کد خبر 1219057
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
واکسیناسیون کرونا در خودرو

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، با بیان این‌که سرعت واکسیناسیون کرونا در ایران افزایش یافته است، گفت: مولفه اصلی و پررنگ گام پنجم طرح شهید سلیمانی واکسیناسیون کرونا است.

به گزارش مشرق، دکتر علیرضا زالی در مراسم آغاز بکار مرکز واکسیناسیون خودرویی در ورزشگاه تختی تهران اظهار داشت: امروز ما یک کار جمعی و بین بخشی را شاهد هستیم؛ ایجاد یک کار جمعی، نقطه ظفر ما در مسائل اجتماعی است و ما در طرح شهید سلیمانی به خوبی این همگرایی و هماهنگی را از پاییز سال گذشته تاکنون انجام داده‌ایم‌.

وی افزود: اگرچه بخشی از طرح شهید سلیمانی، بحث سلامت است اما شاکله اصلی این طرح، مباحث اجتماعی است، مولفه اصلی و پررنگ گام پنجم طرح شهید سلیمانی واکسیناسیون کرونا است.

زالی ادامه داد: شنبه هفته گذشته برای همکاران ما در مجموعه بهداشتی تلخ بود زیرا به دلیل اختلال در اطلاع رسانی شاهد ازدحام شهروندان تهران بودیم که باعث نارضایتی مردم شده بود، بلافاصله پس از بروز این‌مشکل در یک جلسه، تصمیم گرفته شد که یکی از راهبردهای اصلی در واکسیناسیون، راه اندازی مراکز تجمعی باشد که شتاب خوبی را در گسترش این مراکز شاهد هستیم و روزانه مراکز تجمعی برای بالا بردن سرعت واکسیناسیون کرونا در پایتخت ایجاد می‌شود.

ببینید:

فیلم/ آخرین وضعیت کرونایی تهران

زالی تصریح کرد: افراد سالخورده در اتومبیل مستقر می‌شوند و واکسن کرونا به آنها تزریق می‌شود، در روزهای آینده واکسیناسیون کرونا در بخش‌های مختلف شهر تهران سرعت بالاتری به خود خواهد گرفت؛ در روز گذشته تنها در یک بازه زمانی ۷۰ دقیقه‌ای سرنشینان  ۵۰۰ خودرو با رعایت استانداردهای فنی و بهداشتی در مجموعه سرخه حصار واکسینه شدند.

فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران با بیان این‌که واکسیناتورهای ما از تجارب بالایی برخوردارند تاکید کرد: افزایش سرعت واکسیناسیون باعث کاهش دقت آن نشده است. ما در حال افزایش تعداد مراکز تجمعی هستیم. امیدواریم بتوانیم ضمن رعایت پروتکل‌های واکسیناسیون، هرچه سریع‌تر واکسن کرونا را به افراد واجد شرایط تزریق کنیم.

وی ضمن تقدیر از اقدامات سپاه در مقابله با ویروس کرونا بیان داشت: تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل سپاه تهران در اختیار مراکز بهداشتی بوده است که نشانگر دیدگاه سلامت محور سردار حسن زاده در سپاه تهران است.

زالی درباره علت استقرار مراکز واکسیناسیون خودرویی خاطرنشان کرد: یک علت راه‌اندازی این مراکز، سهولت در دسترسی و بحث دیگر توجه به ساختار شهری است که دچار ازدحام خودرویی و بار ترافیکی در شهر تهران نشویم و این نکته را در واکسیناسیون خودرویی در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

کرونا تهران را ترک کرد؟

وی با بیان این‌که ما امروز میزبان گروه‌های سنی ۷۵ تا ۸۰ سال برای واکسیناسیون کرونا هستیم و باید در آینده جمعیت زیادی را واکسینه کنیم، یادآور شد: جمعیت ۳۰ تا ۳۵ سال ایران ۹.۸ میلیون نفر است، گروه ۲۵ تا ۳۰ سال ۸.۷ میلیون نفر و ۳۵ تا ۴۰ سال حدود هفت میلیون نفر جمعیت دارند؛ افراد بین ۶۰ تا ۶۴ سال، جمعیت ۲.۸ میلیون نفری دارند که در روزهای آینده با واردات واکسن و به ثمر رسیدن تولید داخل، سرعت واکسیناسیون را افزایش خواهیم داد.

کاهش فوتی‌ها از ثمرات اجرای طرح شهید سلیمانی

سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: خداوند را شاکریم که در ۱۵ ماهی که نبرد سنگینی با ویروس کرونا داشتیم، اتفاقات خوبی در مقابله با کرونا رقم خورد؛ ملت ما قدر این فداکاری‌ها و مجاهدت‌ها را می‌دانند و قدردان کادر درمان و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت هستندوی افزود: در ادامه اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی که افتخارات خوبی در مرحله قبل رقم زد حضور پرشور خواهران و برادران بسیجی و سایر نهادها مانند هلال احمر در کنار کادر بهداشت و درمان باعث کاهش مبتلایان و فوتی‌ها و بستری‌ها شد.

اضافه شدن ۳۰ مرکز تجمعی واکسیناسیون کرونا به تهران

وی با بیان این‌که تجربه خوب همگرایی و همدلی در مرحله اول طرح شهید سلیمانی در تهران کمک زیادی به ما کرد؛ گفت: در تهران بالغ بر ۳۰ مرکز سرپایی به واکسیناسیون کرونا اضافه شده و ورزشگاه شهید تختی چهارمین مرکز واکسیناسیون خودرویی است.

سردار حسن زاده خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بزرگ ما این است که به جهانیان نشان دادیم که وحدت و همراهی دستگاه‌های مختلف در کشور ما معجزه می‌کند؛ مطمئنم رکوردهای جهانی در زمینه واکسیناسیون کرونا با این انگیزه خوب در بین کادر درمان و بهداشت و بسیجیان و پاسداران و سایر نهادها شکسته می‌شود.

وی با بیان این‌که در روزهای آینده از هر محیطی که در تهران بستر انجام واکسیناسیون خودرویی را داشته باشد استفاده می‌شود، متذکر شد: در تهران جمعیت زیادی داریم و واکسیناسیون برای جمعیت ۹ میلیون نفری کار سختی است اما انگیزه‌ها و هم افزایی‌های بسیار خوبی را شاهد هستیم و مطمئنیم که کلانشهر تهران در امر تزریق واکسن کرونا نیز عملکرد خوبی خواهد داشت. در آینده نزدیک با تولید انبوه واکسن‌های داخلی شاهد این خواهیم بود که مردم در نهایت آسایش و آرامش به زندگی عادی بازگردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس