کد خبر 1223073
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
هواشناسی نمایه پیش بینی وضع هوا نمایه

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید و احتمال صاعقه، کشاورزان و دامداران باید هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش مشرق، مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی، از  بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سواحل دریای خزر، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز وزش باد شدید رخ‌ می دهد.

وی افزود: طی روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید:

آرامش جو در استان تهران از امروز/ دمای هوا افزایش محسوس خواهد داشت

حقیقت با اشاره به اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در اکثر نقاط کشور جو آرام و پایدار است، بیان کرد: در مناطقی از شمال کشور بویژه راستای خزر، دامنه های البرز و مرکز کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می شود که به نظر می رسد کشاورزان باید مراقبت های لازم را به عمل آورند.

مدیر کل پایش هواشناسی در توصیه ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی گلخانه داران شمال کشور مراقب افزایش دما و وزش باد باشند و همواره هوادهی را در گلخانه ها انجام دهند.

به گفته وی، با توجه به احتمال برخورد صاعقه به دامداران توصیه می شود که از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند.

حقیقت در توصیه ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط جوی به شالیکاران توصیه می شود که هوادهی را در خزانه ها انجام دهند.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی ۱۲۷.۸ میلی متر،  در مدت مشابه سال قبل ۲۷۵.۵ میلی متر و در دوره بلندمدت ۲۱۸.۴ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۵۳.۶ درصدی بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل و ۴۱.۵ درصدی نسبت به دوره نرمال بلندمدت را نشان می دهد.

به گفته حقیقت، با توجه به شرایط بارش خشکسالی شدید تا بسیار شدید یا متوسط تا بسیار شدید را در بسیاری از مناطق داریم.

وی با بیان اینکه بارش چندانی در تابستان نداریم، گفت: نقشه های پیش یابی اقلیم شناسی نشان می دهد که بارش ها تا حدود ۶ تیر در اکثر مناطق کشور در حد صفر است و تنها بارش های محدودی در نیمه غربی خزر تا شمال غرب پیش بینی می شود.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: مدل ها نشان می دهد که از خرداد تا شهریور در اکثر نقاط جز مناطق شمالی و جنوب و جنوب شرق کشور ، بارشی نداریم.

حقیقت در پایان بارش نوار شمالی کشور را نرمال و تاحدودی کمتر از نرمال پیش بینی کرد و گفت: امسال بارش های موسمی در جنوب و جنوب شرق کشور همچون سیستان و بلوچستان، قسمت هایی از کرمان، خراسان جنوبی و قسمت های شرقی فارس بیش از نرمال است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس