کد خبر 1218986
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان هندی از ۲۵ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش ۲۶۳ هزار مبتلای جدید در کشور هند، شمار میتلایان این کشور از ۲۵ میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۶۴ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۴۵ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۵۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۴۳ میلیون و ۴ هزار و ۲۴۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

بیشتر بخوانید:

چالش بزرگ هند با هزینه‌های واکسیناسیون

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۵ هزار و ۳۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۳ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۴۳۹ نفر رسیده است؛ تاکنون ۶۰۰ هزار و ۵۳۳ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۶۳ هزار و ۴۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۵ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۹۹۶ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۲۷۸ هزار و ۷۵۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳۳ هزار و ۶۳۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۵ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۱۰۶ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۴۳۶ هزار و ۸۶۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به‌ ترتیب با ۵ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۱۳۷، ۵ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۵۴۸، ۴ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۵۷۳، ۴ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۷۵۶ و ۴ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۵۷۶ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۸۶۰ مبتلا و آلمان نیز با ۳ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۹۲ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۲۷ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۰۹، ۲۱ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۵۱۲ و ۱۴ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۴۳۳ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , کشور هند ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس