جیجی حدید

سوزان ساراندون نوشت: «همبستگی با ملت فلسطین که با پاکسازی قومی روبه‌رو هستند، ضروری است. آنها به دست دولت اسرائیل و سازمان‌های یهودی دارند ترور می‌شوند. دنیا دارد تماشا می‌کند.»

به گزارش مشرق،  تقریبا ۱۰ روز است که رژیم‌صهیونیستی، بمباران در فلسطین را شروع کرده است، عکس‌هایی که در فضای مجازی این روزها دست به دست می‌شود، کودکان و جوانانی را نشان می‌دهد که با سپر کردن جان‌شان از وطن‌شان دفاع می‌کنند. در این بخش به هنرمندان و فعالان اجتماعی‌ای پرداختیم که به این موضوع واکنش نشان دادند و بی‌تفاوت از کنار این موضوع عبور نکردند.

سلبریتی‌های غربی درحمایت از مردم فلسطین از سلبریتی‌های وطنی پیشی گرفتند

   راجر واترز

راجر واترز، خواننده انگلیسی است که همه او را با اظهاراتی که علیه رژیم‌صهیونیستی دارد، می‌شناسند. خواننده گروه پینک‌فلوید از سال ۲۰۰۶ و بعد از جنایت‌هایی که رژیم‌صهیونیستی انجام داد، کنسرتش را در تل‌آویو لغو کرد و در سال ۲۰۱۰ آهنگی برای مردم فلسطین خواند که خیلی سریع در دنیا پخش شد. او این‌بار هم در توئیتر بعد از جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی نوشت: «رسمی شده است. اسرائیل یک حکومت آپارتایدی است. ویدئوهای تخلیه خانه‌ها در منطقه شیخ جراح به قصد نسل‌کشی را ببینید.»

 

سلبریتی‌های غربی درحمایت از مردم فلسطین از سلبریتی‌های وطنی پیشی گرفتند

  سوزان ساراندون

سوزان ساراندون، هنرپیشه آمریکایی هم یکی از کسانی بود که درمورد مساله فلسطین و این جنایت‌ها، ساکت نماند و در واکنش به مسائل این چند روز نوشت: «همبستگی با ملت فلسطین که با پاکسازی قومی روبه‌رو هستند، ضروری است. آنها به دست دولت اسرائیل و سازمان‌های یهودی دارند ترور می‌شوند. دنیا دارد تماشا می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

صهیونیست‌ها حامیان مشهور فلسطین را تهدید می‌کنند

سلبریتی‌های غربی درحمایت از مردم فلسطین از سلبریتی‌های وطنی پیشی گرفتند
سلسله توییت های ملاله یوسف زی

   ملاله یوسف زی

ملاله یوسف‌زی، فعال حقوق بشر که این سال‌ها همه تلاشش را برای حقوق مردم پاکستان انجام داده است، درمورد مساله فلسطین هم ساکت نمانده است و در توئیت‌های مختلف سعی کرده است تا ذهن همه مردم دنیا را به این موضوع حساس کند. او در یک سلسله توئیت به جنایت‌های اسرائیل پرداخت و با انتشار عکس‌های مختلف نوشت: «اینکه کودکان کشته شوند و خیلی راحت صدای هیچ کسی در دنیا درنیاید، فاجعه است. من اینجا هستم تا بگویم چشم‌هایتان را باز کنید و مردم مظلوم را تنها نگذارید.»

سلبریتی‌های غربی درحمایت از مردم فلسطین از سلبریتی‌های وطنی پیشی گرفتند

   مارک رافلو

مارک رافلو، بازیگر آمریکایی که همه او را با بازی در نقش هالک می‌شناسند، بعد از توئیت‌های ملاله یوسف زی، به این موضوع واکنش نشان داد و با بازنشر کردن مطالب او نوشت: «خشونت در اورشلیم -به‌ویژه علیه کودکان- غیرقابل‌تحمل است. این نزاع طولانی به قیمت جان کودکان بسیاری و آینده آنها تمام شده. رهبران سیاسی باید فورا اقدام کنند، وقتی کودکان و شهروندان در امان نیستند صلحی وجود ندارد.» وی همچنین خواستار تحریم رژیم‌صهیونیستی از سوی دولت‌ها شده بود و نوشت: «‌۱۵۰۰ فلسطینی دارند نفی بلد می‌شوند. همان‌طور که تحریم رژیم آپارتایدی آفریقای جنوبی جواب داد اکنون وقت تحریم اسرائیل برای فلسطینی آزاد است.»

سلبریتی‌های غربی درحمایت از مردم فلسطین از سلبریتی‌های وطنی پیشی گرفتند

   بنکسی

او را با هنر خیابانی‌اش می‌شناسند و همیشه اعتراض‌هایش را با نقاشی‌هایش نشان می‌دهد، او را به اسم هنرمند مرموز می‌شناسند، اما کسی اسمش را نمی‌داند، او در آثارش به موضوع فلسطین هم پرداخته است، البته به شیوه مخصوص خودش. کارهای بنکسی جهت‌گیری‌های مشخص سیاسی و اجتماعی دارد. درون‌مایه بسیاری از کارهای او را مفاهیم ضدجنگ، ضدسرمایه‌داری، ضدفاشیسم، ضدامپریالیسم و... تشکیل می‌دهد. در فوریه ۲۰۱۵ بنکسی کلیپی به نام «امسال را سالی کن که مقصدی جدید کشف می‌کنی» درباره سفرش به نوار غزه منتشر کرد.


 بنکسی طی سفرش به غزه چند اثر هنری خلق کرد که یکی از آنها گربه‌ای بود روی خرابه‌های خانه‌ای که اسرائیل ویرانش کرده بود («می‌خواستم عکس‌های تخریب غزه را در وبگاه‌ام نشان دهم، اما در اینترنت مردم فقط به تصاویر گربه‌ها نگاه می‌کنند») و دیگری چند کودک که تاب‌بازی می‌کنند و تاب‌ها از یک برج دیده‌بانی آویزانند. مدیر برنامه‌هایش به نیویورک‌تایمز گفته بود: «نمی‌خواهم طرف فلسطین یا اسرائیل را بگیرم. اما وقتی می‌بینی کل محله‌های حومه شهر به تلی از خاک مبدل شده و هیچ امیدی هم به آینده نیست، شهر رنگ می‌بازد. به‌خاطر خودمان هم که شده باید این مشکل را رفع کنیم.» بنکسی در کنار نقاشی‌هایش روی دیوار حائل کرانه باختری، هتلی هم تاسیس کرده است.


هتلی متفاوت به نام «The Walled Off» که فقط چهار متر از دیوار بتنی در کرانه باختری فاصله دارد و تمام اتاق‌های آن منظره‌ای رو به دیوار دارند.بنکسی درمورد اتفاقات اخیر با گذاشتن یک نقاشی در فضای مجازی نوشت: «هیچ وقت این جنایت فراموش نمی‌شود...»

سلبریتی‌های غربی درحمایت از مردم فلسطین از سلبریتی‌های وطنی پیشی گرفتند

   جیجی حدید

جیجی حدید، مدل آمریکایی هم که پدرش دورگه آمریکایی-فلسطینی است، در اینستاگرامش نوشت: «چطور از برابری نژادی یا قومی دفاع می‌کنیم، از حقوق اقلیت‌های جنسی و حقوق زنان دفاع می‌کنیم، درباره رژیم‌های فاسد می‌نویسیم، اما هنوز ستمی را که بر فلسطینی‌ها می‌شود نادیده می‌گیریم؟ نمی‌شود از حقوق بشر به‌صورت انتخابی حمایت کرد. این‌طوری هیچ چیز جمع نمی‌شود.» خواهرش بلا حدید نیز نوشت: «همیشه برایشان گریه می‌کنم؛ برای برادران و خواهران فلسطینی که اکنون بی‌پشت و پناه و وحشت‌زده هستند.»

سلبریتی‌های غربی درحمایت از مردم فلسطین از سلبریتی‌های وطنی پیشی گرفتند
صفحه اینستاگرام لیندا هیدی

 

  لیندا هیدی

لیندا هیدی، هنرپیشه انگلیسی هم موضوع این روزهای فلسطین را مهم دانسته و در مورد این موضوع نوشت: «کاش چشم‌تان را باز می‌کردید و می‌دیدید که اینها (اسرائیلی‌ها) درحال انجام چه کاری هستند و چه جنایتی انجام می‌دهند اما شما (سیاستمداران) چشم‌ها را بسته‌اید و خون کودکان را نمی‌بینید.»

   جیمز کندی

جیمز کندی، ترانه‌سرا نیز در واکنش به حرف‌های گل گدوت نوشت: «گل گدوت اشتباه می‌کند. اسرائیل در جنگ با فلسطین نیست. اسرائیل دارد فلسطین را قصابی می‌کند. و یک‌بار دیگر دارد این کار را انجام می‌دهد.»

   ارون واللی

گل گدوت، بازیگر اسرائیلی با گذاشتن پستی در فضای مجازی نفرت‌ها را به‌سمت خود برگرداند. او که به دفاع از مردم اسرائیل پرداخته بود، با موج واکنش‌های اعتراض‌آمیز روبه‌رو شد؛ ارون واللی نویسنده در واکنش به حرف‌های او نوشت: «اظهارات گل گدوت به‌مراتب بدتر از ویدئویی است که سال پیش به‌عنوان یک تصویر بی‌خبرانه و گنگ ارائه شد.» وی می‌نویسد: «آزاد و امن. برای اسرائیل؟ همان دولتی که اشغال نظامی کرده، سرقت زمین انجام داده و پاکسازی قومی علیه فلسطین انجام داده است. وی در پایان از هشتگ فلسطین آزاد استفاده کرد.»

   بن نورتون

بن نورتون روزنامه‌نگار هم نوشت: «سرباز اسرائیلی که بدل به بازیگر مولتی میلیونر هالیوودی فیلم «زن شگفت‌انگیز» شده است، پیام‌های بی‌معنی می‌فرستد و برای رژیم آپارتایدی اسرائیل دعا می‌کند و با این کار از پاکسازی فلسطینی‌ها و فروریختن بمب‌ها بر اردوگاه‌های بی‌حفاظ غزه حمایت می‌کند.»

سلبریتی‌های غربی درحمایت از مردم فلسطین از سلبریتی‌های وطنی پیشی گرفتند

   خاویر باردم و پنه لوپه کروز

خاویر باردم و همسرش پنه لوپه کروز، در زمان جنگ غزه کارهای زیادی انجام دادند، در آن زمان با امضای طوماری به حمایت از مردم فلسطین پرداختند، در این طومار که بیش از ۷۰ هنرمند اسپانیولی‌زبان آن را امضا کرده بودند، حمله اسرائیل به غزه، نسل‌کشی عنوان شده بود و امضاکنندگان خواستار محکومیت این حمله از سوی اتحادیه اروپا شدند. این کار با هجمه سنگین لابی صهیونیستی به این زوج همراه شد، ولی باردم بر موضع خود پافشاری کرد و رژیم‌صهیونیستی را عامل قتل کودکان بی‌گناه دانست. کروز و باردم، این اقدام خود را درخواست برای صلح عنوان کردند.  در اتفاقات اخیر هم باردم با انتشار پست‌های مختلف دوباره این موضوع را یادآوری کرد و خواست تا همه نسبت به اوضاع فلسطین بی‌تفاوت نباشند.

   جان استوارت

جان استورات، شومن آمریکایی هم در برنامه معروفش «دیلی شو» و هم در فضای مجازی به حمایت از فلسطین بارها نوشت و حتی سعی می‌کرد تا حمایت‌ها را بیشتر و بیشتر کند و همه کارهایش باعث شد با انتقادهایی از سوی محافل صهیونیستی در آمریکا روبه‌رو شود، او درمورد اتفاقات اخیر در فلسطین هم در فضای مجازی نوشت: «اسرائیل باید درمورد جنایت‌هایش آگاه شود و بداند کارهایش نتیجه بدی برای او خواهد داشت.»

سلبریتی‌های غربی درحمایت از مردم فلسطین از سلبریتی‌های وطنی پیشی گرفتند

   رابرت دنیرو

رابرت دنیرو، بازیگر سرشناس هالیوود هم همیشه دغدغه انسانی دارد و برای موضوع‌های مختلف واکنش نشان می‌دهد، او در زمان جنگ غزه، اظهارات تندی علیه حمایت آمریکا از رژیم‌صهیونیستی داشت و نوشت: «مقصر اصلی این ماجرا آمریکاست؛ مطمئن باشید اگر آمریکا از اسرائیل حمایت نمی‌کرد، تل‌آویو هرگز جرأت دست زدن به چنین اقدامی را نداشت.»  او همچنین درمورد اتفاقات اخیر فلسطین و جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی نوشت: «باید مخالف این نسل‌کشی بود و هر کسی را که موافق آن است به چالش کشید. ما نباید آنها (فلسطینی‌ها) را فراموش کنیم. کودکان کشته می‌شوند و همه ساکتند و این جنایت را نادیده می‌گیرند.»

   راسل ادوارد براند

راسل ادوارد براند، بازیگر و کمدین انگلیسی نیز از جمله هنرمندانی است که ماجرای حمایت او از فلسطینی‌ها شهرت دارد. براند خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی شد و همین موضع باعث شد در آمریکا به یهودی‌ستیزی متهم شود و جدیدا در فضای مجازی‌اش نوشته است: «باید برای فلسطین کاری کرد، نباید بی‌تفاوت بود و زندگی‌شان را نادیده گرفت. آنها باید زندگی خوبی داشته باشند.»

سلبریتی‌های غربی درحمایت از مردم فلسطین از سلبریتی‌های وطنی پیشی گرفتند

   جی کی رولینگ

رولینگ، نویسنده مشهور مجموعه «هری پاتر» نیز از جمله هنرمندانی است که در سال‌های گذشته به حمایت از فلسطینی‌ها پرداخته است. وی در سال ۲۰۱۵ بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن با اشاره به بی‌عدالتی‌ای که رژیم‌صهیونیستی نسبت به فلسطینی‌ها اعمال می‌کند، خواستار پاسخگویی دولت اسرائیل نسبت به این وحشی‌گری‌ها شد. او همچنین به‌تازگی در واکنش به جنایت‌های اخیر نوشته است: «ما نباید در مقابل این وحشی‌گری سکوت کنیم.»

   منال عیسی

منال عیسی، بازیگر لبنانی با اقدامی که در حمایت از مردم فلسطین انجام داد به یکی از خبرسازترین هنرمندان حاضر در هفتادویکمین دوره جشنواره کن تبدیل شد. او با پلاکاردی که در آن نوشته شده بود: «حمله به مردم غزه را متوقف کنید» روی فرش قرمز جشنواره حاضر شد، این اقدام باعث شد که عیسی از جایزه بهترین بازیگر زن آن سال دور شود، اما به‌خاطره اقدام شجاعانه‌اش در تاریخ جشنواره کن باقی بماند. منال عیسی هم با توئیت کردن پست‌های ملاله یوسف زی نوشت: «ما هرگز نمی‌توانیم از انسانیت بگوییم اگر در مقابل این وحشی‌گری‌ها ساکت باشیم.»

   ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن، بازیگر یهودی سرشناس هالیوود و متولد فلسطین اشغالی، چندی پیش در جریان گفت‌وگو با یک رسانه عربی، قانون «کشور ملی یهود» در پارلمان رژیم‌صهیونیستی را نژادپرستانه و اشتباه توصیف کرد. پورتمن حتی جایزه جنسیس ۲۰۱۸ که از سوی اسرائیل به شخصیت‌های برتر یهودی اهدا می‌شود و یک‌میلیون‌دلار ارزش دارد را رد کرد. او گفته بود: «متاسفانه زندگی مردم و حیات شخصی آنها به تصمیم سیاستمداران وابسته است. من امیدوارم همگان برای مردم و همسایگان‌شان عشق و محبت فراهم و شرایطی را ایجاد کنند که همه باهم زندگی کنند.» پورتمن همچنین با انتشار عکس‌هایی در فضای مجازی‌اش با انتقاد از رژیم‌صهیونیستی نوشت: «من نمی‌دانم چرا باید این همه جنایت در حق مردمی انجام شود که خواستار زندگی با آرامش هستند و این آرامش حق آنهاست.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احمد GB ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    23 0
    سلبزیتی های ایرانی انگلهایی هستند که با اسراییل در کثافت کاری رقابت میکنند
  • صدرا IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    واقعا متاسفم برای سلبریتی های ایرانی که انسانیت رو به خاطر پناهندگی و تابعیت شون کنار گذاشتن
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    3 0
    اما بنازم مهران مدیری، ترانه ترامپ دوستی، آنجلا نجولی بشردوست،مسیح ترامپ نژاد، برده آزمون، ترامپ دایی، ترامپ کریمی و... ،که برای فوت ناخواسته مهسا امینی ناراحت می‌شوند و یقه پاره می‌کنند اماوقتی صدها نفر ایرانی بخاطر خانواده خوب و مهربان و انسان دوست مهسا، به بدترین شکل ممکن مردند، هیچ نگفتند. و امروز کهرئیس جمهور پست و وحشی کشور آمریکا بیش از 7 هزار کودک، مرد و زن فلسطینی را تکه تکه می‌کنند، سکوت کرده اند. معلوم می‌شود که درد شما فوت یک دختر نبوده است. اگر این است فضیلت اهل هنر،خنکا کسی که بی هنر است.
  • ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    اما بنازم مهران مدیری، ترانه ترامپ دوستی،مسیح ترامپ نژاد، برده آزمون، ترامپ دایی، ترامپ کریمی و... ،که برای فوت ناخواسته مهسا امینی یقه پاره می‌کنند اماوقتی صدها نفر ایرانی بخاطر خانواده خوب و مهربان و انسان دوست مهسا، به بدترین شکل ممکن مردند، هیچ نگفتند. و امروز کهرئیس جمهور پست و وحشی کشور آمریکا بیش از 13 هزار کودک، مرد و زن فلسطینی را تکه تکه می‌کنند، سکوت کرده اند. معلوم می‌شود که درد شما فوت یک دختر نبوده است. اگر این است فضل اهل هنر،خنکا آن کسی که بی هنر است. اما خطاب به ترانه و ترانه ها. هنوز از زبان ترانه خون می‌چکد خون جوانان ایرانی.جوانانی که بخاطر شعار زن زندگیِ حیوانی قربانی شدند و ترانه حتی نام آنها را نمی داند.ایران را به خاک و خون کشید این ترانه.حتی برای فلسطینی که همسایه ماست و تکه تکه می‌شوند هم هیچ نمی‌گوید.
  • ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    برخی از ایرانیان از خارجی ها فقط موهاشون یا لباساشون رو دیدند اما انسانیت را نیاموختند.
  • امیر علی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    سلبریتی نمیخوایم دوتا انسان بیارید
  • ایرانی IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    سلبریتی های ما یه مشت ترسوی بی شرف خائنن یه مشت غلام حلقه به گوش که حاضرن مث چی برای گرین کارت آمریکا و حمایتشون پارس کنن و خوش خدمتی کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس