کد خبر 1221215
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
فریاد

هزاران شهروند شهرهای مختلف فرانسه با برپایی تظاهرات حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیستی ابراز داشتند.

به گزارش مشرق، چندین هزار نفر در پاریس و سایر شهرهای فرانسه در حمایت از فلسطینیان راهپیمایی کردند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» تظاهرات کنندگان در  «میدان جمهوری» تجمع کرده و شعارهایی همچون «فلسطین زنده خواهد ماند»، «فلسطین پیروز خواهد شد»، «اسرائیل قاتل، همدست ماکرون»، و «ما همه فلسطینی هستیم» را فریاد زدند.

«برتراند هیلبرون» رئیس انجمن همبستگی فرانسه و فلسطین  که سازماندهی تظاهرات  درپاریس و سایر شهرها بود گفت که آتش بس چیزی را حل نکرده است. وی افزود: «این مبارزه مربوط به همه کسانی است که به ارزش‌های عدالت، عزت و قانون وابسته هستند.»

وائل، ۲۸ ساله از حاضران در تظاهرات پاریس که پرچم فلسطین را به دور خود پیچیده بود، گفت: «حتی اگربمباران‌ها پایان یافته باشد، اشغالگرهمچنان در آنجاست.»

وی افزود: «ساکنان شیخ جراح هنوز با خطر اخراج روبرو هستند و نوار غزه مسدود شده است.»

بر اساس این گزارش، اعتراض‌های دیگری نیز در شهرهای اطراف فرانسه برگزار شد. مقام‌های شهر لیون گفتند ۱۱۰۰ نفر در جنوب شرقی این شهر راهپیمایی کردند. در شمال شهر لیل نیز  حدود ۱۰۰۰ نفر در یک تجمع شرکت کردند.

در شهر «استراسبورگ» در شرق فرانسه و همچنین «تولوز» و «مونپلیه» در جنوب این کشور نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد. «عماد» از حاضران در این تظاهرات در استراسبورگ گفت: «فلسطینی‌ها حق دارند در صلح زندگی کنند و دارای یک کشور باشند. اسرائیل ما را از حقوق و خانه هایمان محروم کرده است. من فلسطینی هستم اما دیگر حق رفتن به آنجا را ندارم، خانواده ام همه چیز را از دست داده اند.»

 فریاد هزاران شهروند فرانسوی؛ اسرائیل قاتل است +عکس

روز شنبه در لندن نیز  هزاران نفر با تجمع در منطقه «ویکتوریا» به سوی «هاید پارک» تظاهرات کردند.   جمعیت حاضر در این تظاهرات با در دست داشتن تابلوها، دست نوشته‌ها و پرچم‌های فلسطین حمایت خود را از شهروندان فلسطینی نشان دادند. حضور پرشور مردمی در این تظاهرات منجر به کندی تردد خودروها شد.

در این تظاهرات برخی در حمایت از فلسطین پرچم این کشور را حمل کردند. برخی دیگر نیز بر دیوارها شعار «فلسطین آزاد» را نوشتند. شعارهای «اسرائیل تروریست» است  و «ما همه فلسطینی هستیم» نیز در این تظاهرات شنیده شد. در خیابان معروف «داونینگ استریت» نیز شعار «جانسون شرم بر تو باد» شنیده شد.

 فریاد هزاران شهروند فرانسوی؛ اسرائیل قاتل است +عکس

شامگاه روز پنجشنبه، ‌ پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر موافقت کرد. گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

با اعلام آتش‌بس در حالی که تمامی رسانه‌های صهیونیستی به شکست تل‌آویو در این ماجراجویی جدید علیه مقاومت فلسطین و هزینه‌های هنگفت رژیم صهیونیستی در این مدت اذعان کردند، مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس به خیابان‌ها آمدند و پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 1
    سلام.بابا جان بخشی از مشکلات پیش ماکارانی هستیش...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس