کد خبر 1216809
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۴
شکارچیانی که هم به آهو شلیک می‌کنند هم به حافظان آهو ////////آماده انتشار

آهویی که دستش به ضرب گلوله شکارچیان قطع شد و امکان زندگی در طبیعت را برای همیشه از دست داد در منطقه شکارممنوع فیله خاصه هدف گلوله قرار گرفت؛ همان منطقه‌ای که ماه گذشته، محیط‌بانانی به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، متخلفان در منطقه شکارممنوع فیله خاصه، یک ماده آهو را هدف گلوله قرار داده و این حیوان گریزپا را برای همیشه از زندگی در طبیعت محروم کردند.

در ادامه فیلمی تاسف‌برانگیز از این آهو که دستش بر اثر اصابت گلوله قطع شده را مشاهده می‌کنید.

دانلود

پرویز رستمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این باره به میزان گفت: در پی تماس تلفنی یکی از اهالی روستای ساری درق، مبنی بر مشاهده یک ماده آهو که دست راستش بر اثر شلیک گلوله قطع شده، ماموران محیط زیست عازم منطقه شده و این آهو را به مرکز نگهداری حیات وحش باغ دشت سهرین زنجان منتقل کردند.

وی افزود: طبق نظر دامپزشک، محل قطع دست این آهو پانسمان شد و داروهای لازم از جمله آنتی‌بیوتیک‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

۱

رستمی با بیان اینکه وضعیت این آهو رضایت‌بخش است گفت: هرچند حال این آهو خوب به نظر می‌رسد و از آب و خوراکی که در اختیارش قرار می‌گیرد استفاده می‌کند اما متاسفانه دیگر امکان ادامه حیات در زیستگاهش را نخواهد داشت.

وی این ماده آهوی نگون‌بخت را یکی دیگر از قربانیان تخلفات شکار دانست و یادآور شد: این آهو در منطقه شکارممنوع فیله خاصه هدف گلوله قرار گرفت؛ دقیقا همان منطقه‌ای که ماه گذشته، محیط‌بانان مهدی مجلل و میکاییل هاشمی به ضرب گوله سلاح جنگی توسط شکارچیان به شهادت رسیدند.

به گزارش میزان- ازدیاد سلاح‌های شکاری و جنگی اعم از مجاز و غیرمجاز در سطح جامعه متاسفانه افزایش تخلفات شکار را به همراه داشته که تصاویر و فیلم‌های آن در فضای مجازی به وفور یافت می‌شود. کمبود نیرو، امکانات و تجهیزات یگان حفاظت محیط زیست هم مزید بر علت شده و حالا کار به جایی رسیده که متخلفان از تهدید به قتل کاربران فضای مجازی و هدف گرفتن محیط‌بانان هم ابایی ندارند. شلیک تیر خلاص به محیط‌بانان زنجانی توسط متخلفان، مصداق بارز این گستاخی است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    17 0
    صدور مجوز شکار، عدم هزینه برای حفاظت محیط زیست ، عدم قوانین حامی محیط بان و اجازه استفاده از اسلحه، حقوق کم محیط بانان که شهدای زنده این دوران هستند و عواملی انسانی و محیطی و به اصطلاح توسعه ای باعث گسترش این جنایات شده است. در کلیپی یک راهنمای شکار از جمهوری باکو با افتخار ایران و ایرانی را تمسخر و شکارهای با مجوز و بی مجوز را به نمایش درآمده است و موجب خشم مردم شده است. ایکاش مجلس انقلابی مشابه افزایش بودجه نهادهای مختلف، سازمان محیط زیست و طرحی در دفاع از این عزیزان تصویب میکرد تا محیط بانان با اقتدار ریشه شکار و شکارچی قضیه القلب و جانی را از ایران عزیزمان برچینند به امیدی که این موضوع در والدینشان قرار گیرد و مشابه مجالس قبلی به نام دفاع از اشتغال افراد محلی به کام شکارچیان رفتار نکنند.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    16 0
    داعش در لباس شکارچیان غیر مجاز ظاهر شده. شل بگیریم قشنگ گسترش پیدا میکنه و دیگه نمیشه جمعش کرد. چاره اش حکم اعدام قاطعانه متجاوزان به حریم طبیعت است. البته اگر تا آن وقت دیگر طبیعتی باقی مانده باشد.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    9 0
    آدم های خبیثٍ متعفن. نمیتونی درست هدف بگیری، حیوان نگونبخت رو زجرکش نکن...
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    4 0
    خدایا دست عزیزان اون شکارچی رو قطع کن تا زجر بکشه هرروز الهی آمین
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    3 0
    تو خارج کمپانی هایی هست که برای حیوانات دست و پای مصنوعی تولید میکنن میشه ازونها کمک گرفت
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    3 0
    وقتی قانون و قوه قضائیه نگران حال شکارچی ادمکشه نتیجش میشه این هم نابودی محیط زیست هم شهید شدن محیط بان چرا اصلا قوه قضائیه قانونی وضع نمیکنه محیط بان بتونه راحت شکارچی که تفنگ داره رو بزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس