وخیار ومرغ وتخم مرغ رو ندارن میگن رییس جمهور اختیار نداره. اگه نداره. تاج زاده رو میخورین که شرکت میکنید
  • DE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    2 0
    مردم با تبلیغات دروغین و تهمت و افترا و پوپولیستی و سایه جنگ و دیوار کشی و دلار...شما اصلاح‌طلبان غربگدا پای صندوق به شما نامردهای دروغگوی بدقول خالی بند رای دادند.، اما بعد از هشت ‌سال دارید میگید اختیارات رئیس‌جمهور کافی نیست. لعنت به هرچه دروغگوست. مردم در این وضعیت می‌گویند پس برای چه باید باز به اصلاحات و غربگداهایی رای بدهیم که کشور را مافیایی در جیب خود کرده اند.. درپی این نوع نگاه اصل انتخاب شدن غربگداها آسیب‌پذیر شده است.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 0
    انشاءالله میبینیم چگونگی محاکمه شما روحانی نماهای نهانروش را توسط صاحب لباس.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 0
    عارف از خواب بیدار شده و می خواهد رئیس جمهور شود یزدی های مصلحت اندیش. هر یزدی می شناسم همینطورر است فقط منافع شخصی شان
  • FR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 0
    از امثال تو هم بیشتر عبور کرده اند
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 0
    علی الحساب یه فاتحه بخونید
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 0
    وقتی می گویند اختیارات کافی نداشته ایم حق نداشته اند کاندید شوند یعنی حتی قانون اساسی را مطالعه نکرده اند و فقط شعارهای دروغین به مردم داد ه اند و چه خیانتی بالاتر از این که ناکارآمدی خود را با هذیان گویی جواب دهند
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 0
    ما این جسارت را داریم که بگوییم بله در سال 92 و 96 حمایت کردیم؛ زیرا بهترین گزینه در آن زمان همین بود؟!! واقعا؟
  • حامد IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    1 0
    این افسادطلبان هم روزهای آخر و سرازیر شدن شون توی فاضلاب تاریخ است همش دارند دست و پا میزنند.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    از همه رد شدن.
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    روش نشد بگه خودم هم . مصاحبه تلویزیونی بعد از دستگیری سال هشتاد و هشت ، حکایت از اشتباه بود . که با طناب او . همفکران به چاه ویل رفتند و خود و مملکت را دچار ضرر ساختند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس