کد خبر 1218991
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
لاوروف: حمله به غیرنظامیان فلسطینی غیرقابل قبول است

وزیر امور خارجه روسیه ضمن محکوم کردن حملات به تأسیسات غیرنظامی در نوار غزه، خواستار توقف فوری درگیری‌ها بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی شد و بر تلاش همه‌جانبه مسکو برای حل و فصل این مناقشه تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که حملات نظامی به تأسیسات غیرنظامی در فلسطین غیرقابل قبول است.

لاوروف روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو، در این باره گفت: «ما حملات صورت گرفته به ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه را محکوم می‌کنیم و مسلماً حملات به تأسیسات غیرنظامی در خاک فلسطین غیرقابل قبول است. من معتقدم که در حال حاضر فراخوان کافی برای توقف فوری درگیری‌های نظامی در مناقشه فلسطین-اسرائیل انجام شده است.»

بیشتربخوانید:

انهدام ۵ پایگاه هوایی و خطوط نفتی رژیم صهیونیستی

وی بار دیگر بر تلاش روسیه برای انجام تمامی اقدامات ضروری به منظور فراهم سازی مقدمات مذاکرات مستقیم بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی و حل و فصل مناقشه خاورمیانه تأکید کرد.

روسیه بر اساس اقدامات مشخص طرف آمریکایی عمل خواهد کرد

وزیر خارجه روسیه همچنین به ارزیابی از درخواست دولت آمریکا برای عادی سازی روابط دوجانبه نیز پرداخته و گفت: «ما در این خصوص نه بر اساس سخنان مقامات واشنگتن، که بسیار زیاد مطرح می‌شود، بلکه به اقدامات مشخص آنها در این راستا عمل می‌کنیم.»

وی ادامه داد: «در این خصوص می‌خواهم به گفتگوی اخیر خود با وزیر خارجه آمریکا اشاره کنم، او نیز چنین برخوردی داشت. ما مایل هستیم تا روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌هایی که منافع دو کشور منطبق بوده و دو طرف می‌توانند بر اساس اصل برابری و احترام متقابل، برقرار شود.»

سرگئی لاوروف یادآور شد که همه مسائل تأثیرگذار بر ثبات راهبردی، از جمله خلع سلاح هسته‌ای و غیرهسته‌ای، تسلیحات تهاجمی و تدافعی، باید بر سر میز مذاکرات روسیه با ایالات متحده قرار داشته باشد.

وزیر خارجه همچنین گفت که اظهارات ضدروسی و غیردوستانه و ایجاد شرایط دشوار برای کار دیپلمات‌های ما در جمهوری چک و ایالات متحده، عواملی بودند که باعث شد تا آنها در فهرست کشورهای خارجی غیردوست روسیه جای بگیرند و مقامات مسکو بارها هشدار داده بودند که این قبیل برخوردها نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    روسیه اگه راست میگه روابطش رو با اسرائیل قطع کنه... مرگ بر روسیه دروغگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس