کد خبر 1211349
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
جهانگیری

گله مردم از دولت روحانی صرفا به «گرانی» ، «تورم» ، «بیکاری» و «کوچک شدن سفره» محدود نمی‌شود؛ شاید مهم‌ترین بخش آن «هیچ‌انگاری مردم» است.

به گزارش مشرق، وحید عظیم‌نیا در روزنامه رسالت نوشت: گله مردم از دولت روحانی صرفا به «گرانی» ، «تورم»  ، «بیکاری» و «کوچک شدن سفره» محدود نمی‌شود؛ شاید مهم‌ترین بخش آن «هیچ‌انگاری مردم» است که تقریبا هیچ جایگاهی نزد دولت به‌اصطلاح «تدبیر و امید» نداشته‌اند و مهم‌ترین اثبات این ادعا نیز افزایش شبانه قیمت بنزین بود که بی‌تدبیری اجرای آن، هنوز  زندگی هموطنان را تحت‌الشعاع قرار داده است. از دیگر شئون «هیچ‌انگاری مردم»، با مردم نبودن دولتمردان است برای اثبات این گزاره نیز  وزرای دولت می‌توانند در بین مردم حضور داشته باشند تا مشخص شود مردم چند نفر از آن‌ها را می‌شناسند.البته شناخت برخی افراد کابینه هم نه به‌واسطه کار و تلاش و اقدام مثبت آن‌ها، بلکه به‌واسطه گفتار و رفتار حاشیه‌ای آن‌هاست که مصداق عینی آن حسام‌الدین آشناست. اسحاق جهانگیری نیز ازجمله مسئولان دولتی است که شناخت مردم از او نه به‌خاطر اقدامات سازنده و ارزنده  بلکه به‌واسطه اظهارات شاذ و گاها تخریبی او بوده است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول  روحانی که همچون سایر اعضای دولت در طول هشت سال گذشته به‌ندرت در جمع مردم و نخبگان حاضرشده‌اند تا حرف و انتقاد و درد دل آن‌ها را بشنوند و تیم اطلاع‌رسانی دولت نیز مانع دسترسی خبرنگاران به آن‌ها بوده است، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به سراغ تریبون یک‌طرفه همچون «کلاب هاوس» رفته‌اند تا بلکه از این طریق اقدام به تزریق نظرات خود به مردم باشند.

این در حالی است که «گفت‌وگو» شعار اصلی این طیف است.  جهانگیری شامگاه دهم اردیبهشت، در ادامه حضور چهره‌های دولتی در «کلاب هاوس» برای مشروعیت بخشیدن به این شبکه، در آن حضور یافت تا به‌زعم رسانه‌های دولتی به تشریح اقدامات دولت دوازدهم بپردازد، اما بیشتر دفاع یک‌طرفه از خود و برادرش بود؛ به‌طوری‌که در بخشی از صحبت‌هایش، ضمن انتقاد از بازداشت برادرش، مدعی شد در مبارزه با فساد، هیچ خط قرمزی نباید وجود داشته باشد، چه اطرافیان چه فردی از مسئولان کشور. چرا یک پرونده کوچک را به بزرگ‌ترین پرونده تبدیل می‌کنند، اما یک پرونده بزرگ میلیاردی، هیچ صدایی ازش درنمی‌آید؟

معاون اول روحانی در حالی از «پرونده کوچک» حرف می‌زند که ازقضا، مجرم «برادر کوچک» اوست نه آنکه پرونده برادر کوچک، کوچک باشد چراکه پرونده قاچاق حدود ۳ هزار میلیارد تومانی ارز هرگز پرونده کوچکی نیست. غلامحسین اسماعیلی ۷ بهمن ۹۹ در سی و هشتمین نشست خبری، در پاسخ به سؤالی درباره پرونده مهدی جهانگیری گفت: این پرونده در جلسات قبل مورد سؤال بود و ادعاشده بود که حکم صادرشده ولی آن زمان حکم صادرنشده بود   اما امروز می‌گویم حکم نهایی صادرشده و ابلاغ‌شده و برای اجرا ارسال‌شده است. در این پرونده آقای مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ  ۶۰۷ هزار و ۱۰۰ یورو و همچنین  ۱۰۸ هزار دلار و  با ارزش ریالی ۲۶ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال به لحاظ انتقال ارز به‌صورت غیرقانونی به خارج از کشور به تحمل دو سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و جزای نقدی ۴ برابر بهای ریالی ارز قاچاق یعنی ۴ برابر  ۲۶ میلیارد ریال محکومیت حاصل کردند.

 جهانگیری: در دولت مانده‌ام که بابک زنجانی دیگری درست نشود!

جهانگیری در بخشی از اظهارات جمله‌ای   گفت که هنوز موردپذیرش افکار عمومی قرار نگرفته است. او مدعی شد «من در دولت ماندم که دیگر بابک زنجانی درست نشود.»البته طبق روال توضیح نداد کسانی که در این دولت متهم و  یا محکوم‌شده‌اند به چه جرمی بوده و آیا رقمی که برادر او به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز محکوم‌شده کمتر از رقم بابک زنجانی است؟!

جهانگیری که تلاش داشت به افراد و نهادهای مختلف حمله کند، در بخشی از اظهاراتش به پرونده «عیسی شریفی» اشاره کرد و مدعی شد «راجع به این و مسائل دیگر شهرداری گزارشی داده نشده»! البته به مصلحت ندانست بگوید وقتی پرونده یادشده در دادگاه نظامی بررسی‌شده است یعنی فساد کشف‌شده، ربطی به دوران خدمت عیسی شریفی به‌عنوان قائم‌مقام شهرداری تهران [که نهادی عمومی است] ندارد. البته او درباره املاک نجومی نیز صحبت کرد اما حاضر نشد به  احکام قضائی آن و صدالبته به ماجرای حقوق‌های نجومی بپردازد.

اظهارات جهانگیری بازتاب گسترده‌ای در بین اهالی رسانه و نخبگان و فعالان مجازی داشت. یاسر جبرائیلی در همین زمینه با اشاره به این جمله جهانگیری که «فکر می‌کنند اگر تحریم‌ها لغو نشود، فضا برای پیروزی آن‌ها فراهم می‌شود.» نوشت: «شما اگر تحریم را لغو کردید، ما تعهد می‌دهیم خودمان برایتان تبلیغ کنیم!»

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس در واکنش به این بخش از اظهارات جهانگیری که «دیدید مجلس چه بر سر بودجه آورد و آن را رد کرد، گرانی‌های ناشی از مصوبات مجلس بسیار است و مانده‌ایم چگونه این مصوبات را اجرا کنیم»، نوشت «مجلس، لایحه بودجه ۱۴۰۰ پر از فساد و تبعیض را تحویل گرفت و تا حدی که توان دولت اجازه می‌داد از آسیب‌های آن کاست و تبعیض‌ها را کاهش داد. اگر آقای جهانگیری توان اجرای همین بودجه را هم ندارد، پس چرا در دولت هنوز مانده و می‌خواهد حتی رئیس‌جمهور بشود؟» برخی از کاربران نیز نوشتند: «جهانگیری نیومد کلاب هاوس که بگه دولت برای مردم چه کرده. اومده بود بگه؛ چرا دولت برای مردم کاری نکرده»، یکی از کاربران نیز در قالب طنز تلخ نوشته بود: «جهانگیری امشب در کلاب هاوس حرف‌های خوبی می‌زد. مشکلات را دقیق شناسایی کرده، راهکار هم دارد، اما متأسفانه فرصت خدمت نداشته. اگر فردی مثل جهانگیری ۸ سال معاون اول بود، الان نه بحران گوشت و مرغ داشتیم و نه دلار به مرز ۳۰ تومان می‌رسید، پراید هم زیر ۵۰ تومان بود.»

به نظر می‌رسد دولت یک‌بار دیگر عزم خود را برای دوقطبی کردن جامعه با دوگانه‌سازی‌های کاذب جزم کرده است تا با حاشیه‌سازی، سؤالات اساسی مردم را به حاشیه ببرد اما مردم به‌خوبی می‌دانند دیگر با گفتاردرمانی و شعارهای سبز و بنفش نمی‌شود کشور را اداره کرد چراکه کشور برای برون رفت از مشکلات به مسئولان جهادی و پاک دست نیاز دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نادری IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    13 0
    روحانی مرگ سیاسی اصلاحات رو رقم زده دوران تعیین تکلیف خاتمی و پسران رفسنجانی حسن خمینی خیلی وقت هست تموم شده جهانگیری باید قبول کنه و واقع بین باشه
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    جهانگیری، باد شده دورانی که در کوچه خلوت......؟
  • سید سعید IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 1
    در این شرایط تحریم جهانگیری شاهکار کرده است. ان شا ا.. کاندیدا شود و رئیس جمهور شود
  • DE ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 4
    اسحاق در محاق نیز ازجمله مسئولان دولتی است که شناخت مردم از او نه به‌خاطر اقدامات سازنده و ارزنده بلکه به‌واسطه اظهارات شاذ و گاها تخریبی او بوده است خصوصا وقتی که با کفش رفت روی فرش زلزله زدگان. علت اینکه مردم اسحاق در محاق را نمی شناسند بخاطر اینست که ۸ سال است او در عمق زمین مشغول خاکبرداریهای خرابی های سلسله محمودیه است و عن قریب که از آن طرف کره زمین بیرون بیایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس