گرچه ژیمناستیک ورزش محبوبی است و باشگاههای زیادی این رشته را آموزش می دهند، اما هنوز بسیاری از کودکان دسترسی کافی به کلاس های ژیمناستیک ندارند. اکثر باشگاهها، بسیار گران هستند و هزینه زیادی برای هر کلاس باید پرداخت کرد. باشگاههای ارزانتری هم وجود دارند، اما معمولا نمی توانند برای استخدام مربیان باتجربه هزینه کنند.

همچنین، باشگاههای ژیمناستیک به استخدام مربیان جوان معروف هستند و فکر می کنند هر کسی صرفاً به دلیل آشنایی با ژیمناستیک، شایستگی لازم را برای آموزش دارد. کم تجربگی مربی می تواند منجر به آموزش نادرست و انتقال دانش اندک در مورد نحوه ی انجام مهارت ها به طور ایمن شود.

کودکان خود را به یادگیری و تمرین ژیمناستیک در خانه ترغیب کنید

ژیمناستیک برای سنین مختلف (کودکان، جوانان، نوجوانان و بزرگسالان) و سطوح توانایی متفاوت (دانشجویان تفریحی و ورزشکاران رقابتی) مناسب است. ژیمناستیک فورال (http://espinclub.ir/15250)، شبیه ژیمناستیک آکروباتیک است با این تفاوت که همه ژیمناست های حرفه ای و غیر حرفه ای می توانند در آن شرکت کنند.

آموزش ژیمناستیک در خانه

کودکان، می توانند ژیمناستیک را در خانه، هم به عنوان مکملی برای کلاس ژیمناستیک خود و هم به عنوان یک جایگزین، یاد یگیرند.

در حقیقت، ما در مجموعه ورزشی کودکان اسپین کودکان زیادی را دیده ایم که برای اولین بار به کلاس ژیمناستیک اسپین می آیند، و نسبت به همکلاسی های خود مهارت های بیشتری دارند، چرا که مهارت های ژیمناستیک را به تنهایی در خانه تمرین کرده اند.

برخی از کودکان علاقه ی زیادی به ژیمناستیک دارند و برخی دیگر به این رشته علاقه ای ندارند. عدم اعتماد به نفس کودک را به پای عدم علاقه ی او به ژیمناستیک نگذارید. آنها فقط ممکن است از حرکت دادن بدنشان به شیوه ای که به آن عادت ندارند، بترسند. در حقیقت، عدم اعتماد به نفس کودک شما، عامل بزرگی برای یادگیری ژیمناستیک در خانه می باشد. آنها می توانند با سرعت خود حرکت کنند و خود را با دیگران مقایسه نکنند.

آموزش ژیمناستیک در خانه را با نشان دادن چند فیلم ویدیویی به کودک خود شروع کنید و ببینید آیا آنها به این ورزش علاقه دارند یا نه.

می توانید از آنها بخواهید حرکاتی را که از فیلم ها یاد گرفته اند تکرار کنند، به این ترتیب آنها متوجه خواهند شد که خودشان نیز می توانند تمرین ها را انجام دهند!

کودکان خود را به یادگیری و تمرین ژیمناستیک در خانه ترغیب کنید

فیلم های ژیمناستیک برای کودکان

دیدن فیلم های ویدیویی ژیمناستیک، یادگیری ژیمناستیک در خانه را برای هر کودکی راحت تر می کند. یادگیری ژیمناستیک در خانه برای برخی از کودکان راحت تر است و این به کودکان نشان می دهد که آنها می توانند ژیمناستیک را نه تنها روی تخته فنر فلزی یا میله های که مطابق قدشان تنظیم شده است، بلکه در هر جایی تمرین کنند.

یادگیری ژیمناستیک در خانه به کودکان این امکان را می دهد که به جای مقایسه خود با دیگران، روی بدنشان تمرکز کنند. بسیاری از کودکان به چالش کشیدن بدن خود را با انجام حرکات مختلف دوست دارند. فیلم های ویدیویی، به آنها ایده های بیشتری در مورد نحوه صحیح انجام حرکات و روش های ایمن برای تمرین فن های ژیمناستیک در خانه، می دهد.

فراهم کردن فضای مناسب برای تمرین ژیمناستیک

کودک خود را تشویق کنید که ژیمناستیک را نوعی سرگرمی برای تحرک بدنشان بدانند. کودکان تمایلی ذاتی به حرکت کردن دارند. وقتی که ما آموزش و محیط مناسب را برای آنها فراهم کنیم، آنها می توانند آزادانه توانایی های بدن خود را کشف کنند. فراهم نمودن محیطی که آنها را به تحرک تشویق کند، می تواند یک ترفند محسوب شود، که برای رشد حرکتی کودک ضروری است.

تا جایی که امکان دارد به کودکان اجازه دهید در فضاهای باز مانند مزارع و با موانعی همچون درختان، کوه ها و رودخانه وقت بگذرانند. فضای داخل خانه را نیز می توانید با برداشتن مبل ها، صندلی ها و استفاده از اشیای معمولی به عنوان موانع، برای کودک آماده کنید.

فراموش نکنید که از فضای دیوار و سقف نیز برای آویزان شدن و بالا رفتن استفاده کنید.

آماده سازی اتاق برای حرکات ژیمناستیک

در واقع برای درست کردن یک اتاق ژیمناستیک، نیاز به چیز زیادی نیست. قرار دادن وسایل در یک ناحیه مجزا، می تواند کودک را به استفاده از آنها تشویق کند.

یک تشک ورزشی، مهم ترین چیزی است که شما برای اتاق ژیمناستیک کودک خود به آن نیاز دارید. یک تشکچه تاشو کمترین چیزی است که می توانید تهیه کنید.  به این ترتیب، کودک وسیله ای دارد که می تواند روی آن حرکات کششی انجام دهد، بدن خود را گرم کند و مهارت های خود را تمرین کند.

یک میله ی ژیمناستیک هم برای پسران و هم برای دختران عالی است و بهترین وسیله برای تمرین بالاتنه ی کودکان است! این میله را در خانه تهیه کنید تا کودک بتواند از آن برای تمرین روزانه خود استفاده کند! همچنین یک دیوار برای تمرین کودک، خالی بگذارید. دیوار، ابزار مهمی برای تمرین بالانس یا ایستادن روی دست (handstand)، ایستادن روی سر (headstand)، حرکت ملخ یا پشت خمیده (backbend) می باشد.

برای اطلاعات بیشتر و یا شرکت در کلاس های آنلاین باشگاه ورزشی اسپین می توانید از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

وب سایت: http://espinclub.ir/

تلفن: 09129171854

آدرس: زعفرانیه، خیابان ولیعصر بعد از پل پارک وی روبروی پمپ بنزین، خیابان یکتا نبش خیابان فهمیده، باشگاه مدرن زعفرانیه


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس