کد خبر 1212844
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۲/۱۵| بارش باران و وزش باد شدید ۵ روزه در برخی استان‌ها/ هشدار امواج ۳ متری در سواحل شمالی و جنوبی

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش باران، و وزش باد شدید تا یکشنبه آینده در برخی استان‌ها نسبت به افزایش ارتفاع امواج در سواحل شمالی و جنوبی هشدار داد.

به گزارش مشرق، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان،‌ آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. در مناطق کوهستانی و مستعد بارش تگرگ و صاعقه دور از انتظار نیست.

همچنین در غرب سواحل دریای خزر ابرناکی، وزش باد شمالی و بارش باران پیش بینی شده است. از بعدازظهر امروز و طی روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش محسوس دما روی می‌دهد و دریای خزر نیز در این مدت مواج پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز،‌ سواحل شمالی، خراسان شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، مناطقی از استان‌های اصفهان، شمال فارس، غرب یزد و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی شده است.

روز جمعه در کل نوار شمالی و مناطقی از شرق فارس، اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. شنبه هفته آینده گستره بارش‌ها مربوط به نیمه شرقی کشور است و در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی شدت خواهد داشت.

یکشنبه هفته آینده علاوه بر شمال سیستان و بلوچستان در خراسان جنوبی، یزد و مناطقی از اصفهان بارش روی می‌دهد. در شمال غرب،‌ دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان،‌قزوین و البرز،‌غرب سواحل دریای خزر و استان‌های همدان، مرکزی و قم به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار باران پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه اول: افزایش ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: شرق تنگه هرمز و شرق هرمزگان و غرب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک و تورهای ماهیگیری.

توصیه: ممنوعیت در شنا، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل.

توصیف سامانه دوم: افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: صبح چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۵

زمان پایان: اواخر وقت پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۶

نوع مخاطره: ارتفاع موج حداکثر تا ۲ متر، فراساحل حداکثر تا سه متر.

منطقه اثر: دریای خزر و مناطق دور از ساحل و ساحلی گیلان، مازندران، گلستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک و تورهای ماهیگیری.

توصیه: ممنوعیت در شنا، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 0
    هشدار امواج ۳ متری در سواحل شمالی و جنوبی// روحانی مچکریم بنده خدا گفت 100 روزه تحولی در اقتصا بکنم منظورش 110 روز آخر 8 سال بیده بیده.الان هم که در وین هنوز تحریمها را لاق نکردند که آب آشامیدنی داره میاد اونهم با امواج چند متری .خدا کنه مردم زیر بار سیب و گلابی برجام فقط له نشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس