مجلس نمایه

سخنگوی تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت:‌ این طرح به دلیل ایراداتی که به آن وارد بود با اتفاق آرا از دستور کار خارج شد و بنا شد طرح جامع‌تری در این زمینه به کمیسیون ارائه شود.

به گزارش مشرق، سمیه محمودی نماینده مردم شهررضا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح ارائه شده توسط کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر افزایش تعداد اعضای ثابت این کمیسیون و نیز تغییر رویه انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بیانیه ۲۰۰ نماینده مجلس درباره لغو تحریم‌ها

وی افزود: در حال حاضر تعداد اعضای ثابت کمیسیون اصل ۹۰، ۸ نفر است و ۱۳ عضو غیرثابت و غیردائم دارد که در این طرح تصویب شده بود به دلیل به حد نصاب رسیدن اعضای کمیسیون در جلسات با حضور اعضای ثابت تعداد اعضای ثابت کمیسیون افزایش یابد.

سخنگوی تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: همچنین در این طرح عنوان شده بود که انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ نیز همانند کمیسیون‌های دیگر باشد و نیازی به رأی‌گیری درباره این موضوع در صحن علنی مجلس وجود نداشته باشد.

محمودی خاطرنشان کرد: تصویب این چنین طرحی نیازمند تغییر مواد زیادی از آئین‌نامه داخلی مجلس است چرا که هر یک از این موارد با مواد زیادی از آئین‌نامه داخلی مجلس مرتبط است و در صورت تصویب این طرح باید آن مواد نیز تغییر کند.

وی افزود: در نهایت نظر جمعی اعضای کمیسیون بر این بود تا کمیسیون اصل ۹۰ طرح جامع‌تری در این زمینه ارائه کند تا در کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس