کد خبر 1218714
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
یمن

مردم یمن در گردهمایی عظیم در صنعا و دیگر مناطق این کشور همبستگی کامل خود را با ملت فلسطین ابراز داشتند و علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات آن شعار دادند.

به گزارش مشرق، به نقل از المسیره، امروز تظاهرات گسترده‌ای در میدان «باب الیمن» در صنعا در همبستگی با ملت فلسطین برگزار شد.

در این تظاهرات که پرچم‌های فلسطین در کنار پرچم فلسطین حمل شد و شعارهایی در همبستگی با ملت فلسطین و در مخالفت با رژیم صهیونیستی و اقدامات آن علیه فلسطین و مقدسات آن سر داده شد و پرچم‌های اسرائیل و آمریکا به آتش کشیده شد.

شرکت کنندگان در این گردهمایی شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند و تاکید کردند که مساله فلسطین همچنان موضوع اصلی امت اسلامی باقی خواهد ماند و کوتاه آمدن از آن و به مزایده گذاشتن آن در قاموس آزادگان امت اسلامی نیست.

همچنین تظاهرات کنندگان جنایات قتل و ویرانی و آوارگی دشمن صهیونیست علیه ملت فلسطین و نیز حملات به غزه و اقدامات این رژیم علیه قدس و ساکنان آن و مسجد الاقصی را محکوم کردند.

در این مراسم «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: ائتلاف سعودی علیه یمن با جنگنده‌هایش برای آزادسازی فلسطین برود و ما حاضر به حمایت از آنها هستیم.

وی افزود: باید که جنگ رسانه‌ای و سیاسی علیه دشمن بشود و رسانه‌های ما نقش آفرینی کنند. در فلسطین شاهد رویارویی بودیم و اینکه چگونه دست به عملیات ضد صهیونیستی زدند و با موشک‌های خود و هرآنچه در اختیار دارند دشمن را هدف قرار دادند. این معامله قرن را ساقط کرد.

الحوثی گفت: صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و قدس تعدی کردند و ملت‌های عربی و اسلامی و وظیفه دارند که در کنار گروه‌های مقاومت فلسطین در مقابله با این تعدی ها قرار گیرند. ملت فلسطین در خندق اول دفاع از امت اسلامی قرار دارند.

وی افزود: ما آماده هستیم که کمک مالی به ملت فلسطین کنیم و همه کمک‌ها به طور مستقیم به گروه‌های فلسطینی خواهد رسید. سعودی به این دلیل حماس را تروریستی نامید که با طرح‌های آمریکا و اسرائیل مخالفت کرد.

از سوی دیگر «علی برکه» نماینده جهاد اسلامی در یمن اعلام کرد: این نبرد آزادسازی به اذن خداوند است. نبرد کنونی در فلسطین آمادگی برای نبرد نهایی میان ما و اشغالگران غاصب است.

حماسه عظیم یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین +عکس

وی افزود: زمان هتک حرمت به قدس و اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی به سر رسیده است. آنچه مقاومت در غزه انجام می‌دهد، هیچ کشوری انجام نداده است. این رزمایشی برای نبرد نهایی است. برکت فلسطین در نبرد شمشیر قدس حاضر است. بمباران دیوانه وار دشمن نشان از شکستی دارد که به علت حملات موشکی پایتخت ادعایی آنها، متحمل شده‌اند.

«معاذ ابوشماله» نماینده جنبش حماس در یمن هم اعلام کرد: قدس در قلب هر عرب و مسلمان آزاده است. ای اهل یمن دروود فلسطینی های پایدار و مقاومت در سراسر فلسطین بر شما. ملت یمن و فلسطین دغدغه و موضوع واحدی دارند و روحیه ایمانی دارند.

وی افزود: یمنی‌ها به دشمن صهیونسیت ثابت کرده‌اند که امت اسلامی آنرا با زوالش تعقیب می‌کنند. این همدلی یمنی ها به فلسطینی‌ها در یمن این پیام را می‌دهد که تنها نیستند و این امت در کنار ملت فلسطین تا آزادسازی آن هستند.

ابوشماله گفت: این تجمع بزرگ یمنی‌ها نشان دهنده این است که آرمان فلسطین مساله اصلی این امت است. این تظاهرات گسترده پیامی به سازشکاران است که امت در مسیر درست حرکت می‌کند و پشت سر شما حرکت نخواهد کرد. طرح‌های خیانت بار شما رسوا شده و رو به زوال است.

وی اعلام کرد: برادران شما در گردان‌های قسام و گروه‌های مقاومت با توکل بر خداوند امروز به دشمن خشم امت اسلامی را می‌چشانند. مجاهدان در غزه خود موشک و سلاحه‌شان را می‌سازند و در میدان هستند. یمنیی‌ها حامی فلسطین و مسجد الاقصی هستند و این موضوع جدیدی نیست زیرا رسول الله این گونه انها را توصیف کرده است.

‌ «خالد خلیفه» نماینده جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم گفت: ما پایداری فلسطینی‌ها در قدس، غزه و کرانه باختری و اراضی ۴۸ را مورد تمجید قرار می‌دهیم. ما از رهبران یمن و در راس آنها «عبدالملک الحوثی» کمال تشکر را به خاطر حمایت از فلسطین و قدس داریم. ملت یمن حامی ملت فلسطین با وجود محاصره و جنگ است. ما حماسه ارتش و کمیته های مردمی یم را می ستاییم.

تظاهرات کنندگان در بیانیه‌ای ضمن تمجید از گروه‌های مقاومت فلسطین، شعله ور شدن کرانه باختری و مناطق اشغالی را نشانه اراده فلسطین صادقانه برای آزادی کامل و مخالفت با رژیم صهیونیستی دانستند.

در این بیانیه آمده است: زمان سیطره دشمن بر قدس و مسجد الاقصی به سر آمده است و بهای ادامه تجاوزات آن سنگین خواهد بود. با وجود محاصره وجنگ از هیچ اقدامی برای حمایت از فلسطین دریغ نخواهیم کرد.

این درحالی است که صبح امروز هم راهپیمایی گسترده در صعده در شمال یمن در همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرچم‌های یمن و فلسطین و پلاکاردهایی علیه سیاست‌های آمریکا در منطقه حمل کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی از جمله «پیروزی آتی حتمی است و ما هراسی نداریم»، «سرآغاز نهایت اسرائیل به رهبری ابوجبریل»، «تل آویو را بزن و آنرا در آتش شعله ور کن»، «دشمنی واقعی آمریکا و اسرائیل هستند»، «جنگ صهیونیستی با پوشش سازمان ملل و آمریکا»، سر دادند.

حماسه عظیم یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین +عکس

در بیانیه پایانی این راهپیمایی هم تاکید شد: نبرد شمشیر قدس نبرد امت است و همه مسلمانان باید با همه ابزار ممکن در آن مشارکت کنند. یمن با وجود محاصره و جنگ اعمال شده علیه آن از سوی رژیم‌های که داعیه اسلام دارند و سازش کننده با رژیم صهیونیستی هستند، از هیچ تلاشی برای کمک به فلسطین و ملت آن دریغ نمی کنند.

در این بیانیه تاکید شد:  رژیم صهیونیستی باید حقیقت تغییر معادلات و پر هزینه بودن تجاوزاتش را درک کند و بداند که هر حمله و ضربه‌ای، پاسخ و ضربه شدید متقابل را در پی خواهد داشت. شعله ور شدن کرانه باختری و دیگر مناطق فلسطینی گواهی بر این است که اراده فلسطینی به سمت آزادسازی فراگیر است. موشک های مقاومت رژیم صهیونیستی را فلج کرده است.

در این بیانیه، مقاومت فلسطین در غزه و شجاعت آن و موضع تاریخی آن در حمایت از قدس و مسجد الاقصی که معادله جدیدی را در نبرد با دشمن تحمیل کرد، مورد تمجید قرار گرفت.

«محمد جابر عوض» استاندار صعده در این گردهمایی از آمادگی ملت یمن برای جهاد در راه فلسطین تحت رهبری «عبدالملک الحوثی» خبر داد و گفت: بمباران هفت روزه در غزه که چیزی نیست، یمن هفت سال است که بمباران می‌شود و حامی فلسطین است. آنکه یمن را هدف قرار داده است فلسطین را هم هدف قرار خواهد داد.

استاندار صعده گفت: شعارها باید یکی باشد و مختلف نباشد و «الله اکبر و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» و در حمایت از اسلام باشد.

وی بر ضرورت تحریم کالاهای آمریکایی واسرائیلی تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را غده سرطانی که باید از بین برود دانست.

در استان حجه یمن هم تظاهرات مشابهی برگزار شد و در آن بر حمایت از مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی تاکید شد.

در بیانیه پایانی آنها تاکید شد که نبرد شمشیر قدس نبرد همه امت اسلامی است و آنچه در کرانه باختری و مناطق اشغالی رخ داد دلیلی بر اراده فلسطینی‌ها برای آزادسازی و مخالفت با رژیم صهیونیستی است.

در این بیانیه آمده است: زمان سیطره دشمن صهیونیست بر قدس و مسجد الاقصی به سر آمده است وجنایات اشغالگران با خشم موشکی ویرانگر به آنها باز می‌گردد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    6 1
    امروز کانون انقلاب اسلامی از ایران کاملا خارج شده است. قلب انقلاب در یمن می طپد. صدور بی رویه انقلاب یعنی همین.
  • احسان معتمدی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    6 0
    سلام بر مردم یمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس