کد خبر 1219354
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
استاندارد‌های دو گانه غرب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

با وجود نقض بیشمار حقوق بشر در حق مردم فلسطین در قبل، در طول و بعد از ماه مبارک رمضان، سکوت ببرخی مقامات غربی در این رابطه بسیار غیر معقول است.

به گزارش مشرق، بیش از یک هفته از حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی گذشته است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، با وجود نقض بی‎شمار حقوق بشر علیه مردم فلسطین طی ماه رمضان، سکوت «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، غیر معقول است.

بیشتر بخوانید:

ناکامی دوباره شورای امنیت در صدور بیانیه پیرامون فلسطین

فلسطینیان از سال ۱۹۶۷ که رژیم صهیونیستی این سرزمین را تصرف کرد، تحت اشغال رژیم صهیونیستی در غزه هستند و این موضوع مشکلات فراوانی را برای آن‌ها ایجاد کرده، اما خشونت‎ها، حملات نظامی و پاکسازی قومی برای دهه‌ها ثابت بوده است و تاکنون دستکم ۳ هزار کودک فلسطینی جان خود را از دست داده‎اند.

طی هفته گذشته شاهد تصاویر دلهره آور فلسطینیانی هستیم که در مسجد الاقصی با خشونت نیروهای رژیم صهیونیستی روبرو می‌شوند؛ آوارگی‌های اجباری در محله «شیخ الجراح» و سوء استفاده نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان.

تصاویر دلخراش کجان باختگان از جمله کودکان در سراسر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، در حالی که جوانان دیگر به دنبال والدین خود که توسط بمب‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی جان باختند، گریه می‌کنند.

با این وجود «بوریس جانسون»، تصمیم گرفته است که سکوت کند؛ جدا از پیامی مبهم در توییتر که از هر دو طرف خواسته است «خشونت‌ها را کاهش داده» و «خویشتنداری کنند.»

ظاهرا او و به طور کل نظام انگلیس، به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان سلاح‌های نظامی در جهان، نتوانسته است حملات نامتناسب رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را ببیند.

این موضوع همزمان با شدت گرفتن حمله رژیم صهیونیستی به غزه است که تاکنون باعث شهادت دستکم ۲۱۲ فلسطینی، از جمله بیش از ۵۵ کودک شده است؛ حتی کودکان هم از حملات رژیم صهیونیستی در امان نیستند.

رژیم صهیونیستی بدون مجازات به اقدامات خود ادامه می‌دهد؛ مقام‎های غربی مایل نیستند که متحد صهیونیست خود را بخاطر نقض بی‎شمار حقوق بشر که بر مردم فلسطین وارد کرده است، تحت فشار بگذارند.

«دومینیک راب»، وزیر خارجه انگلیس، در بیانیه‌ای یک طرفه، به راحتی خونریزی علیه فلسطین را نادیده گرفت و در عوض موشک‌های شلیک شده توسط حماس به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

«راب» که خواستار تنش زدایی هر دو طرف شد، گفت «انگلیس شلیک موشک به اورشلیم و مکان‌های داخل اسرائیل را محکوم می‌کند.»

در این بیانیه هیچ اعتراف به حملات وحشتناک و غیرقابل دفاع رژیم صهیونیستی به مردم بی گناه فلسطین وجود نداشت.

رییسِ راب، یعنی جانسون، کاملا به درستی می‌تواند حملات به عبادتگاه‌ها در سراسر جهان را محکوم کند، اما باید بپرسیم که چرا او حتی یک بیانیه در مورد محکوم کردن حملات به نمازگزاران در مسجدالاقصی و یا استفاده بیش از حد نامتناسب از زور علیه مردم فلسطینی صادر نکرده است.

بسیاری دیگر از مقام‎های جهان ترجیح داده‎اند اظهاراتی را بیان کنند که واقعیت حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها را در عبادتگاه فلسطینی‌ها کاملا نادیده بگیرند.

در عوض، آن‌ها سعی کردند موشک‌های حماس را مشکل اصلی عنوان کنند، گویی که علت این مشکلات موشک‌های حماس است؛ اما واقعیت این است که مشکل اصلی حملات رژیم صهیونیستی است.

علاوه بر این، «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا ادعا کرده است که «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد»، اما او نگفته است که نمازگزاران فلسطینی در ماه رمضان در مسجد خود مورد حمله قرار گرفتند، کودکان و زنان کشته شدند و اینکه خانواده‌های فلسطینی در «شیخ جراح» به زور از خانه‌های خود بیرون رانده شدند تا جای مهاجران غیرقانونی یهودی را فراهم کنند.

بایدن همچنین اشاره نکرد که آمریکا بیش از ۳ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی ارسال کرده است، که برخی از آن‌ها برای ساخت پناهگاه‌های ضد بمباران برای صهیونیست‌ها استفاده شده است، اما فلسطینی‌ها با فرزندان، خانواده‌ها و عزیزانشان به کجا باید فرار کنند؟ فلسطینی‌ها کجا باید پناه بگیرند؟

چنین واقعیت‌هایی توسط سران غرب به راحتی نادیده گرفته می‌شوند و تنها واقعیت موجود این است که فلسطینی‌ها تحت ظلم هستند و از حقوق برابر و عدالت برخوردار نیستند.

این همانطور که دیده بان حقوق بشر و دیگر گروه‌های حقوق بشری نتیجه گرفته‎اند، رژیم صهیونیستی یک رژیم آپارتاید است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس