ویژه ها

بانیان اصلی وضع موجود، بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت‌ها، ژست منجی به خود گرفته و با توهین به شعور مردم، خواهان تشکیل دولت سوم روحانی هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**هاشمی طبا:اگر ظریف با برنامه بیاید،رای بالایی دارد

«مصطفی هاشمی طبا» فعال سیاسی اصلاح طلب که در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ کاندید شد ولی با این که از نامزدی انصراف نداد، اعلام کرد که خودش به روحانی رای می دهد در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«علاوه بر اینکه  دولت‌ها خود با مشکلاتی مواجه هستند از سوی دو توپخانه مورد هجمه و تخریب قرار می‌گیرند. از جمله در این مدت دولت آقای روحانی را یک توپخانه خارجی‌ها می‌کوبد و عاملی مثل ترامپ هم آن توپخانه را تشدید کرده و هم خود به توپخانه اضافه‌ای علیه دولت تبدیل می‌شود. دوم توپخانه‌های داخلی هستند که هم نظر با توپخانه‌های خارجی عمل می‌کنند».

هاشمی طبا در ادامه گفت:«در نتیجه این هجمه‌های دو جانبه مردم نیز دولت را نکوهش می‌کنند اما نکته اینجا است که در نتیجه این اتفاقات اعتماد مردم نه به دولت بلکه به نظام کاهش می‌یابد. البته به نظر من اصل قضیه در این هجمه‌ها و حمله‌ها به قضیه نفوذ باز می‌گردد. یعنی درست است که یک آدم وجیه و خوب یک حرفی می‌زند ولی اگر ریشه‌یابی شود به همان جریان نفوذ بر می‌گردد. لذا این همه حمله به دولت که به حمله به نظام و بی‌اعتمادی مردم منجر می‌شود نتیجه نفوذ است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد:«در یک هفته اخیر یک نهضت ظریف کوبی راه افتاده و استنباط من این است و مطمئن نیستم، اما به نظرم  این قضیه درز کرده که ابزاری برای کوبیدن آقای ظریف شود که احیانا جرات آمدن به میدان ریاست جمهوری نکند... به نظر من آقای ظریف کاراکتر خوبی دارد، بلیغ سخن می‌گوید و به مسائل دنیا آشنا است...من معتقدم اگر آقای ظریف برنامه داشته باشد، در انتخابات حاضر شود و آن بخش از جامعه در انتخابات مجلس یازدهم شرکت نکرده بودند به میدان بیایند ظریف رای خوبی خواهد آورد».

هاشمی‌طبا: اگر ظریف با برنامه بیاید رأی بالایی دارد/ با «دولت سوم روحانی» به عقب برنمی‌گردیم

هاشمی طبا، حمله به دولت را نتیجه نفوذ نامیده است. به عبارت دیگر وی منتقدان دولت را جماعتی نفوذی قلمداد کرده است.

این ادعا در حالی است که اتفاقا یکی از علت های اصلی کارنامه بسیار ضعیف دولت روحانی، قصور و تقصیرهای دولتمردان در بکارگیری نفوذی ها و جاسوس ها در پست های حساس و کلیدی بوده است.

جیسون رضاییان، عبدالرسول دری اصفهانی، نزار زکا، باقر و سیامک نمازی، نازنین زاغری، هما هودفر، کاووس سید امامی، محمدعلی شعبانی، جاسوس دستگیر شده در دفتر حسام الدین آشنا، جاسوسان عضو تیم مذاکرات هسته ای و...موجب شد تا کارشناسان، دولت روحانی را «بهشت جاسوس ها» لقب دهند.

متاسفانه در سال‌های اخیر نفوذ جاسوس‌ها در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز نگران کننده بوده است؛ اما نگران کننده تر آنکه وقتی جاسوس‌ها دستگیر می‌شوند، مقامات ارشد دولت واکنش مناسبی نشان نمی‌دهند.

سکوت، توجیه و توهین، خلاصه واکنش برخی دولتمردان در قبال دستگیری جاسوس‌ها در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز دولتی بوده است.

هاشمی طبا در مصاحبه مذکور، ظریف را کاندیدای مناسب انتخابات ریاست جمهوری نامیده است. این در حالی است که ظریف یکی از ضعیف ترین وزرای دولت روحانی بوده است.

خسارت محض برجام، کاهش شدید ارزش پول ملی، اخراج و بازداشت غیرقانونی دیپلمات های ایرانی، عملکرد بسیار ضعیف در دیپلماسی منطقه ای(فاجعه منا، زانوزدن مقابل امیر کویت و...)، فشل بودن دیپلماسی اقتصادی و...تنها بخشی از عملکرد بسیار ضعیف ظریف در 8 سال اخیر است.

** با «دولت سوم روحانی» به عقب برنمی گردیم

«محمد شریعتمداری» رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در سال 96 و وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است.

 نکته قابل تأمل اینجاست که در سال ۹۷، محمد شریعتمداری با استعفا توانست از استیضاح مجلس در سمت وزیر صمت بگریزد؛ اما این وزیر استیضاحی و مستعفی در اقدامی تأمل‌برانگیز و عجیب از سوی رئیس‌جمهور به‌عنوان وزیر پیشنهادی کار معرفی شد!

سؤالی که در آن مقطع در افکارعمومی ایجاد شد این بود که اگر محمد شریعتمداری وزیر کارآمدی بود، چرا از وزارت صمت استعفا داد؟!

حالا روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «دولت سوم خاتمی را تشکیل می دهم» نوشت:«نشست روز شنبه «جبهه اصلاحات ایران» میزبان محمد شریعتمداری بود که این روزها علاوه بر حضور در کسوت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با 19 رای به عنوان یکی از کاندیداهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم مطرح است. شریعتمداری در این جلسه آدرس‌هایی از دولتی که در نظر دارد ارایه کرد؛ دولتی که او نام آن را «دولت سوم خاتمی» گذاشته».

هاشمی‌طبا: اگر ظریف با برنامه بیاید رأی بالایی دارد/ با «دولت سوم روحانی» به عقب برنمی‌گردیم

اما شعار آقای محمد شریعتمداری، توهین به فهم و شعور مردم است. وی باید شعار «دولت سوم روحانی» را اعلام کند. چرا که وی رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 بوده و در هشت سال اخیر نیز در پست های ارشد دولتی حضور داشته است.

شریعتمداری در مقطعی که در دولت روحانی وزیر صمت بود به دلیل کارنامه بسیار ضعیف تا آستانه استیضاح در مجلس رفت.   عدم کنترل و مدیریت بازار و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و احتکار کالا، عدم مدیریت صحیح بر تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی، عدم پیشگیری از گران‌فروشی محصول واحدهای صنعتی بزرگ که به نوعی وابسته به دولت هستند، عدم انجام کامل وظایف قانونی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وجود فساد و رانت در واردات خودرو و ثبت سفارش برای دریافت ارز و عدم نظارت بر صنایع خودروسازی کشور که سبب گران‌فروشی، احتکار خودرو و به هم ریختگی بازار شد و...از جمله نقاط ضعف مدیریت شریعتمداری در وزارت صمت بود.

حالا وی با چنین کارنامه ای به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری وارد میدان شده است.

لازم به ذکر است که «محمدهادی رضوی» (داماد محمد شریعتمداری و متهم اول فساد بانک سرمایه)، علاوه بر سینما در پتروشیمی و صنعت نفت هم دستی بر آتش داشته است. در دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی در کنار 31 متهم دیگر بانک سرمایه، نماینده دادستان در قرائت بخشی از کیفرخواست صادره برای این متهمان با استناد به گزارش‌های بانک مرکزی اتهام هادی رضوی دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور را محرز دانست و گفت: «در حالی که کشور گرفتار تحریم، تعطیلی کارخانه‌ها و مواجه با محدودیت منابع است افرادی مثل هادی رضوی با پرداخت حق حساب به مدیران بانک بدون رعایت بهداشت اقتصادی مبالغ کلانی را از بانک به یغما برده‌اند».

نکته قابل تأمل اینجاست که بانیان اصلی وضع موجود، بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت ها، ژست منجی به خود گرفته و با توهین به شعور مردم، خواهان تشکیل دولت سوم روحانی هستند.

**روزنامه حامی دولت: بازار مسکن زیر سایه سنگین قدرت دلالان است

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «بازار مسکن زیر سایه سنگین قدرت دلالان» نوشت:«بسیاری بر این باورند که یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر افزایش نرخ ارز است. جهش نرخ ارز به‌ طور دقیق بر آهن‌آلات ساختمانی اثرگذار است، اما نکته مهمی که باید زیر ذره‌بین قرار بگیرد، حضور سوداگران در این بازار و به‌دست‌گرفتن نبض آن است».

هاشمی‌طبا: اگر ظریف با برنامه بیاید رأی بالایی دارد/ با «دولت سوم روحانی» به عقب برنمی‌گردیم

روحانی- تیر 99- در جلسه هیات دولت گفت:«نسبت به مسکن اعتراف می‌کنم که عقب‌ماندگی در دولت یازدهم داشتیم چرا که برخی طرح‌های ما اجرایی و عملیاتی نشد. تلاش کردیم مسکن‌های ناتوان و بدون خدمات را به جایی برسانیم و دچار عقب‌ماندگی شدیم و در دولت دوازدهم با تلاش فراوان باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم».

در این میان، عباس آخوندی، وزیر سابق مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی یکی از متهمین اصلی وضع موجود مسکن است. وی علی‌رغم کارنامه بسیار ضعیف، هیچ‌گاه توسط رئیس‌جمهور برکنار نشد و در نهایت با طلبکاری استعفا داد!

آخوندی قریب به ۶ سال وزیر راه و شهرسازی بود، اما در این مقطع بی‌عملی دولت در تکمیل مسکن مهر و عدم اجرای وعده مسکن اجتماعی و همچنین بی‌عملی دولت در به سرانجام رساندن طرح اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی و عدم نظارت بر بازار اجاره مسکن، موجب شد تا نرخ خرید و اجاره‌بهای مسکن با افزایش سرسام‌آوری مواجه شود.

چندی پیش «سیدنظام‌الدین موسوی» نماینده مجلس در توییتر نوشت: «خبر خوش اینکه آیت الله رئیسی مجدداً تاکید کرد که "ترک فعل" مسئولان قبلی باید پیگیری شود. خبر خوش بعدی اینکه رئیس سازمان بازرسی اعلام کرد: پیگرد ترک فعلهایی چون بی توجهی به ساخت مسکن ارزان قیمت و راه اندازی سامانه های قانونی، در دستور کار است. آقای آخوندی آماده باشند».

یکی از نتایج عملکرد دولت روحانی،افزایش بیش از ۶۰۰ درصدی قیمت مسکن است که سبب شده خانه‌دار شدن برای اقشار مستأجر، به یک آرزو تبدیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • FR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    14 0
    خخخخخ حتما امیدوارم با ظرافت بیاد
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      8 1
      جواد نیویورکی ؟
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      1 1
      آقاش هاشمی طبا خوبی ؟ شِژوری ؟ شِه تحلیلهایی میکنی ژون تو . ژریف میخواد بیاد ؟ عژب !!!
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    15 1
    خخخخخخخخخخخ دولت سوم روحانی تو خواب ببینین دیگه توی این 4 سال اینقدر به مردم بدبخت گشنگی دادین که به گدایی مدرن روی اوردن مثل اینکه توی این مملکت زندگی نمیکنین خخخخخخخخخخخخخخخخخ ظریف پست فطرت 1 میلیون رای هم نداره
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    14 1
    با دولت ۳ روحانی با این قیمت مسکن و مرغ و گوشت به عصر غارنشینی و شکار بر می گردیم
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    13 0
    هاشمی طبا این دفعه روحانی تحویلت نگرفت ظریف هم بیاد همینه از معاون اولی تو خبری نیست
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    9 1
    فرض کنیم که شورای نگهبان ظریف و امثال او را تایید کند. اون وقت میلیونها ایرانی مثل بنده دچار گمراهی خواهیم شد چون بعد از این تایید دیگر نمی توانیم معنی اطاعت از امر ولی فقیه را بفهمیم. میلیونها ایرانی نمی توانند معنی پایبندی به ارزشها و اصول انقلاب اسلامی را درک کنند. تمام اعتمادی که به فقها وجود دارد از بین خواهد رفت. نه من باورم نمی شه که ظریف مورد تایید شورای نگهبان باشد.
    • ع.م.114 IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      0 0
      شما و امثال شما یا واقعا نمیفهمید و یا خودتان را به نفهمی زده اید . چرا از طرف رهبری و ولی فقیه نظر میدهید ؟ کی آقا فرمودند که ظریف صلاحییت ندارد ؟ چرا فرمایشات رهبری را به نفع عقاید خود تفسیر میکنید ؟ چرا از خدا نمیترسید ؟ حضرت آقا فرمودند که این صحبتها از مسئولین ج.ا.ا. جای تأسف و تعجب دارد . درست هم فرمودند . واقعا برخی صحبتهای آقای ظریف به نفع کشور نبود , ولی این اشتباه ایشان دال بر زیر سئوال رفتن صلاحیت وی نمی شود . هر کسی ممکن است اشتباه کند پس اینقدر با اظهارات جاهلانه , بار گناهتان را سنگین نکنید . قرار نیست اگر من و شما از کسی خوشمان نیامد , او از زندگی ساقط و ریشه کن شود . از روی انصاف و تقوی سخن بگوئید . حالا که ظریف نیامده , اگر آمد تأیید یا رد ایشان , با شورای نگهبان است , نه دیگران . و اگر کسی بخواهد با تأیید یا رد یک نفر به فقها و ... شک کند , باید به شعور خودش شک کند . چونکه همین شورای نگهبان هم تحت نظارت رهبری است و اگر اقدام اشتباهی صورت دهد , رهبری معظم در راستای جلوگیری از تضییه حقوق افراد یا کشور , اصلاحات لازم را انجام خواهند داد . مانند موضوع مشائی و معین .
  • سید IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    12 2
    با ریاست جمهوری ظریف الدوله یعنی زنده شدن عصرقجر در ایران!!
  • سید IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    9 1
    دولت سوم روحانی چرا که نه؟! معلوم است که پولهای بادآورده از دریافت های نجومی و اختلاس های کهکشانی و دزدی های کیهانی به دهان شان خیلی هم خوب مزه کرده است و باید هم آرزوی تداوم این چنین دولتی برای ادامه این بخور و بریزها را داشته باشند!!!
    • ۱۰۰ IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      3 1
      چطور اون زمان هر که از راه میرسید تو سر احمدی نژاد میزد تضعیف نظام نبود ولی حالا انتقاد از دولت تضعیف نظام است؟
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    7 0
    هاشمی طبا شعرجدید چی داری دم انتخابات بخونی بخندیم؟
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    10 0
    ما گل‌های خندانیم....!!!!!
  • علی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    3 0
    دم سا... گرم، جنس ناب... می زنی!!!!! مردم متنفر از ر.... و.ج.... وظ...هستند، تو میگی رای بالا داره. اصلا نباید این .... تایید صلاحیت بشه....
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    7 0
    امیدوارم ظریف بیاد ببینیم چند هزار رای داره
    • FR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      4 1
      منظور شما چند صد راي بود نه چند هزار راى البته !
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      3 1
      کجا بیاد؟ باید بره!
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    3 0
    اقای هاشمی طبا شما یا خوابی یا از جامعه ایران اطلاع نداری الان با حرف های صدتا یه غاز ظریف درباره سردار شهید این اقا حتی از حسن روحانی منفورتر هست پس اظهار نظر نکن
  • توران IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    2 0
    بهتر است آقایان اصلاح طلب خودشان را آبروی نظام ندانند. اگر قوه قضاییه این دولت را محاکمه کند مردم به نظام اعتماد می کنند. ....
  • FR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    3 0
    دولت سومي خاتمي مُردَم از خنده اين مرد ناتوان و باند سابقش كه همه به امريكا و انگليس پناهنده شدن ! سوال من اين است كه چطور باند فساد اصلاح طلب هنوز دادگاهي و مجازات نشده ! اعدام و سپردن انها حد يقل قسط ميباشد انشاءالله من الله توفيق
  • وطن پرست DE ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    1 0
    دوست سوم خاتمی. خیلی این ها وقیحن پس تکرار خاتمی چی بود!!! با این که نقاب از چهره افتاده بازم از نقش بازی کردن دست نمی کشن.
  • علی IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    3 0
    آخه هاشمی طبا چه مدیریت بدردبخوری داشته که هی ازنظرهای صدمن یک غاز او رونشر میدهید
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    3 0
    ولی با دولت سوم روحانی یادش بخیر روزگار غار نشینان رو احیا میکنیم همه میریم تو غار و صحرا حال میده زندگی کردن
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    4 0
    جناب *هاشمی طبا مردم دارند خودشان را برای صف مرغ اماده میککند خبر دارید یا بیخبرید. حالا چطور باید به ظریف رای
  • DE ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    4 1
    هاشمی طبا:اگر ظریف با برنامه بیاید،رای بالایی دارد ولی بدبختی اینجاست که کلا برنامه ندارد. ظریف برجام را که حاصل عمر اوست درست نخوانده امضاء کرد اگر رییس جمهور شود حاضر نیست یکبار هم قانون اساسی را درست بخواند. بعد کل ایران میشود دولت قاجار.
  • DE ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    4 0
    هاشمی طباخ این آشی که میخوای برای ملت بپزی قبلا پختند ۸ سال هم با ملاقه خورد مردم دادند از این آش متعفن حال همه بهم میخوره. هاشمی طباخ این آش را برای خودت و همپالگیهایت بپز .
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    7 0
    بیچاره مشاعرش رو از دست داده
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    4 0
    آقای هاشمی طبری آقای ظریف با کدام کارنامه رای بالای دارد؟ با برجام یا موضوع آمریکا و اتم یا خنده به دشمن و اتم به خودی یا با فایل صوتی و ندانستن وظایف بعد از چند سال وزارت ، مگر هرکسی چند زبان خارجه بلد بود مستحق ریاست جمهوری است ، افرادی را می شناسم که علیرغم تحصیلات کم از فهم و بصیرت انقلابی بالاتر از امثال ظریف برخوردارند
  • پیروزه IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    2 0
    خواب دید ی
  • RU ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    3 0
    آقای هاشمی طبا جون تو برو همون شعر یه توپ دارم قل قلی رو بخون ،نمیخواد نسخه بپیچی ،حسن برای ضد پشیمون بسه
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    با سلام خیلی جالبه از هاشمی و شریعتمداری تا سایر چهره های دولت و ... بصورت خود شیفته ای از دولت مطبوع خود اظهار رضایت کرده و ادامه آن را یک اقدام سمبلیک می دانند. آیا سرنوشت و زندگی جامعه و مردم و منافع ملی اهمیتی برای این عده ندارد؟ یا رفتار این عده دقیقا همان بیماری بی شعوری است و یا اینان ماموریتی نظیر خاندان پهلوی دارند؟ چرا این عده مردم و نقش آنان را در انتخاب و متن حیات سیاسی نادیده می گیرند؟ ان شاء الله در انتخابات خردادماه ملت با این عده تسویه حساب می کند ...
  • مقدس IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    6 0
    این یارو فسیل جوکر خوبی هست ، از اون دسته دلقک‌های پرروئی .
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    4 0
    مگر فقط رای خودشو بیاره بقیه خانواده وفک فامیلشون هم که اونورآب هستند
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    2 0
    مگر فقط رای خودشو بیاره بقیه خانواده وفک فامیلشون هم که اونورآب هستند
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    4 0
    مگر فقط رای خودشو بیاره بقیه خانواده وفک فامیلشون هم که اونورآب هستند
  • ناشناس IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    2 0
    به همين خيال باش
  • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    3 0
    هاشمی طبا هنوز زنده است؟
  • علیرضا IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    امریکا بمب اتمی دارد ظریف نیاید بهتراست
  • محمدی . قم IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    چه بخواهیم و چه نخواهیم , بنابر فرمایشات بنیان گذار ج.ا.ا. و تأکید رهبرمعظم انقلاب; ((میزان رأی ملت است )) اگر ظریف بیاید که بعید است بیاید , با این حجمه ای که به ناحق برایش بپا کردند , رأی میآورد , رأی بالائی هم میآورد . حالا هی فحش بدهید و ناسزا بگوئید و مسخره کنید . فقط خودتان را خسته میکنید و شخصیت فرهنگی خودتان را نشان میدهید و البته میزان معاصی خودتان را بالا میبرید که این از همه بدتر است . پس بجای این بداخلاقی ها بروید دعا کنید که سر قولش بماند و نیاید . هر چند اگر عاقل باشد و بیاید و شورای نگهبان هم طبق وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند و جناحی برخورد نکند و ردصلاحیتش نکند , (مثل رد صلاحیت مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی) , میزان حضور مردم در انتخابات افزایش چشمگیری میابد . امیدوارم مشرق آنقدر امانتدار باشد که انتشار دهد و جناحی برخورد نکند .
  • گلهای خندان IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 0
    یکنفر برای رضای خدا این هاشمی طبا را را تحویل خانه سالمندان بدهد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس