استان تهران نیازمند ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در استان تهران حدود ۱۰ میلیون نفر داوطلب واکسیناسیون کرونا وجود دارد و با توجه به دستورالعمل تزریق ۲ دوز واکسن برای هر فرد، ۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز است.

به گزارش مشرق، جلیل کوهپایه زاده در اولین نشست قرارگاه واکسیناسیون همگانی کووید ۱۹ با بیان این که در روزهای آینده با حجم زیادی از مراجعه برای دریافت واکسن مواجه می‌شویم، افزود: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال سن در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شده و سایر گروه‌های سنی نیز به مرور به جمع مراجعه کنندگان مراکز بهداشت اضافه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

۴۵ میلیارد دلار برای واکسیناسیون کرونا نیاز است

وی به سهم ۴ میلیون نفری دانشگاه علوم پزشکی ایران در واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: این میزان واکسیناسیون عدد کوچکی نیست و نیاز به برنامه ریزی دقیق و ایجاد ساز و کار چندین ماهه در کنار ارائه سایر خدمات ضروری که در حال انجام است، وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر دغدغه نبود واکسن نداریم و از این فرصت باید برای پوشش سریع و حداکثری واکسیناسیون مردم بر اساس اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اقدام کنیم.

کوهپایه زاده ضمن تاکید بر به کارگیری همکاری‌های بین بخشی در سطح استان تهران، اظهار داشت: از ظرفیت و کمک فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بسیج، هلال احمر و سایر نهادها به منظور تسریع و ظرفیت سازی برای واکسیناسیون همگانی استفاده کنید.

وی با بیان اینکه حمایت خیرین سلامت در این اقدام بزرگ را فراموش نکنید، افزود: همه گیری کرونا و در حال حاضر واکسیناسیون همگانی موجب شده تا فرهنگ مشارکت‌های اجتماعی در جامعه تقویت شود و این همگرایی و توجه فرصتی بزرگ برای نظام سلامت است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    یعنی الان چین دومیلیارد واکسن زده که کرونا را ریشه کن کرده و زندگی حالت عادی گرفته چه خوابی برای ملت نادان دیده اند اندکی تفکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس