کد خبر 1222326
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
صدای ممتد شلیک گلوله در مراسم سالگرد «جورج فلوید» - کراپ‌شده

رسانه‌ها از تیراندازی در مراسم سالگرد «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی که توسط پلیس این کشور به قتل رسید، خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها سه شنبه شب به وقت تهران از تیراندازی‌های ممتد در مکان قتل «جورج فلوید» رنگین پوست آمریکایی و در مراسم سالگرد قتل او خبر دادند.

خبرگزاری آمریکایی«آسوشیتدپرس» گزارش داد که صدای شلیک چندین گلوله در میدان  «مینیاپولیس» مکان قتل  جورج فلوید و همزمان با سالروز کشته‌ شدن او شنیده شد. این منبع خبری اعلام کرد که یکی از خبرنگاران صدای شلیک ۳۰ گلوله را شنیده است. گفته می‌شود در جریان این تیراندازی‌ها شخصی آسیبی ندیده است.

خبرگزارای «آناتولی» نیز گزارش داد که بیش از ۱۲ تیر در حوالی میدان جورج فلوید در مینیاپولیس شلیک شد. این حادثه در حالی اتفاق افتاد که مردم برای بزرگداشت اولین سالگرد قتل پلیس فلوید گردهم آمدند.

به گزارش اداره پلیس مینیاپولیس، پلیس در گزارشی از صدای شلیک‌ تیر ساعت ۱۰.۰۹ صبح به وقت محلی گزارش داد. به گفته ماموران پلیس، بعد از این حادثه یک خودروی مشکوک با سرعت از منطقه دور شد. گفته شده که یک نفر که از ناحیه گلوله زخمی شده بود به بیمارستان انتقال داده شد.

صدای ممتد شلیک گلوله در مراسم سالگرد «جورج فلوید»

رییس جمهور آمریکا  نیز قصد دارد به همین مناسب با خانواده جورج فلوید در کاخ سفید دیدار کند.

جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست، اوایل خرداد سال گذشته از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، حین بازداشت توسط شاوین،  مامور پلیس آمریکا و چند مامور دیگر جانش را از دست داد. علت بازداشت فلوید از سوی شاوین و همکارانش این بود که برای خرید در یک مغازه، ۲۰ دلاری تقلبی به فروشنده تحویل داده بود.

صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا به‌دنبال داشت که به دیگر کشورهای جهان نیز کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا نیز در شعله‌ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

دادگاه رسیدگی به اتهام قتل درجه سوم توسط درک شاوین، حدود سه هفته به طول انجامید و در نهایت پس از امتناع او از ارائه دفاعیات در دادگاه، سه‌شنبه هفته گذشته گناهکار شناخته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس