کد خبر 1214110
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
مربی استقلال: از همه خسته‌تر هستیم؛ جدال با ذوب‌آهن همیشه سخت است

مربی تیم فوتبال استقلال، گفت: ذوب‌آهن تیم بسیار منظمی خصوصا در کارهای دفاعی است و جدال با آنها برای هر تیمی سخت خواهد بود.

به گزارش مشرق، صالح مصطفوی در نشست خبری پیش از بازی با ذوب‌آهن، اظهار داشت: بازی سنگینی خواهد بود. ما و کادر فنی به خوبی تیم ذوب‌آهن را آنالیز کردیم. تیم بسیار منظمی خصوصا در کارهای دفاعی هستند و جزو بهترین تیم‌ها از این حیث به شمار می‌روند. پیدا کردن روزنه در خطوط دفاعی آنها بسیار سخت است. باید به مجتبی حسینی تبریک بگویم که توانستند ذوب‌آهن را از آشفتگی پیش از حضورشان در کارهای دفاعی خارج کردند. بازی مقابل ذوب‌آهن برای هر تیمی سخت خواهد بود.

وی درباره مصدومیت قاسم حدادی‌فر و تاثیر نبودن این بازیکن خاطرنشان کرد: قاسم حدادی‌فر یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران و اسطوره باشگاه ذوب‌آهن است و بسیار قابل احترام است. نبود او برای هر تیمی تاثیرگذار است اما چیزی که ما در آنالیز دیدیم؛ کار تیمی بسیار منظم و منسجم این تیم است و نبود یک بازیکن تاثیری روی این قضیه نخواهد داشت.

مربی استقلال درباره غایبان این تیم مقابل ذوب‌آهن بیان داشت: داریوش شجاعیان به دلیل چهار اخطاره بودن محروم است. به دلیل فشردگی بازی‌های آسیایی چند بازیکن ما دچار مصدومیت شدند. محمد نادری خوشبختانه رسیده است اما وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و متین کریم‌زاده به احمتمال زیاد حضور نخواهند داشت.

وی درباره تاثیر بازی شهرآورد روی این مسابقه گفت: همیشه بازی قبل و بعد از دربی شرایط خاص خودش را برای استقلال و پرسپولیس داشته است. کادر فنی و در راس آن فرهاد مجیدی سعی کردند تیم را برای این دیدار آماده کنند. به غیر از خستگی وحشتناک که با برنامه‌ریزی منحصر به فرد ای اف سی به تیم‌های آسایی و خصوصا ما تحمیل شده است مشکلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

برنامه ۴ مسابقه از یک هشتم نهایی جام حذفی

این مربی ادامه داد: مشکلی که ما علاوه بر فشرده بازی کردن داشتیم این بود که باید در ساعت‌های سه، چهار، پنج و هفت صبح بعد از بازی تازه می‌خوابیدیم. یعنی اوج تایم ریکاوری که باید بازیکن بخوابد دقیقا در آن زمان باید بازی می‌کردیم. برای همه تیم‌ها فاصله کم بود ولی ساعت بازی‌های ما هم به خاطر شرایط خاص کشور عربستان و ماه رمضان و اینکه بازی‌ها باید بعد از فطار می‌بود؛ کار را سخت‌تر کرده بود. در ضمن بقیه شهرها ۲ ورزشگاه داشتند و در جده یک ورزشگاه وجود داشت و ما چهار بازی را در ساعت دیری انجام دادیم و ساعت خواب بازیکنان به هم ریخت. امکانات کمتری هم  برای ریکاوری داشتیم. این خستگی زیاد باعث آسیب‌های بدنی برای تیم ما شد. در مجموع تیم ما از همه تیم‌هایی که در آسیا شرکت کردند خسته‌تر است.

مصطفوی درباره تغییر تاکتیک احتمالی استقلال پیش از شهرآورد تصریح کرد: آقای مجیدی نشان داده که در ادواری که مسوولیت فنی را داشته بازی به بازی پیش می‌رود و هر بازی استراتژی خاصی در چینش نفرات و مسائل دیگر دارد. در بازی با ذوب‌هن استراتژی متفاوتی نسبت به بازی برابر پرسپولیس خواهیم داشت.

وی درباره دور بودن ذوب‌آهن از شرایط مسابقه اذعان داشت: اینکه تیم‌هایی که در آسیا نبودند دور از شرایط مسابقه بودند را قبول ندارم چون احتمالا هر ۱۰ یا ۱۲ روز بازی دوستانه داشتند. فکر نمی‌کنم ۱۰ یا ۱۵ روز بازی نکردن در فرم تیم‌ها تاثیر داشته باشد. تیم‌هایی که در آسیا بودند اما کار را سخت کرده و ماجرا فرسایشی شده است. برنامه‌ریزی ای اف سی باعث شد تا تیم‌های حاضر در این مسابقات تحلیل بروند.

مربی استقلال درباره اینکه جانشین فراز کمالوند ایرانی خواهد بود یا خارجی گفت: این سوال را باید فرهاد مجیدی شخصا جواب بدهد. فرهاد مجیدی بسیار اهل مطالعه و مشاوره است. اینکه قرار است کسی به کادر اضافه شود یا خیر را بهتر است خودش حواب بدهد.

مصطفوی در پایان راجع به دیدار مجدد با ذوب‌آهن در جام خذفی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت بیان داشت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و آن بازی سخت‌تر خواهد بود چون شناخت بیشتر می‌شود. در لیگ قهرمانان اسیا هم بازی‌های دور دوم نزدیک‌تر و کم‌گل‌تر بود. چون تیم ها و بازیکنان از هم شناخت بیشتری پیدا می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس