کد خبر 1220563
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
تناقض های عجیب در یک فدراسیون/ پشت پرده فامیل سالاری در فوتبال چیست؟

رئیس فدراسیون فوتبال در یک مصاحبه تلویزیونی به وضوح از انتخاب پسرعمویش خبر داد و از این انتخاب به شکل عجیبی دفاع کرد؛ این درحالیست که این انتصاب تکذیب شده بود.

به گزارش مشرق، حدود 70 روز از مدیریت شهاب الدین عزیزی خادم بر فدراسیون می گذرد اما روزی نبوده که فوتبال ایران بی حاشیه روزش را به شب رسانده باشد؛ به خصوص در مواردی که یک سر آن مربوط به تصمیم گیری های رئیس فدراسیون بوده که موجب انتقادات گسترده شده و عملکرد وی را با تردیدهای مختلفی مواجه کرده است.

عزیزی خادم که تحویل گیرنده یک فدراسیون بی سامان است، در واقع باید فوتبال را از باتلاقی که در آن گیر کرده نجات دهد اما خودش از همان ابتدای امر به گونه تصمیم گیری کرده که این حوزه بیشتر در باتلاق فرو می رود. وی که با شعارهای جذابی وارد فدراسیون شد، اکنون که 70 روز از ریاستش می گذرد، ناتوان و بدون برنامه نشان داده که امورات را به صورت روزمره جلو می برد. این موضوع را می توان در صحبت های تلویزیونی عزیزی خادم به وضح دید که عمدتا پراکنده، فاقد چهارچوب و سرشار از تناقض است.

پشت پرده فامیل سالاری در فوتبال چیست؟

انتصابات عجیب او در برخی بخش های فدراسیون و تیم ملی گواه این موضوع است که رئیس فدراسیون فوتبال برخلاف شعارهای انتخاباتی اش، چندان پایبند شایسته سالاری نیست و بیشتر تمایل دارد با غوغاسالاری امورش را پیش ببرد.

در تازه ترین اتفاقی که به شهاب عزیزی خادم نقد وارد شد، استفاده از پسرعمویش احسان عزیزی خادم در بخش آی تی فدراسیون بود. درحالی که این خبر رسانه ای شد اما روابط عمومی فدراسیون این موضوع را برداشت اشتباه خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران اعلام کرد و تاکید داشت که جز خود شهاب عزیزی خادم، عزیزی خادم دیگری در فدراسیون حکم ندارد.

بیشتر بخوانید:

حضور مستشاران خارجی برای اصلاحات در فوتبال ایران/ ادامه انتصابات شائبه برانگیز عزیزی خادم!

اما خیلی دیری نگذشت که رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی نه تنها استفاده از پسرعموی خود را رد نکرد بلکه به شدت هم از این انتخاب دفاع کرد. استدلال عزیزی خادم برای استفاده از این شخص در این منصب نخبه بودن او و بهره گیری از دانش پسرعمویش در بخش آی تی فدراسیون فوتبال بود. وی در این زمینه گفت: "ما از افراد نخبه دانشگاه شریف در حال استفاده از چند نفر هستیم.دکتر عزیزی خادم هم با من نسبت دارد و به عنوان مشاور با من کار می کند اما حکمی برای او صادر نکردیم."

سوالی که پیش می آید این است که اگر پسرعموی رئیس فدراسیون فوتبال نخبه است، چرا اجازه داده نمی شود در سمت های خودش در دانشگاه و مراکز علمی که مشغول به فعالیت است و نیاز مبرمی به او وجود دارد، باقی بماند و زمان خود را در آی تی فدراسیون تلفن کند؟ مگر در بخش آی تی فدراسیون چه خبر است که باید بابت استفاده از این شخص، تناقض گویی صورت گیرد؟ سرپرست روابط عمومی فدراسیون حضور او را تکذیب می کند و درحالی که چند روز از تکذیب می گذرد اما عزیزی خادم واکنشی نشان نمی دهد که حتی شاید نزدیکان خودش در فدراسیون را هم شوکه می کند و به دفاع از انتخاب پسر عمویش می پردازد.

عزیزی خادم اگر به استفاده از نخبگان تاکید دارد، کاش به این سوال پاسخ دهد که چگونه و بر اساس چه ضوابطی برخی از افراد را در پست های مختلف گذاشته؛ درحالی که اگر قرار باشد مدارک تحصیلی و دانش فنی آن ها نمایان شود به قولی باید همان مصرع معروف را در موردش گفت که «چون پرده در افتد نه تو مانی و نه من».

به نظر می رسد وقتش است که نظارت کنندگان بر عملکرد رئیس فدراسیون، از او بپرسند که دلیل استفاده از نسبت های خانوادگی در فدراسیون چیست؟ اصرار و غوغاسالاری رئیس فدراسیون در اشتباه را در چه چهارچوبی می توان تحلیل و تفسیر کرد؟ مگر پشت پرده ای وجود دارد که چنین از این فامیل سالاری دفاع می شود؟ این فدراسیون در سالهای گذشته بابت همین روابط خانوادگی کم ضرر نکرده که نمونه بارز آن در فوتبال ساحلی نمایان شد. اکنون که فقط 70 روز از شروع به کار عزیزی خادم گذشته، اتفاقات دلالت بر روزهای خوبی ندارد و می بایست نگران فوتبال و سرنوشتش بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    2 0
    ای خادم کیسه کش زنگ زدی 110 یه روز 110 میاد میبردت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس