کد خبر 1212364
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۲/۱۴| سامانه بارشی جدید فردا وارد کشور می‌شود/ هشدار سیلاب ناگهانی و صاعقه در ۱۲ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و تدام بارش‌ها تا شنبه هفته آینده نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی و صاعقه در ۱۲ استان هشدار داد.

به گزارش مشرق، براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان و نیمه شمالی فارس فعال است که پیامد آن رگبار، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و درمناطق مستعد بارش تگرگ است.

 در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال خوزستان بارش پراکنده، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

فردا سامانه بارشی در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد،‌ سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، شمال و شرق فارس فعال است و سامانه بارشی دیگر در این روز وارد کشور می‌شود. فعالیت این سامانه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای پنجشنبه،‌ جمعه و شنبه بارش در شمال غرب،‌ سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز،‌شمال شرق،‌بخش‌هایی از شرق،‌جنوبی شرق و مرکز کشور پیش بینی می‌شود.

همچنین امروز افزایش نسبی 5 تا 8 درجه در سواحل دریای خزر و از فردا تا آخر هفته کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر و اردبیل روی می‌دهد.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبارباران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1400/02/14: سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، نیمه شرقی اصفهان، نیمه شمالی کرمان، سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه 1400/02/15: آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان رضوی، نیمه جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها،آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی.

احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک، شکستن درختان، احتمال آسیب به سازه‌های سست

توصیه: خودداری از تردد وتوقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست، عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و تدام بارش‌ها تا شنبه هفته آینده نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی و صاعقه در ۱۲ استان هشدار داد// بابا دارن چیکار میکنن تو و جلسات مذاکرات وین .قرار شد اول تحریمها را بردارین بعد آب آشامیدنی .باز عوضی فهمیدند. قبول تحریمها را پله پله در عرض ۸ سال آینده لق کنید که یِهو سیل نیاد.
  • حامد IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    ظاهرا کمبود آب، شامل سیلاب نیست! مدیریت هم که طبق معمول نیروهای نظامی و جهادی باید بیان وسط!
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    خداوندراهزارمرتبه شکریه خاطربارش رحمت.۴۸۲۲
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    برا کرمان ناشکری نباشه خوب نبود اینم دلیلش تغیر اقلیم وگرمایش زمینه 6تا زحمتکش وعیالوار از همشهری های عزیزمون پر کشیدن .کرمان کل زمستان دوتا باران کم داشت خشک بود .وخشکی زمین باعث این سیلابهای ویرانگر میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس